אא

ים המלח- אזור עדיפות לאומית

וועדת הכספים אישרה את הכללתו של ים המלח במפת אזורי העדיפות הלאומית לתיירות. שר התיירות: "ההחלטה מציבה את ים המלח במקום הראוי בסדר העדיפות הלאומי. ההחלטה תאפשר למשוך יזמים לבנות בתי המלון והאטרקציות התיירותיות״.

Shutterstock Shutterstock
וועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר את הצעתם של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב ושר האוצר, יובל שטייניץ, להכללת אזור ים המלח במפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות. צירוף האזור מהווה נדבך נוסף בשיקום התיירותי והפיתוח הכלכלי אותו מקדם שר התיירות בשנה האחרונה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב הדגיש כי: "זהו נדבך כלכלי נוסף בקידום ים המלח ומהווה המשך ישיר לפעולות שמבצע משרד התיירות באזור. היום המדינה הציבה את ים המלח במקום הראוי והנכון בסדר העדיפות הלאומי. כעת, יזמים המעוניינים בפיתוח בתי מלון באזור, יקבלו תמריץ משמעותי ורשת בטחון להשקעה שלהם. זוהי הבעת אמון כפולה, הן של המדינה והן של היזמים בכדאיות הפיתוח התיירותי בים המלח. בהתאם לכך, משרד התיירות פועל לאישור הקמתם של כ-2750 חדרי מלון באזור ים המלח ב-3 השנים הבאות".

במסגרת ההחלטה, יצטרף ים המלח לאזורי הביקוש הנוספים במפה אשר כוללת את האזורים הבאים: אזור הגליל התחתון, נצרת רבתי ועמק בית שאן, הנגב, הגליל העליון והמערבי, הגולן, ירושלים, אילת, נתניה וחיפה. באזורים אלה מעודד משרד התיירות את היזמים באמצעות מענקים ייעודיים בגובה של עד כ-20% מסך ההשקעה הכוללת לבניית בתי מלון ומענקים בגובה של עד כ-10% לבניית אטרקציות תיירותיות.

כזכור, בחודש פברואר קיבלה הממשלה את הצעתם של שרי התיירות והגנת הסביבה לשיקום התיירותי והסביבתי של אזור ים המלח: השקעה של כ- 850 מיליון שקלים באזור ב-5 השנים הבאות .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: