אא

תעשיית התיירות היא מנוף לצמיחה ותשובה אולטימטיבית לטיפול במשבר הכלכלי

כך כותב אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל במכתב ששיגר אל שר האוצר, ובו הוא מתריע כי "אם לא תינקט מדיניות שיווק אגרסיבית מייד, תנועת התיירות הנכנסת עלולה לרדת בכ-15% בשנת 2009". המשמעות: אובדן כ – 7,000 מקומות עבודה בשנה הקרובה.

Shutterstock Shutterstock
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שיגר אמש מכתב בהול לשר האוצר ובו קריאה להתעשת ולקדם את התיירות במסגרת התכנית לבלימת המשבר הכלכלי.

לדברי גונן, למרות המשבר, הרי בעולם הפגיעה בתיירות היא עדיין קטנה וב"תיירות הנישה" אף נרשמה עלייה קלה. גונן אומר, כי "רוב התיירות הנכנסת לישראל הינה תיירות נישה, לכן אין סיבה שנפגע. יחד עם זאת, אין ספק שאנו צפויים לירידה מסויימת בהיקפי תנועת התיירות הנכנסת, עקב המשבר בכלכלה עולמית, אלא אם כן יינקטו צעדי שיווק אגרסיביים, הדורשים תוספת תקציבי שיווק מיידיים." לדבריו, בטיפול נכון ובהשקעת משאבים ראויה אפשר אפילו להגדיל את מספר התיירים שיגיעו לישראל בשנת 2009.

להבדיל, גונן מזהיר כי אם לא תינקט פעילות אגרסיבית מיידית לקידום התיירות הרי תהיה פגיעה קשה בשנה הקרובה בתעשיית התיירות הישראלית. המשמעות תהא: פיטורי עובדים ופגיעה בהכנסות המשק.

גונן מציע במכתבו לפעול בשלושה תחומים עקריים: הגדלת תקציב השיווק, פיתוח תשתיות תיירותיות ועידוד השקעות הון, לצורך בניית מלונות חדשים. פעולות אלו יביאו להגדלת התיירות הנכנסת ולקליטת עובדים חדשים בענף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: