אא

לכבס את הכביסה המלוכלכת במלון

אמנם האורחים שמחים לקבל גלישה חופשית באינטרנט במלון אך גם מחירי חטיף השוקולד או בקבוק המים מהמיני בר והשירותים הנוספים משפיעים על שביעות רצונם מהמלון.

Shutterstock Shutterstock
בעקבות הסקרים לפיהם הציבור הרחב רוצה גלישה חופשית באינטרנט במלונות בהם הוא שוהה, בואו ננסה להבין מה עוד מעיק על הלקוח ?

ישנם מספר נושאים שהם חשובים יותר לאורחים במלונות מגלישה חופשית, וכדאי שהמנהלים יתנו עליהם את הדעת.

מה מחבר את רוב האורחים עם מרכז העסקים במלון? כמה מאתנו זקוקים באמת במהלך השהייה במלון לשירותי מכונת צילום או מדפסת? מה לגבי שרותי מזכירות?

במאמר שקראתי, מספר איש עסקים יפני על שהייתו לאחרונה במלון בסינגפור. האיש סיפר כי שהה בקומת העסקים של המלון.

בקומות העסקים האורח מקבל חדר משודרג וכניסה לטרקלין, כולל אירוח עם כיבוד ומשקאות וכן מבחר שרותי עסקים, בהם ניתן למנות שימוש בחדר ישיבות למשך שעתיים ללא חיוב.

אותו אורח שהה בחדר הישיבות של המלון במשך ארבע שעות וביקש לצלם מספר מסמכים. החיוב שהגיע היה 2.5$ לעמוד. החיוב על השימוש הנוסף בחדר הישיבות מעבר לשעתיים הראשונות היה כשישים דולרים. זאת בתוספת לכ -80$ על הצילומים.

מחוץ לחדר הישיבות עמדה מכונת קפה, אך האורח נאלץ להזמין קפה משירות החדרים בתוספת תשלום. בשורה התחתונה מעל 150$ תשלום.

זוהי דוגמא אחת ולא מייצגת. אני מאמין ומשוכנע שרוב מנהלי בתי המלון דואגים באופן מיוחד לאורחי הפרימיום שלהם.

בואו ניקח דוגמא נוספת: מחירי המיני-בר בחדרים. חלק מבתי המלון בעולם 'ראו את האור' ומציעים פריטים בסיסיים במיני-בר בחינם או בתשלום נמוך. יש לקחת בחשבון שהצרכן עבר מהפכה. חלק מהחברות הגדולות, אלו שעובדיהן הם האורחים במלונות, מגבילים את חשבון ההוצאות של העובדים. סרטים בתשלום בטלוויזיה בחדר ותפריט המיני-בר משולמים בהרבה מקרים על ידי האורח ולא ע"י החברה. אז נכון, אלכוהול הוא מוצר יקר אבל חטיף שוקולד או מים מינרליים לא צריכים לעלות פי 4 או 5 ממחירם בחנות בפינת הרחוב.

כביסה וניקוי יבש במהלך השהות במלון: בדיוק מאותן סיבות שציינתי במקרה של המיני-בר נכון וצריך לדאוג שהלקוח ישתמש בשירותים אלו במסגרת המלון ולא ייקח בעצמו את הכביסה למכבסה במורד הרחוב. ניקוי יבש יקר וברוב המלונות נעשה במיקור חוץ. יש להוסיף לכך את האחריות של המלון והשירות המיוחד, אך הלקוח לא טיפש. הוא משווה מחירים.

לסיכום: במלונות העסקים בעיקר, אך לא רק בהם, יש לחשוב על נקודת המבט של הלקוח, לבוא לקראתו, להוריד קצת את המחירים של השירותים הללו, ובכך לזכות ליותר לקוחות מרוצים ושורת הרווח הסופי תהיה גבוהה יותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: