אא

התאחדות סוכני הנסיעות: דוח משרד התיירות תעודת כבוד לתחום התיירות בישראל

ההתאחדות מגיבה על דוח התלונות בנוגע לשירותי תיירות בישראל מינואר עד אוגוסט 2012, שפרסם היום משרד התיירות, ולפיו רוב התלונות בשנת 2011-12 היו על בתי מלון וסוכני נסיעות, כש-86% מהמתלוננים הם ישראלים

Shutterstock Shutterstock
משרד התיירות פרסם היום דוח על תלונות בנושא שירותי תיירות.
"במהלך שנת 2012 התקבלו במשרד התיירות 571 תלונות על שירותי תיירות בארץ. מתוכן 493 תלונות ממטיילים ישראלים ו-78 הגיעו מתיירים נכנסים. מתוקף היותו הגוף הממשלתי האמון על פיקוח ובקרת איכות בתיירות, מקיים המשרד ערוץ פתוח לתיירים ומטיילים ישראלים שמעוניינים להגיש תלונה אודות שירות לקוי שקיבלו בתחום התיירות. המשרד מפנה את התלונות לטיפול הגופים האחראים, לפי העניין. יצוין כי טרם נבדקו כל התלונות וכן כי חלק מהתיירים פונים ישירות לגופים הרלוונטיים עצמם.
מספר התלונות הגבוה ביותר בשמונת החודשים הראשונים של 2012 היה על בתי מלון – 197 תלונות. יצוין כי חלק מצומצם מהתלונות נגד מלונות בהם התארחו ישראלים בחו"ל. בין התלונות שהתקבלו בתחום זה: שירות לא הולם את המובטח, רעש והמתנה ארוכה בתור לחדר האוכל. 149 תלונות עסקו בטענות לשירות לקוי של סוכני נסיעות, 42 תלונות היו לגביי אתרי תיירות ו-13 תלונות היו בנושא הבידוק הביטחוני בכניסה לישראל. רבות מהתלונות הגיעו ממורי דרך המבקשים להתריע על מפגעים כמו רמת ניקיון, תורים, מחסור באזורים מוצלים ואיכות השירות הניתן למטיילים באתרים אלה.
נתונים דומים ניתן לראות גם בתלונות שהתקבלו במשרד בשנת 2011 - אז הגיעו סה"כ 743 תלונות מתוכן 654 הגיעו ממטיילים ישראלים ו-89 תלונות היו של תיירים נכנסים. גם ב-2011 מספר התלונות הגבוה ביותר היה על בתי מלון ועמד על 223 תלונות. 194 מהתלונות עסקו ב-2011 בשירות לקוי מצד סוכני הנסיעות. 62 תלונות עסקו באתרי תיירות ו- 28 תלונות היו בנושא הבידוק הביטחוני בכניסה לישראל. 12 תלונות בלבד עסקו בנהגי מוניות. כמו כן, נתקבלו גם שני מכתבי תודה, על אירוח בבתי מלון.
כמות התלונות בשנת 2011 שווה כמעט לכמות התלונות בשנת 2010. גם בשנה זו מרבית התלונות עסקו בבתי מלון ובסוכני נסיעות. בשנת 2009 התקבל מספר נמוך מעט יותר של תלונות - 659, גם הן ברובן על בתי מלון וסוכני נסיעות.
יצוין כי כמות התלונות הנמוכה ביותר שהתקבלה ב-2011 נגעה למורי דרך , שהם הגורם היחיד בנבדקים, שמוכשר ומפוקח ישירות על ידי משרד התיירות. גם שירותי המוניות ושדה התעופה קיבלו אותה כמות נמוכה של תלונות".

התאחדות סוכני הנסיעות הגיבה לדוח.
"הדוח הזה הוא תעודת כבוד לתעשיית התיירות הישראלית", אומר מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל, ומסביר כי יחסית למספר התיירים הנכנסים לישראל, מדובר במספר נמוך מאד של תלונות לקוחות – מיתאם אשר מציג עדות מוחשית לרמה הגבוהה שמציעה התיירות בארץ."

לעמדת ההתאחדות, לנושא התלונות יש קשר גם למחיר המוצר התיירותי בישראל, שנחשב לגבוה מאד.

"רמת מחירים גבוהה מובילה לרמת ציפיות גבוהה מצד הלקוחות", אמר פתאל. "זהו מיתאם שמציב רף איכות תובעני, אשר כל הגורמים בתחום התיירות בישראל צריכים לראות עצמם מחויבים לו."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: