אא

ישראל ובולגריה חתמו על מזכר הבנות לשת"פ ביטחוני

חודשיים אחרי הפיגוע בבורגס נחתם ההסכם בתחומי אבטחת התחבורה הציבורית והאווירית: ישראל תתריע על טיסות חשודות. שר התחבורה, ישראל כץ: "נגביר את שיתוף הפעולה למען ביטחון הישראלים הנוסעים לבולגריה"

Shutterstock Shutterstock
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, נפגש היום עם שר התחבורה הבולגרי, Ivaylo Moskovk, בפגישה נחתם מזכר הבנות לשת"פ ביטחוני בתחומי אבטחת התחבורה הציבורית בבולגריה על-ידי קב"ט משרד התחבורה, דני שנער.

לאחר הפיגוע בבורגס ביקרה בבולגריה קבוצת עבודה ישראלית המתמחה בתחומי אבטחה מגוונים.
ביקור זה התקיים לאחר החלטתו של שר התחבורה, ישראל כץ, ושר התחבורה הבולגרי, Ivaylo Moskovk, למסד שיתוף פעולה ביטחוני בתחומי אבטחת התחבורה הציבורית. לרבות סיוע של ישראלים בנושאים אלה ככל שיידרש.

בפגישות העבודה נטלו חלק נציגים ישראליים מהלוט"ר, מוסד, שב"כ, נציגים מביטחון אל על ונציגים מביטחון משרד התחבורה.
ימי הדיונים הוקדשו לסקירות ביטחוניות ומודיעיניות, ביקורי שטח בשדות התעופה הבינלאומיים של סופיה ובורגס, במערך הרכבת התחתית לרבות תחנות האוטובוסים והרכבת הרגילה ובבתי המלון בבורגס, בהם קיים ריכוז ישראלי דומיננטי.

מכיוון שבבולגריה לא קיימת מסורת של התמודדות אל מול איומי טרור, סיכמו הצדדים על הקמת קבוצות עבודה משותפות שנועדו לסייע לבולגרים להיערך טוב יותר לאיומים בתחום ענפי התחבורה הציבורים.

שיתוף הפעולה בין ישראל לבולגריה יכלול שיתוף פעולה והסדרת נהלים באבטחת שדות תעופה וביטחון התעופה האזרחית, אבטחת המרחב האווירי – זיהוי מוקדם של טיסות חשודות, ניהול אירועים ביטחוניים אוויריים, הכשרה ושיתוף ידע באבטחת הרכבות, רכבות תחתית ואבטחת האוטובוסים.

שתי המדינות יחליפו מידע על איומים ועל מדיניות אבטחה, תקנות ואמצעי ביטחון. כמו כן, ישראל תעביר מידע מקצועי ותכשיר את אנשי הביטחון הבולגרים במטרה לשפר את בטיחות התיירים הישראליים בבולגריה.

חלק מן ההמלצות של הצוותים הישראלים, שחלקם כבר בביצוע, כוללים הוספת מצלמות מחוץ לשדה התעופה בתחנות האוטובוסים והרכבות, כל חברת אוטובוסים תחויב להעסיק ולהכשיר איש ביטחון במשרה מלאה שיהיה אחראי על ביטחון ההסעות וכל מטען שיעלה לאוטובוס המוביל תיירים משדה התעופה אל המלונות יחויב בהליך שיקוף ובידוק.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על ההסכם שנחתם והודה לשר התחבורה הבולגרי שהוא וממשלתו נוקטים פעולות כנגד הטרור וכנגד כל מי שתומך בטרור ואמר כי: "ההסכם יגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות למען ביטחון הישראלים הנוסעים לבולגריה"

שר התחבורה הבולגרי שלח את תנחומיו למשפחות שאיבדו את יקיריהם בפיגוע בבורגס ואמר כי: "ממשלת בולגריה תעשה הכל כדי שדברים כאלה לא יקרו עוד. אנשי הביטחון הישראלים הם הטובים בעולם, ביחד איתם ננקוט בפעולות בכדי למנוע טרור על אדמת בולגריה בעתיד".

בסיום הפגישה הורה שר התחבורה כץ, לצוות הישראלי להיפגש שוב עם הצוות הבולגרי בתחילת חודש נובמבר לקראת עונת הסקי בבולגריה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: