אא

חברות הלואו קוסט 'מזנבות' בענקי התעופה האירופאים ואלו מגיבות

בסוף השבוע השיקה חברת איבריה את תשובתה לחברות ה-Low–Cost . החברה נקראת Iberia Express.

Shutterstock Shutterstock

בסוף השבוע האחרון הודיעה חברת איבריה הספרדית על השקת חברת תעופה חדשה בשם איבריה אקספרס. חברה זו אמורה להתחרות בחברות ה-Low Cost המקומיות והחברות ה-Low Cost האירופאיות הטסות מספרד ואליה. החברה הושקה למרות מחאות חריפות של עובדי איבריה שהביעו חשש לפגיעה בשכרם ובתנאי העסקתם האחרים.

נשיא איבריה רפאל סאנצ'ז לורנצו אמר לכתבים בעת השקת חברת התעופה החדשה כי 'זהו פרויקט מהותי והכרחי עבור קבוצת איבריה' . 'חברה זו תאפשר לנו להפוך את הטיסות לטווחים קצרים ובינונים שכעת אינם רווחים להפוך לרווחיים'.

הקבוצה שעומדת מאחורי המיזם של חברת התעופה החדשה היא המיזוג שנוצר בין חברת בריטיש איירוויס לאיבריה בשנת 2011.

נשיא איבריה הוסיף ואמר 'זהו אלמנט הכרחי באסטרטגיה של קבוצת התעופה המשותפת'.
וועדי העובדים של איברי הגיבו בצעדי מחאה כנגד פתיחת חברת התעופה . הטייסים ואיגודי ועובדים נוספים השבתיו את פעילות החברה במשך מספר ימים . לטענת וועדי העובדים של איבריה, החברה החדשה מגייסת עובדים בשכר נמוך יותר מהשכר באיבריה.

ממשלת ספרד התערבה בסכסוך העבודה ומינתה מגשר בין הטייסים לבין הנהלת איבריה. איבריה אקספרס תתחיל את טיסותיה היום – 25.3.2012 בטיסת בכורה ממדריד לאליקנטה. בשלב הראשון החברה תטוס ל-17 יעדים שונים בספרד ומחוצה לה. בין היעדים: איביזה, פלמה דה מיורקה, דבלין, אמסטרדם ונאפולי.

בכוונת החברה להפעיל מעל 20 יעדים עד לסוף שנה זו. בחברה ציי מטוסים בן 14 מטוסים ו-500 עובדים ולפי התכנון תטיס החברה בשנה זו 2.5 מיליון נוסעים.

החברה מתכוונת להציג רווח כבר בשנת פעולתה הראשונה ולייצר חיסכון של כ- 100 מיליון אירו לשנה החל משנת 2015 על ידי החלפה הדרגתית של חברת איבריה בקווי התעופה לטווח קצר ובינוני.

מנכ"ל חברת התעופה החדשה לואיס גאלגו אמר ' אנו איננו חברת תעופה LOW COST במתכונת רגילה. לקוח של איבריה אקספרס יקבל בטיסותינו את אותם שירותים כפי שהוא הורגל בחברת האם שלנו איבריה. הלקוח יוכל לקבל שירותים על פי תשלום החל מטיסת 'אקספרס' ללא מטען וללא מקום ישיבה מסומן ושמור מראש עד למחלקת עסקים. המחירים יהיו נמוכים יותר ממחירי הטיסות בחברות דגל מכיוון שמבנה ההוצאות שלנו נמוך לעומת חברות הדגל'.

איבריה נמצאת תחת לחץ משותפתה בריטיש איירוויס לאחר שאיבריה הציגה הפסד של 98 מיליוני אירו לעומת רווח של 620 מיליוני אירו בבריטיש לשנת 2011.

חברת איבריה נמצאת בתחרות חריפה מצד חברות ה'לאו קוסט' ובמיוחד מצד חברת ראיינאייר. חברה זו עברה את איבריה בשנת 2011 במספרי הנוסעים לספרד וממנה.

לאחר שחברות הדגל האירופאיות איבדו נתחי שוק משמעותיים ביותר לחברות הלאו-קוסט הן כעט מנסות לצאת במלחמה על מנת להציל את הקווים לטווח קצר ובינוני.

חברת לופטהנזה הגרמנית פתחה במלחמת חורמה כנגד חברות הלאו-קוסט בברלין ומציבה 15 מטוסי איירבס 319 שימתגו תחת המותג: GERMAN WINGS – LUFTHANSA GROUP. ג'רמן ווינגס הינה חברת הבת של לופטהנזה לטיסות Low-Cost .

בשלב הראשון תפעיל החברה משדה התעופה החדיש של ברלין שיפתח ביוני הקרוב טיסות ל- 38 יעדים במחיר בסיסי של 45 אירו לכיוון. לופטהנזה הקציבה בשלב הראשון 60 מיליון אירו למיזם זה.

חברת אלאיטליה גם היא נלחמת בתחרות העצומה מצד חברות הלאו-קוסט באמצעות חברת הבת שלה Air-One עליה השתלטה בשנת 2009.

החברה פועלת במתכונת חברת Low Cost ממספר שדות תעופה באיטליה ומשרתת את היעדים הבאים: לונדון, אמסטרדם, מינכן, איסטנבול, ברצלונה, סנט פטרסבורג, וורשה, קייב, פראג, סופיה, בלגרד, טיראנה, אתונה, בוקרשט, מיורקה, פלמה דה מיורקה ועוד יעדים בתוך איטליה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: