אא

פרויקט תגלית חונך מכון להכשרת מורי דרך

גידי מרק, מנכ"ל תגלית: "מדובר בפרויקט ראשון מסוגו שמדריכי טיולים יוכשרו גם כמחנכים של המורשת היהודית והציונית ויתמקדו בחינוך של הדור הצעיר של יהדות התפוצות. זהו נדבך חשוב בקשר של חניכי תגלית לזהות היהודית בכלל ולמדינת ישראל בפרט"

Shutterstock Shutterstock
פרויקט תגלית חונך את 'מכון תגלית לחינוך בסיור', מוסד להכשרתם של מורי דרך, אשר יעבדו כצוות העיקרי החינוכי עם משתתפי תגלית. מכון תגלית נפתח בשיתוף עם מכון יד בן-צבי ומשלב הסמכה למדריכים ומורי דרך בהתאם לתקנים של משרד התיירות, תוך העשרה חינוכית ומקצועית להדרכת קבוצות תגלית. המכון מהווה פרויקט חלוצי אשר יקים דור חדש של מחנכים בסיור שבאמצעותם פרויקט תגלית יגביר את הקשר בין צעירים יהודים ברחבי התפוצות לבין מדינת ישראל. המכון הוקם על מנת להרחיב את תכנית ההכשרה הקיימת ולהעשיר את הידע של מדריכי תגלית בתחום היהדות, היסטוריית מדינת ישראל והעם היהודי.

למדריכים ולמורי הדרך של תגלית תפקיד מכריע בטיפוח האיכות ובהשפעה הפוטנציאלית של החוויה הישראלית על המשתתפים בה, לכן תגלית משקיעה מאמץ רב בהכשרתם של מורי הדרך. המחנך בסיור יסייע למשתתפי פרויקט תגלית לגלות את ישראל ואת החוויה היהודית לגווניה, ולהפוך את הסיור ל- 10 ימים של גילוי עצמי.

מכון תגלית לחינוך בסיור יעבוד למען פיתוח קבוצה מיוחדת של מורי דרך שהם "מחנכים בסיור". תוכנית ההכשרה תקדיש תשומת לב לסוגיות כגון - העולם היהודי היום, זהות ישראלית ויהודית, משתתפי תגלית זהותם ועולמם, החינוך הבלתי פורמאלי - תיאוריה ומעשה, מתודיקה ופדגוגיה וכמובן- תגלית ויעדיה.

המכון יציע שלושה מסלולי הכשרה שונים הפונים לקהלי יעד מגוונים:

1. מסלול סמינר- מסלול הכשרה בין 3 שבועות המיועד למורי דרך בעלי תעודת הדרכה, שלא עבדו עם תגלית בעבר. המסלול יכלול הכשרה בנושאי חינוך יהודי.
2. קורס- 15 חודשי הכשרה הכוללים קורס מורי דרך ותוכן חינוכי-יהודי. למעשה מדובר בקורס מקוצר, בהשוואה לקורס של משרד התיירות, שאורך 24 חודשים. עלות הקורס מסובסדת ב- 50% ע"י תגלית . ההרשמה לקורס נפתחה ותוך זמן קצר הגיעו 300 פניות ממועמדים, מתוכם 160 זומנו לראיונות ורק 40 משתתפים נבחרו. המשתתפים שנבחרו הם בני 25-36, בעלי רקע בהדרכה, שהתבלטו במיוחד באיכותם, יכולת ההדרכה שלהם והערכים האישיים.
3. הכשרה למדריכי תגלית ותיקים- שבוע של הכשרה מקוצרת.

גידי מרק, מנכ"ל תגלית: "מדובר בפרויקט ראשון מסוגו שמדריכי טיולים יוכשרו גם כמחנכים של המורשת היהודית והציונית ויתמקדו בחינוך של הדור הצעיר של יהדות התפוצות. זהו נדבך חשוב בקשר של חניכי תגלית לזהות היהודית בכלל ולמדינת ישראל בפרט".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: