אא

שנת תשע"ב - השנה הטובה ביותר בתיירות לישראל

על רקע המשבר הכלכלי העולמי ולאור המצב הגיאופוליטי באזור היותה של שנת תשע"ב שנת שיא בתיירות היא הישג מרשים

Shutterstock Shutterstock
3.5 מיליון מבקרים ותיירים הגיעו לישראל ב-12 החודשים האחרונים, 3% יותר משנת תשע"א, מתוכם כ- 3 מיליון תיירים ששהו בישראל למעלה מלילה אחד, עלייה של כ- 2% לעומת השנה שעברה. השיא בתנועת המבקרים בשנה העברית היה בחודש אייר, שבו חל חג הפסח, בו נרשמו כ-354 אלף כניסות של מבקרים.

העלייה המרשימה ביותר במהלך השנה העברית החולפת הייתה 248 אלף מבקרים באניות נופש, עלייה של כ- 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
היותה של שנת תשע"ב שנת שיא בתיירות הינו הישג גדול על רקע המשבר הכלכלי העולמי החמור, במיוחד באירופה ולאור המצב הגיאופוליטי הבעייתי באזור.

התיירות הוכיחה השנה שוב שהיא מנוע צמיחה כלכלי חיוני למשק הישראלי. ההכנסות מתיירות נכנסת בשנת תשע"ב נאמדות בכ- 18 מיליארד שקלים, גידול של שני מיליארד שקלים שהם עליה של כ-10% לעומת השנה העברית הקודמת.

התעוררות גדולה ניכרה גם בענף המלונאות. בשנת תשע"ב נתן המשרד מענקים להקמת 18 מלונות חדשים שיוסיפו להיצע המלונאי 2,119 חדרי מלון ברחבי הארץ. כמו כן, מתחילת השנה העברית אישר משרד התיירות 35 בקשות למענקים בסכום של כ- 248 מיליון שקלים למטרות שיפוץ, הרחבה או הקמה של בתי מלון. מחצית מהבקשות היו לבניה הרחבה והסבה של מלונות בירושלים. סך ההשקעה המצטברת בכלל הבקשות למענקים שהוגשו במהלך שנת תשע"ב נאמדת בכמיליארד שקלים.
9 מתוך 18 המלונות החדשים שקיבלו מענקים במהלך השנה הם בירושלים, והם צפויים להוסיף 889 חדרים חדשים לעיר. סך המענקים שהקצה משרד התיירות למלונות בירושלים נאמד בשנת תשע"ב ב- 184 מיליון שקלים. בנוסף, צמח השנה הסיוע שמקצה משרד התיירות ליזמים בהקמה או בהרחבה של מלונות בירושלים ל-28% מסך ההשקעה הכוללת, דבר אשר תרם להתעוררות המשקיעים לבנות בירושלים, הסובלת מהמחסור החמור ביותר בחדרי מלון.

משרד התיירות נערך בימים אלה לקבלת פניהם של למעלה מ-300,000 תיירים הצפויים לבקר בישראל במהלך חגי תשרי. בין היתר, בוחנים צוותי הביקורת של המשרד את מוכנות המלונות, את תחזוקת אתרי התיירות ברחבי הארץ ואת רמת הניקיון בהם, כדי להבטיח חופשה נעימה למטיילים הישראלים ולתיירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: