אא

קונטיננטל איירליינס תבצע טיסת ניסוי עם דלק ביולוגי

טיסת ההדגמה של קונטיננטל איירליינס, תתבצע בראשית ינואר 2009 ביוסטון, במטוס בואינג דו מנועי, שאחד ממנועיו יונע בדלק שיורכב מ- 50% דלק סילוני רגיל ו- 50% דלק ביולוגי מאצות וג'טרופה.

Shutterstock Shutterstock
קונטיננטל איירליינס הודיעה היום כי בכוונתה לערוך טיסת ניסוי במטוס מסחרי, שיונע בדלק ביולוגי. טיסת הניסוי, שתתקיים ב-7 בינואר 2009 ביוסטון, תתבצע במטוס דו-מנועי מסוג בואינג 737-800 ללא נוסעים. הדלק הביולוגי המופק מאצות, שישמש באחד משני מנועי המטוס, יורכב מ- 50% דלק סילוני רגיל ו- 50% דלק ביולוגי מאצות וג'טרופה, אשר אינם משפיעים על יבולי מזון או מקורות מים ואינם גורמים להרס יערות.

המטוס, שיופעל ברישיון ניסוי שהונפק במיוחד, יאוייש בטייסי מבחן של קונטיננטל איירליינס הנושאים הסמכה של FAA. תוכנית הבדיקה תכלול את הפעלת מנוע מס' 2 הימני בתמהיל הדלק הביולוגי, האצה והאטה, כיסוי והדלקת המנוע תוך כדי טיסה ותמרוני טיסה נוספים הכוללים נהלי הפעלה רגילים ויוצאי דופן. פרמטרים רבים של הטיסה יתועדו וניתוח של המנוע אחרי הטיסה יסייע עם ממצאים הצפויים להראות שתמהיל דלק ביולוגי יכול להחליף את הדלק הרגיל מבלי לפגוע בביצועים או בבטיחות ולהפחית את פליטות הפחמן.

קונטיננטל איירליינס משתפת פעולה בפרוייקט זה עם בואינג, CFM International , חברת UOP , חברת Sapphire Energy, המספקת דלק ו- Terrasol .

יו"ר ומנכ"ל קונטיננטל איירליינס, לארי קלנר, אמר: "טיסה זו מהווה צעד נוסף במחויבותה של קונטיננטל איירליינס להפחתת פליטות הפחמן ולזיהוי פתרונות בני קיימא וארוכי טווח לדלק עבור תעשיית התעופה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: