אא

נחנך מודל קבר הורדוס ומבואה חדשה בגן לאומי הרודיון

גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה: "שחזור קבר הורדוס במודל, הוא עוד צעד בהתפתחות העצומה שעובר המקום, שמאפשרת לקהל הרחב היום, הצצה לעולם מפואר שלא רבים נחשפו אליו עד כה".

Shutterstock Shutterstock

בטקס שנערך ביום א' בגן לאומי הרודיון שבגוש עציון, נחנכו בגן הלאומי מבואה חדשה למבקרים ומודל של מצבת קבר הורדוס, אשר מתנשא לגובה של ארבעה מטרים ועוצב לפי שרטוטיו ורשימותיו של פרופ' אהוד נצר ז"ל, שהיה חוקר האתר ומי שחשף את קבר הורדוס במקום, ומבכירי הארכיאולוגיה במדינת ישראל, ואשר נפטר לפני כשנה וחצי במהלך עבודת החפירות הארכיאולוגיות בהרודיון. ליצירת השרטוט האדריכלי של הקבר חבר פרופ' נצר לאדריכלית רחל צאצי, ולפי שרטוט זה נבנה הדגם המרשים. בטקס השתתפו השר להגנת הסביבה ח"כ גלעד ארדן, חברי הכנסת זאב אלקין ועתניאל שנלר, שסייעו רבות לפיתוח האתר, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל,ומנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות שי וינר.

השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן: "שחזור קבר הורדוס במודל, הוא עוד צעד בהתפתחות העצומה שעובר המקום, ואני מברך על עבודת השימור של רשות הטבע והגנים שמאפשרת לקהל הרחב היום, הצצה לעולם מפואר שלא רבים נחשפו אליו עד כה. מבין כל מחוזותיו המפוארים בחר הורדוס להיקבר דוקא בגוש עציון, בחירה המלמדת על מיקומו הייחודי של הרודיון בנקודה שמחד צופה אל המדבר ומאידך משיקה לבירה ירושלים".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין סיפר כי את יום תשעה באב הראשון שלו בארץ עשה על ההרודיון כאקט חינוכי ומעצב והדגיש כי: "נכון עושה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בכך שמפתח את אתרי המורשת גם מעבר לקו הירוק בו התרחשה ההיסטוריה הקדומה של אבות האומה". אתר ההרודיון עדיין לא ממצא את כל הפוטנציאל התיירותי שלו, הוא לא פחות מעניין ממצדה,ובהשקעה הנכונה ובפרסום הנכון, ניתן יהיה להגיע להישגים תיירותיים יפים מאד". הח"כ אלקין אף התייחס לבנייה הבלתי חוקית למרגלות ההרודיון והדגיש כי יש חשיבות להמשיך את החפירות גם שם: "מדברים הרבה על בנייה בלתי חוקית בימים האלה אך בגן הלאומי למעטה יש בנייה ממש על ההרמונות של הורדוס לשעבר ואני מקווה שנוכל בהקדם להעמיד גדר שם.

ח"כ שנלר ממפלגת קדימה, התייחס לנושא הבנייה ובירך את הממשלה: "אנחנו עם בונה. אנחנו עם שצריך רק לבנות. לבנות כפי שצריך. כמובן על פי החוק. תסתכלו על הבנייה פה מסביב ותבינו. אני אומר את זה דווקא על רקע האירועים בימים האחרונים על שאלת הבנייה והחיזוק לבית אל. החיזוק לכל מקום כפי שצריך לעשות ואני חושב שזה מסר מאד חשוב ויש לנו זכות עצומה".


ראש מועצת גוש עציון הנכנס, דוידי פרל: "אתר ההרודיון הינו אתר לאומי הממחיש את זכותנו על הארץ ואת ההיסטוריה היהודית העתיקה שהתרחשה בחבל ארץ זה. אנו מאמינים כי המשך פיתוחו של האתר יביא לגידול ניכר במספר המבקרים מהארץ ומהעולם. המועצה מחויבת להמשיך ולרתום את כל הגורמים כדי לקדם את הפיכתו של אתר ההרודיון לאתר שיבקרו בו מאות אלפי תיירים ומבקרים בשנה".




דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון נואם בפני המשתתפים.


מימין לשמאל: ח"כ זאב אלקין, מנכ"ל הרט"ג שאול גולדשטיין, השר גלעד ארדן, וח"כ שנלר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: