אא

פדיון המלונות בתשעת החודשים הראשונים של השנה 6 מיליארד שקלים

גידול של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-4% לעומת שנת 2000 משרד התיירות פועל לעידוד מיזמים להשקיע בבניית מלונות בישראל.

Shutterstock Shutterstock

פדיון המלונות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008, הסתכם ב-5.9 מיליארד שקלים, כך עולה מנתוני הלמ"ס המתפרסמים היום. מדובר בגידול של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד 4% לעומת הפדיון בתקופה המקבילה בשנת 2000. על פי נתוני הלמ"ס, נובעת העלייה מגידול של 18% בפדיון מתיירות נכנסת שהסתכם ב-2.5 מיליארד שקלים ומהווה 42% מכלל הפדיון במלונות. למרות הירידה שנרשמה בלינות הישראלים בתקופה זו במלונות, הפדיון מישראלים עלה ב-6% בהשוואה לאשתקד. יש להדגיש כי העלייה בפדיון במלונות הורגשה בכל הערים, כולל ערי הפריפריה: ירושלים: 12%, תל אביב: 11%, אזור ים המלח: 10%, אילת: 9%, חיפה: 8%, טבריה: 6%.

משרד התיירות יפעל בשנה הקרובה להקמתו של מרכז טיפול ביזמים, המיועד להקל על היזם במסגרת ההליך הבירוקרטי, ימשיך במתן מענקים ויפעל לשיווק מגרשים המיועדים לבנייה מלונאית, כל זאת במטרה להוסיף כ-10,000 חדרי מלון לקיבולת הקיימת, כבר בשנים הקרובות. כזכור, שנת 2008 צפויה להירשם כשנת שיא של כל הזמנים עם ביקורם של 3 מיליון תיירים בישראל. הישג זה יצר מחסור בחדרי מלון, המחייב כבר בניית חדרי מלון נוספים, בכדי להיערך לגידול הצפוי בשנים הקרובות ולשמר את הישגי שנת 2008.

שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא ציינה כי: "נתוני הלמ"ס מוכיחים שפעולות משרד התיירות מביאות לגידול משמעותי בתיירות הנכנסת לישראל. הישג זה מוביל לגידול במספר המועסקים – רבים מהם מישובי הפריפריה ולצמצום האבטלה באזורים אלה וכתוצאה, לגידול בהכנסות ענפי תעשיית התיירות והמשק כולו. המשך ההשקעה בבניית חדרי מלון, תסייע ביצירת מקומות עבודה נוספים ותכין את המשק לגידול בתיירות בשנים הקרובות" יש לציין כי על פי נתוני הלמ"ס, גם במספר המועסקים בענף המלונאות נרשם גידול של 5% ומספרם הגיע ל-32.2 אלף, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל נרשמה עלייה גם בשכר החודשי של עובדי הענף, אשר הסתכם בכ-6,000 שקלים – עליה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: