אא

בואינג ואייר ניו-זילנד יבצעו טיסת ניסוי על דלק ביולוגי מצמח היטרופה

אחד ממנועי מטוס הבואינג 747-400 שייצא ב-3 בדצמבר מאוקלנד יונע באמצעות דלק ביולוגי חדשני, המופק מצמח היטרופה בפיתוח משותף עם רולס-רויס ו-UOP, בדרך לקבלת תקן ייצור לדלק המופק מהצמח.

Shutterstock Shutterstock
חברת בואינג וחברת התעופה אייר ניו-זילנד הודיעו על טיסת ניסוי על דלק ביולוגי במטוס בואינג 747-400, שתצא ב-3 בדצמבר מאוקלנד. אייר ניו-זילנד תהיה חברת התעופה האזרחית הראשונה שתשתמש בדלק ביולוגי בשימוש מסחרי.

אחד ממנועי ה-747-400 מתוצרת רולס-רויס יונע באמצעות דלק ביולוגי חדשני המופק מצמח היטרופה. בואינג, אייר ניו-זילנד ומפתחת טכנולוגיות הזיקוק UOP מתאגיד האניוול עובדות זה מכבר בשיתוף פעולה עם מגדלים ועם המפתחים בפרויקט Terasol Energy לפיתוח דלק ביולוגי המופק מהצמח, בפרויקט פיתוח משותף ראשון והגדול מסוגו לפיתוח דלק מטוסים ממקורות ביולוגיים.

רוב פייף, מנכ"ל אייר ניו-זילנד: "טיסת הניסוי הינה במסגרת מאמצינו להפוך לחברת התעופה ה'ירוקה' ביותר. הוכחנו לאחרונה את החסכוניות הרבה בדלק ואת מזעור הפגיעה בסביבה בשימוש בתהליכי תפעול מתקדמים במטוסי בואינג 777. כעת אנו משדרגים את צי המטוסים שלנו, עד לקבלת מטוסי הדרימליינר 787-9 החדשים עם מנועי ה-Trent-1000, אשר יורידו את תצרוכת הדלק ב-20%".

בילי גלובר, מנהל האסטרטגיה הסביבתית של חטיבת התעופה האזרחית של בואינג: "בהתבסס על הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת ועל התוצאות המרשימות שכבר הצגנו, אנו רואים שהדלק שפותח לא רק עומד בשלושת הקריטריונים המרכזיים שהצבנו לעצמנו, אלא אף עולה עליהם: ניצולת גבוהה מהצפוי, נקודת קיפאון נמוכה במיוחד, וצפיפות אנרגיה טובה. לפי התוצאות הללו, אנו בדרך הנכונה לקבלת תקן לשימוש בדלק ביולוגי לשימוש מסחרי".

על הדלקים האלטרנטיביים המופקים עבור תחום התעופה לעמוד בדרישות מיוחדות. הדלק הביולוגי שהופק מצמח היטרופה עונה על הצרכים המיוחדים הנדרשים, כגון נקודת קיפאון של 47 מעלות צלזיוס ונקודת הצתה של 38 מעלות צלזיוס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: