אא

לכבוש את ההר בטיפוס של 4 שעות במעלה 4,860 מדרגות

הטיפוס לפסגת ההר השלישי בגובהו בסרי לנקה, Adam's Peak, או בשמו המקומי, Sri Pada.

Shutterstock Shutterstock
לרובנו האי סרי לנקה מתקשר עם חופי ים יפים, יצור תה, אתרי מורשת עולמית, מקדשים בודהיסטיים והרבה ירוק, אך בסרי לנקה יש גם הרבה נופש מסוג אחר. חופשה אתגרית היא סוג נופש, שיותר ויותר אנשים מחפשים, ולאו דווקא התרמילאים אחרי צבא עם תקציב של 10 דולר ביום.

החודש יצאתי עם בני הבכור, שסיים את שירותו הצבא, לטיול קצר ואתגרי בסרי לנקה, טיול גיבוש של אב ובנו. זהו ביקורי השני באי המקסים הזה. הדגש בביקורי הראשון היה על המראות הקלאסיים, שהתייר מבקש לראות. הפעם בשונה הדגש היה על דברים אחרים. פסגת הטיול, תרתי משמע, היה הטיפוס על פסגת אדם, ההר השלישי בגובהו באי סרי לנקה, כ-2,243 מטרים. על פי המסורת הסינהלית-בודהיסטית על פסגת ההר נמצאת טביעת רגלו של בודהה והוקם במקום מקדש בודהיסטי, שמושך מאות אלפי מאמנים לטפס לפסגת ההר מידי שנה. זהו ההר הקדוש ביותר לבודהיסטים, אך גם לטמילים הרואים בטביעת הרגל כטביעת רגלו של האל שיווא. הנוצרים והמוסלמים באי מאמינים, שזו טביעת רגלו של האדם הראשון לאחר שגורש מגן העדן ומכאן שמו באנגלית: Adam's Peak. המקדש מוכר כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו.

מה שמושך את התייר בטיפוס לפסגה זו הם הנופים המדהימים הנשקפים ממנה וכן הזריחה המיוחדת.

קצת פרטים טכניים. הטיפוס לפסגה הוא במסלול בן 7 ק"מ, ומי שסופר ימצא שמדובר בטיפוס על 4,860 מדרגות לפסגה. למען הדיוק, יש להכפיל את הכל בשניים, כי לאחר הטיפוס יש לרדת באותו המסלול.

ערב לפני נחים באחד מה-Guest Houses הנמצאים בתחתית ההר. המדובר באכסון ברמה בסיסית ביותר. לא לצפות למלונות 3-4 כוכבים. ארוחת ערב מוקדמת והשכמה באמצע הלילה.

הטיפוס במקרה שלנו החל בשעה שתיים בבוקר והסתיים בשעה שש בבוקר, כעשר דקות לפני תחילת הזריחה. שעת תחילת הטיפוס משתנה בהתאם לשעת הזריחה בכפוף לעונות השנה.

האם המאמץ הגדול שווה? אני חושב שכן, אבל יש להוסיף הסתייגות. לאנשים בגיל העמידה 40-50 נכון ורצוי להיבדק רפואית לפני יציאה לטיפוס כזה. מי שכושרו הגופני אינו מעולה, ימצא עצמו במצוקה במהלך הטיפוס לגובה 2,600 מטרים. הטיפוס במדרגות קשה הרבה יותר מאשר לטפס בשביל, עקב החמצן הדליל , הקור ושרירי הרגליים.

מדובר במעין בדיקת ארגומטריה שנמשכת 4 שעות.

התמונות לפניכם. שיפטו בעצמכם. 










צילום תמונות: יוסי פישר



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסרי לנקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: