אא

המודל העסקי החדש של לופטהנזה

חברת לופטהנזה מפנה מכתב לסוכנים, בו היא מציגה את המודל העסקי החדש.

Shutterstock Shutterstock

סוכנים יקרים,

אנו עומדים בפתחו של עידן חדש, עם המעבר ב- 1.1.2009 לעבודה על פי המודל העסקי לפיו יבוטל תשלומה של "עמלת בסיס" בגין מכירת כרטיסי טיסה של חברותינו.

החל מ – 1.1.2009 התגמול של סוכן הנסיעות בגין מכירת כרטיסי טיסה של חברותינו יגבה וישולם לסוכן הנסיעות ישירות על ידי הנוסעים וזאת על פי ובהתאם לשיקול דעתו ומדיניותו המסחרית של כל סוכן וסוכן וללא כל התערבות מצידן של חברות התעופה.

כפי שכבר פרסמנו, עם המעבר לעבודה במודל החדש בגין מכירות ישירות שיבוצעו ע"י חברות התעופה, תגבינה החברות בנוסף לתעריף התובלה האווירי , דמי טיפול בשיעור כפי שיקבע על ידן מעת לעת.

לדעתנו, יישום המודל החדש על פי העקרונות דלעיל ייתן בידי כל אחד ואחד מכם האפשרות לקבוע וכן לגבות את התגמול המגיע לו כסוכן נסיעות מורשה – "יאטא" המוכר שירותי חברותינו לציבור בישראל.

אנו חוזרים וקוראים לכל הנוגעים בדבר להתרכז בעשייה המשותפת ורק כך נוכל כולנו להתגבר על האתגרים הניצבים בפני כולנו כגופים הפועלים בשוק התעופה בעת הזו בה מתמודד העולם כולו עם מיתון ומשבר כלכלי חסר תקדים בהקיפו.

לקראת השינוי המתוכנן ובעקבות מספר לא מבוטל של פניות ושאילתות כפי שהופנו אלינו מצד סוכני נסיעות, מצאנו לנכון לפרט בפני כולכם באופן מרוכז ובדרך של "שאלות ותשובות נפוצות" מספר סוגיות תפעוליות בעיקרן הנוגעות להשלכות ישומו של המודל החדש על העבודה היומיומית שלכם:

שאלות ותשובות נפוצות

1. ש: האם אקבל עמלה לכרטיסים עבור טיסות היוצאות החל מתאריך 1.1.2009?

ת: כן, בתנאי שיונפקו עד 31.12.2008 . כרטיסים כאלה יהיו זכאים ל – 7% עמלה כפי שנהוג עד כה ללא קשר לתאריך היציאה. כרטיסים שיונפקו מתאריך 1.1.2009 יהיו ללא עמלת סוכן.

2. ש: האם אקבל עמלה עבור כרטיסי חברות ?

ת: כל הכרטיסים שיונפקו עד 31.12.2008 זכאים ל – 7% עמלה כפי שנהוג עד כה ללא קשר לתאריך היציאה. כרטיסים שיונפקו מתאריך 1.1.2009 יהיו ללא עמלת סוכן.

3. ש: האם אקבל עמלה עבור כרטיסים לנסיעות המתחילות בחו"ל?

ת: כל כרטיס המונפק בישראל כפוף לחוקי הכירטוס בארץ. לפיכך, כרטיסים המתחילים בחו"ל גם הם יהיו ללא עמלת סוכן. לידיעתכם, ברוב המדינות בחו"ל הכרטוס הוא ממילא ללא עמלה לסוכן המקומי.

4. ש: מה עלי לשנות בפקודות הכירטוס במערכות ההזמנות ?

ת: באמדאוס – הקש על "Ticket Elements" , הכנס "0" בתיבת ה – "Commission".
סייבר - הקש על "Ticketing Elements" , הכנס "0" בתיבת ה – "Commission".
וורלדספאן – "EZ entry" השתמש ב - #K0.

5. ש: כיצד יש לגבות את דמי הטיפול במשרדי הנסיעות?

ת: סכום דמי הטיפול / שירות שיגבו מהנוסע נתון לשיקולו של משרד הנסיעות. יש לגבות את דמי הטיפול בנפרד מהתשלומים עבור הכרטיס. אין להכניס את דמי הטיפול בכרטיס כ - Q או כ – TAX. התשלום אשר ייגבה עבור דמי הטיפול / שירות יישאר בידי משרד הנסיעות, ולפיכך, אין לכלול אותו בתשלומי ה– BSP המועברים לחברת התעופה.

6. ש: מהו גובה דמי הטיפול שייגבו חברות התעופה בעבור מכירות ישירות בישראל עם הפעלתו של המודל העסקי החדש ב- 1.1.2009?

ת: בהתאם להודעות שנמסרו בעבר , עם יישום המודל החדש מכל הכרטיסים הנמכרים ישירות דרך משרדי החברות בישראל וכן עבור כרטיסים אשר ירכשו בישראל באמצעות אתרי האינטרנט של החברות ייגבו דמי טיפול בהתאם לטבלה הבאה:
מתל אביב לאירופה לשאר העולם
מח' תיירים USD50.- USD100.-
מח' עסקים וראשונה USD100.- USD150.-

7. ש: מה לגבי תוכניות תמריצים לסוכן ?

ת: כפי שהודענו בעבר, בהתאם למדיניותן המסחרית, חברות התעופה תמשכנה להציע תמריצים עסקיים לאותם סוכנים אשר יעמדו ביעדי מכירות כפי שיקבעו מעת לעת. כמנהגנו בעבר, בכוונתנו להציג תוכניות התמריצים לשנת 2009 מייד בסמוך לתחילת השנה.

8. ש: למי יש לפנות למידע נוסף?

ת: נישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה נוספת. ניתן לפנות באמצעות דוא'ל:
סוויס [email protected]


לופטהנזה [email protected]


 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: