אא

מכירת סוף עונה של בתי מלון ביוון

כאלף בתי מלון מוצעים למכירה ביוון, בעקבות המשבר הכלכלי חסר התקדים, שאילץ בעלי מלונות רבים במדינת האיים להעמידם למכירה או למוסרם לבנקים.

Shutterstock Shutterstock
תעשיית התיירות היוונית, עד לא מכבר אחת מתעשיות התיירות המשגשגות בעולם, נקלעה גם היא ללב המשבר הכלכלי, שעובר על מדינת האיים.

תעשיית התיירות היוונית נאבקת בשנת המיתון החמישית ברצף. על פי נתונים, שפורסמו בתקשורת האלקטרונית, אחד מתוך עשרה בעלי מלונות ביוון מעוניין למכור את הנכס שבבעלותו.

ראש לשכת המלונות היוונית, גרגוריוס תסקריס, הסביר בראיון, שנתן לעיתון יווני, שקשיי הנזילות הרבים מאלצים בעלי מלונות לנסות ולממש את נכסיהם. לדבריו, מחירי המכירה המוצעים של המלונות ירדו לאחרונה ב-10% בממוצע.

אין לי ספק שאם יש תעשיה שתשרוד את המשבר הכלכלי, הקשה ביותר שעבר על יוון בעת המודרנית, הרי זוהי תעשיית התיירות.

יוון היא ערש התרבות המערבית. מדינה שיש בה כמעט כל מה שהתייר רוצה ומחפש: תרבות, ים וחופים מדהימים, מזג אוויר נוח, נופים ואוכל מעולה.

גם אם חלק מהתיירים נטשו את יוון הם יחזרו לשם. זהו תהליך של התאמה. המלונות ביוון יתאימו מחירים לתחרות שיש להם מכיוון תורכיה ומדינות הבלקן, יעברו בחלקם לשיטת 'הכל כלול', האהובה על התיירים מרוסיה, אוקראינה וישראל ויתחילו לעבוד גם בחורף באיים, כפי ששכניהם התורכים באנטליה עושים זה מכבר.

לדעתי, קיימת ביוון הזדמנות עסקית מצוינת לאלו החושבים לטווח ארוך. השקעה במלונות ביוון מסוכנת ומצריכה הון עצמי גדול יחסית אך מן הצד השני כאשר תעשיית התיירות של יוון תצא מן המשבר הרווח יהיה גדול. אין ליוון תעשיה חשובה יותר מתעשיית התיירות. האיחוד האירופאי מבין זאת וחלק ניכר ממאמצי האיחוד האירופאי להציל את יוון יופנו לשיקום תעשייה מפוארת זו.

אולי היה נכון לארגן 'קבוצות רכישה' של אנשי מקצוע – מלונאים, סוכני נסיעות ומפעילי צ'רטרים – על מנת לרכוש נכסים ביוון, בעיקר באיים ולהפעילם. מודל דומה לזה שעובד בישראל בתחום הדירות להשקעה.

זוהי יכולה להיות  הזדמנות לרכוש נכס תיירותי במדינה מערבית קרובה אלינו, הן מבחינת המרחק הפיסי והן מבחינת התרבות, שהתיירות הינה מרכיב מרכזי בכלכלתה.

* הדברים הנם דעה אישית של הכותב ואין לראות בהם המלצה של האתר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: