אא

קבוצת "למטייל" זכתה בתביעה נגד מפעילי אתר מתחזה

נקבע בבית המשפט כי הנתבעים ביקשו לנצל את המוניטין של למטייל בתחום הטיולים במטרה למשוך לקוחות פוטנציאליים. בכך פעלו באופן שאינו הוגן, ובניגוד לכללי תחרות הוגנת, על מנת להפיק רווחים על חשבון רשת למטייל

Shutterstock Shutterstock
קבוצת "למטייל" זכתה בפסק דין תקדימי בתביעה נגד מפעילי אתר אינטרנט שמכר ציוד למטיילים תוך התחזות לחלק מקבוצת למטייל. הנתבעים הקימו אתר אינטרנט תחת הדומיין odafim-lametayel , אף שאין זה שם העסק שלהם, וקידמו את האתר בגוגל תחת שם זה.

השופטת דפנה אבניאלי, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קבעה כי הנתבעים ביקשו לנצל את המוניטין של למטייל בתחום הטיולים במטרה למשוך לקוחות פוטנציאליים. בכך פעלו באופן שאינו הוגן, ובניגוד לכללי תחרות הוגנת, על מנת להפיק רווחים על חשבון רשת למטייל.

בפסק הדין נקבע כי בעידן בו הקשר בין עסק ללקוחותיו מתבצע פעמים רבות באמצעות האינטרנט, הפרסום באינטרנט שעשו הנתבעים תחת השם "עודפים למטייל" מהווה הכבדה על דרכי הגישה של גולש לעסקיה של למטייל. זאת, גם אם מי שגולש לאתר המתחזה יגלה, לאחר שכבר נכנס אליו, כי אין מדובר באתר למטייל, שכן יהיה זה לאחר שכבר הוטעה ונכנס לאתר.

בנוסף, קבע בית המשפט כי עצם השימוש במילה "עודפים" בנוסף ולצד המילה ל"מטייל" אינו מקנה אופי מבדיל לשם, ואין לסמוך על הצרכן שיבדיל בין השמות, וכי הפעלת האתר מהווה הפרת סימן מסחר וגניבת עין.

בית המשפט הוציא צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים לעשות כל שימוש בשמות "למטייל" ו-"Lametayel", בין באתר המפר ובין אחרת, ולחדול מכל שימוש בשם המתחם. בפסק הדין הטיל בית המשפט אחריות אישית על מנהלה של הנתבעת וחייב את החברה הנתבעת ואת מנהלה בסכום הפיצויים המרבי ללא הוכחת נזק בסך של 100,000 ש"ח וב-40,000 ש"ח הוצאות משפט.

את למטייל ייצגו עורכי הדין מסדה ליטבק-עבאדי ואבי סלונים ממשרד להב, ליטבק-עבאדי ושות'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: