אא

השוק העתיק בטבריה ישודרג בכ-70 מיליון ₪

השוק ישודרג ויהפוך ל"שוק המטבעות" התיירותי– מיזם תיירותי – היסטורי ייחודי, שיהווה אטרקציה לתיירות היסטורית ונוצרית הנמשכת לטבריה מרחבי העולם. ב- 10 ליוני ייסגר השוק לצורך פירוק גג האסבסט

Shutterstock Shutterstock
התוכנית, המבוצעת ברוח התוכנית העירונית של טבריה, "עבר מצמיח עתיד", תקים מחדש את השוק כ"שוק המטבעות" – שוק נושא היסטורי ומעוצב, בהשראת מעמדה הייחודי של טבריה בהיסטוריה. "בתקופת האימפריה הרומית, זכתה טבריה להכרה ייחודית בערכה התרבותי וההיסטורי מצד השליטים הרומאיים, ואושרה לה זכות ייחודית להנפיק מטבעות משלה. מטבעות אלו סימלו את מעמדה של טבריה, וכעת, כאשר אנחנו מבקשים להחזיר לטבריה את מעמדה החשוב מהעבר, הגיע הזמן להזכיר את המטבעות הטבריינים כסמל לנצחיותה של העיר ולהיסטוריה שלה" מסביר אדריכל מתיתיהו אבשלומוב, שתכנן את הפרויקט.

במסגרת הפרויקט, יוקם בתוך מתחם השוק המחודש מוזיאון להיסטוריה של המטבעות בשיתוף רשות הארכיאולוגיה והעתיקות. השוק יעוצב מחדש לפי מוטיב המטבעות, בעזרת ריצוף ייחודי וחדש שיצרה חברת אלוני במיוחד לטובת הפרויקט - אריחים מיוחדים עליהם מוטבעים המטבעות העתיקים שהוטבעו בטבריה בימי האימפריה הרומית.

במסגרת פרויקט השיקום, תכנן אדריכל אבשלומוב, המוכר כמי שהביא לישראל לראשונה את תחרות השטת הקאנו מבטון בכינרת, את פינוי גג האסבסט מהשוק, עבודות לשדרוג התשתית וניקוז השוק, ריצוף מחדש, יצירת קשתות רומאיות שתהיינה חלק מחזית השוק, שדרוג כל המערכות והתשתיות בשוק ועוד.

ביצוע הפרויקט מתוכנן להימשך כשנה, כאשר העבודות יבוצעו בחלקים, כל פעם בחלק אחר של השוק, על מנת לאפשר לשוק להמשיך ולפעול בכל זמן העבודות. תקציב הפרויקט מוערך בכ-18 מיליון דולר, אשר ימומנו בחלקם ע"י החברה הכלכלית, העירייה, תקציבי פרויקטים לשיפור שכונות וגופים ציבוריים נוספים.

אדריכל מתיתיהו אבשלומוב, מתכנן הפרויקט לשדרוג שוק טבריה: "טבריה היא בירת הכנרת ומימים עברו היא משכה תיירות, עוד לפני ימי הנצרות וישו, שההיסטוריה שלהם שזורה בהיסטוריה של טבריה. השוק של טבריה נמצא בלב העיר, ואלמלא מצבו הבעייתי היה מהדהד ומושך אליו את כולם, תושבים ותיירים, לכן החלטנו לפעול לשימור היופי המקומי המשלב עתיק עם חדש ומודרני. אין ספק שפני העיר כולה ישתנו מכך וטבריה תחזור ולהיות מושכת ויפה כמו בימי קדם."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: