אא

ההתאחדות מבהירה את עמדותיה בסכסוך עם לופטהנזה - סוויס

ההתאחדות פנתה במכתב גלוי לכל סוכני הנסיעות וכותרתו "ההתאחדות מבהירה לסוכנים: כיצד הצליחו לופטהנזה וסוויס להתל בבית המשפט ובסוכנים?"

Shutterstock Shutterstock
במכתב לסוכנים מבהיר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, את התפתחויות הסכסוך עם לופטהנזה-סוויס. באמצעות שאלות ותשובות ההתאחדות מקווה ש"יובהרו הדברים ויובנו", ומציינת כי בכוונתה לקיים אסיפת הסברה ב- 17 בדצמבר "על מנת שנוכל להציג את הנושא במלואו ולאפשר לכל אחד מכם לקבל מענה בלתי אמצעי לכל שאלותיו".
להלן השאלות והתשובות במכתב:

שאלה: על מה המהומה?

תשובה: חברות התעופה לופטהנזה וסוויס הודיעו לממונה על ההגבלים העסקיים כי הן חוזרות בהן מההסדר שהגיעו אליו הצדדים על ידי בית המשפט, על פיו לסוכנים מוקנית זכות לתמורה הוגנת וסבירה עבור עבודתם.

שאלה: מהו ההסדר המקורי שבוטל?

תשובה: בהסדר נקבעו שני עקרונות חשובים שעניינם חורג מתחום העניין של לופטהנזה וסוויס: הכרה בזכותו של סוכן הנסיעות לקבל גמול הוגן וסביר עבור עבודתו. התחייבות של חברת התעופה לגבות דמי טיפול סבירים והוגנים בכל מכירה חדשה לפרק זמן של לפחות 3 שנים , באופן שיאפשר גם לסוכן הנסיעות להציע שירות דומה במשרדו.

שאלה: מה בדיוק הודיעו חברות התעופה לממונה בהודעת הביטול?

תשובה: ציטוט מהודעתן של החברות לממונה:

"אנו חברות התעופה מודיעות בזאת כי אין לנו כל מחויבות כלפי ההתאחדות סוכני הנסיעות בנוגע לתעריפי כרטיסי הטיסה ולדמי הטיפול שתגבנה במכירות ישרות וכי אנו מבטלות בכך את התחייבותנו כלפי התאחדות סוכני הנסיעות המפורטת בס'ק 1 ו-1 להודעתנו לבית המשפט מיום 23.7.2008'.

שאלה: החברות לופטהנזה וסוויס הודיעו לסוכנים שלמרות שהן ביטלו את ההסדר, הן תגבנה דמי טיפול. אז מה הבעיה?

תשובה: מדובר בהודעה בלתי מחייבת שיכולה להשתנות בכל רגע וללא כל התראה. בעתיד , תחדלנה חברות התעופה לופטהנזה וסוויס מלגבות דמי טיפול, כפי שהן נוהגות בכל העולם. זהו עניין עקרוני מאוד במיוחד לאור האפשרות שחברות תעופה נוספות ישקלו להוריד את עמלת הבסיס בעתיד. עקרונות שלא נתבע מחברות אלו, לא נוכל לתבוע מאף חברת תעופה בעתיד.

שאלה: חברות התעופה טוענת שהן שומרות על החוק. האם זה נכון?

תשובה: חברות התעופה נמנעו במודע מלשתף פעולה עם הממונה על ההגבלים העסקיים ובפועל הן סירבו להגיש לממונה ולו מסמך אחד, מלבד מסמך ביטול ההסדר.

שאלה: חברות התעופה טוענות שהממונה סירב להתיר את ההסדר. האם זה נכון?

תשובה: הממונה התבקש לפטור את הצדדים מהצורך להגיש בקשה לפטור בלבד. לאחר דין ודברים הודיע הממונה שאם חברות התעופה יואילו לאמת את מצגיהן, תהיה נטייה לאשר את ההסדר. אולם בפועל הן סירבו להציג בפניו כל מסמך.

שאלה: האם נבחנו אופציות אחרות, פרט לפניה לממונה?

תשובה: בהחלט כן. ההתאחדות אף הציעה כי היא תגיש באופן עצמאי בקשה לאישור ההסדר לבית הדין להגבלים עסקיים, אך הצעה זו נדחתה מסיבות שאינן ברורות על ידי חברות התעופה.

שאלה: מדוע טוענת ההתאחדות לחוסר תום לב?

תשובה: די אם נאמר שהחברות פעלו מאחורי גבה של ההתאחדות והפרו הסכמות מפורשות שניתנו לה באופן אישי.

שאלה: ההתאחדות הודיעה כי היא תחדש את התביעה המשפטית כנגד חברות לופטהנזה וסוויס, האם זה נחוץ?

תשובה: בהחלט. האם קיים מי מאתנו שיכול לעבור לסדר היום אל מול ביטול ההתחייבות כלפיו? וזאת כשעתידו מונח על המאזניים?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: