אא

חברות התעופה הישראליות ישבתו מיום א' הקרוב

זאת עקב החלטת הממשלה לאשרר את הסכם השמיים הפתוחים, ארקיע :"על המדינה לפעול לתיקון עיוותים", ישראייר: "ביקשנו שיאפשר לחברות ישראליות להתחרות בצורה הוגנת",  התאחדות המלונות ולשכת מארגני תיירות:" אי חתימה על ההסכם, תפגע בפוטנציאל של התיירות הנכנסת לישראל ", התאחדות סוכני הנסיעות:"מדינה שיש לה חברת תעופה אחת וחצי, מציעה להתחייב כלפי 300 חברות תעופה אירופאיות "

| |

הסתדרות עובדים הכללית הודיעה כי החל מיום ראשון הקרוב, ה-21 באפריל, משעה 5 בבוקר חברות התעופה הישראליות יפסיקו את פעילותן ויחלו בשביתה כללית. השביתה אינה מוגבלת בזמן ותימשך כל עוד הממשלה לא תודיע, שהסכם השמיים הפתוחים במתכונתו הנוכחית לא ייכנס לתוקף. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אומר: "לפני הבחירות הכניסו את הסכם השמיים למגירה, הנה פתאום הוציאו אותו. אין לנו ברירה אלא לנקוט בצעד זה עד שממשלת ישראל תחזור בה ותודיע שהסכם השמיים הפתוחים במתכונתו הנוכחית לא ייצא אל הפועל". מחר בבוקר (יום שישי) מתכוונים עובדי אל על,ישראייר וארקיע להפגין מול בתיהם של שרי האוצר והתחבורה .

תגובת ארקיע על הודעת השביתה הצפויה : לפני החתימה על ההסכם על המדינה לפעול לתיקון עיוותים המונעים תחרות הוגנת בין חברות התעופה הישראליות לבין אלה האירופאיות. כך בין היתר : על המדינה לשאת במלוא עלות הוצאות ביטחון התעופה האזרחית , להן מחויבות חברות התעופה הישראליות, להתאים את מיסי הנמל בהן מחויבות חברות התעופה הישראליות בנתב"ג למיסים בהן מחויבות חברות low cost אירופאיות המגיעות לישראל, ביצוע שינוי חקיקה בנושא הגבלים עסקיים שיאפשר התקשרות בין חברות תעופה כמקובל בעולם, אכיפת חוקי הגנת הצרכן להם מחויבות החברות הישראליות גם על חברות זרות, הענקת רשת ביטחון לחברות ישראליות כפי שמוענקת לחברות זרות ע"י משרד התיירות, הקמת רשות לאומית לאבטחת התעופה הישראלית ומתן אפשרות להקמת האנגרים לתחזוקה בנתב"ג.

תגובת ישראייר : "חברת ישראיר הצהירה בעבר כי היא נערכת לתרחיש של פתיחת השמים באמצעות שינוי המודל העסקי, התייעלות וקיצוץ חד בהוצאות. ישראיר ביקשה כי קודם לחתימת הסכם על שמים פתוחים ייתבצע סנכרון בין גופי הממשל בישראל באופן שיאפשר לחברות ישראליות להתחרות בצורה הוגנת. כך לדוגמא כיסוי מלא של הוצאות הביטחון, שימוש בטרמינל המוזל בנתב"ג גמישות בשעות המראה ועוד. לצערנו עד כה לא נעשה דבר בכל אחד מהתחומים הללו. אשר לשביתה המאורגנת על ידי וועדי העובדים, אנו נפעל להקטין למינימום הנזק הנגרם ללקוחותינו כתוצאה משביתה זאת".

תגובת התאחדות המלונות ולשכת מארגני תיירות :" לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והתאחדות המלונות בישראל קוראות לממשלה לחתום על הסכם התעופה בין ממשלת ישראל והאיחוד האירופי לצורך פיתוח תיירות נכנסת לישראל. בעמדה זו תומכים גופים נוספים המייצגים את התיירות הנכנסת לישראל ובכללם: איגוד השכרות הרכב, אגודת מורי הדרך וגורמים רבים נוספים בתעשיית התיירות, המייצגים כ- 200,000 בתי אב המתפרנסים מתיירות! לטענת הגופים השונים בתעשיית התיירות: חתימה על ההסכם הינה אחת ההחלטות הכלכליות החשובות של הממשלה החדשה!, אשר תתרום לחיזוק הכלכלה, ולהגדלת מקומות העבודה במשק עקב הגידול הצפוי במספר התיירים, שיגיעו לישראל. המשמעות של חתימה על הסכם התעופה הינה הורדת מחירי הטיסות לחלק מהיעדים לתייר הנכנס ולישראלי היוצא. הורדת מחירים זו טובה למשק וטובה לצרכן הישראלי. אי חתימה על הסכם התעופה כתוצאה מלחצי הועדים, תפגע בפוטנציאל של התיירות הנכנסת לישראל ובצרכן הישראלי. אם ההסכם לא ייחתם – זאת תהיה העדפה סקטוריאלית פסולה של טובת מיעוט ע"פ טובת הרוב. התשתיות התיירותית הקיימות בישראל יכולות לקלוט תיירים נוספים- דבר אשר יטיב עם המשק! נושא החתימה על הסכם תעופה בין ממשלת ישראל והאיחוד האירופי נבדק במשך תקופה ארוכה. כתוצאה מבדיקות אלה הושגה הבנה ליישום הדרגתי של ההסכם בתקופה של 5 שנים וניתנו פתרונות לחברות תעופה ישראליות בתחומים שונים. אסור ששמירה על ענף התעופה הישראלי תפגע בהתפתחות התיירות הנכנסת לישראל ".

תגובת יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות:  "מדינה שיש לה חברת תעופה אחת וחצי, מציעה להתחייב כלפי 300 חברות תעופה אירופאיות שיורשו לטוס באופן חופשי ומופקר לישראל.  בידי שר התחבורה של מדינת ישראל מצוי המפתח לשמים הפתוחים בישראל. כשר במדינה ריבונית ועצמאית, הוא אינו זקוק להסכם עם האיחוד האירופי כדי להשתמש בו. כבר היום רובן המוחלט של הבקשות לטוס לישראל מאושרות ע"י רת"א, כך שהדיון נגוע בדמגוגיה.  אישור הסכם השמים הפתוחים עולה על הפרק דווקא בתקופה שבה חברות תעופה אירופיות פושטות את הרגל. ארגון חברות התעופה הבינלאומי מודאג ממצב התיירות והתעופה באירופה. חבירה למועדון האירופי בעת הזו היא הצטרפות למועדון מפוקפק מאד. הסכם השמים פתוחים אינו רלוונטי לטיסות שכר. כבר היום כל חברת שכר שמבקשת להפעיל טיסות שכר לישראל רשאית לעשות זאת ואינה תלויה בהסכם המוצע. חתימה על ההסכם תחייב את מדינת ישראל לוותר על מערך חוקי הגנת הצרכן הקיים בישראל ולאמץ את החוקים האירופיים. לא מיותר לציין, שזכויות רבות לצרכן הישראלי שנחקקו רק בשנים האחרונות לא יהיו רלוונטיות לאחר החתימה על ההסכם עם השוק האירופי. מוקד הבעיה ביוקר מוצר התיירות הישראלית מצוי בתחום מחירי המלון שהם מן הגבוהים בעולם. כל נסיון להציע פתרון ליוקר המוצר התיירותי בישראל דרך השמים הפתוחים אינו מדויק, במקרה הטוב."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: