אא

חילופי מנכ"לים במשרד התיירות: הלוי יחליף את בר ניר

לאחר ארבע שנים בתפקיד פינה הבוקר מנכ"ל משרד התיירות היוצא נועז בר ניר את הכיסא לטובת סגן ראש עיריית ת"א לשעבר

| |

אמיר הלוי IN, נועז בר ניר OUT.

טקס חילופי מנכ"לים התקיים היום (שני) במשרד התיירות שבירושלים בהשתתפות עובדי המשרד ובנוכחות שר התיירות, עוזי לנדאו.

מי שזכה למרבית אור הזרקורים היה כמובן הלוי (48), בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, גיאוגרף במקצועו ומי ששימש אף כסגן ראש עיריית תל אביב בין השנים 2001-2003, שהתייחס במעמד הטקס לעתיד ענף התיירות.

"אני צופה שנמשיך בתנופה, נחדש ונפרוץ לשווקים עם פוטנציאל תוך חיזוק התיירות כמנוע צמיחה מרכזי למשק", הבהיר בפתח דבריו בטקס. " בתקופה זו של קיצוצים מוטל עלינו לבחון כיצד עם מעט עושים יותר. נבחן את מערך השיווק, נבדוק כיצד אפשר לקדם אותו באמצעות שימוש רב יותר בניו מדיה, בדיגיטציה ובשפות חדשות ושונות. נבחן מחדש את שיטות השיווק המסורתיות ונפעל למנף תיירותית את תדמיתה של ישראל בעולם כמעצמה טכנולוגית חזקה ויצירתית, מצד אחד בירושלים - כעיר רוחנית ורב גונית על אתריה הקדושים, ומאידך בתל אביב בירת הבילויים והתרבות עולמית".

הלוי הבהיר בנוסף כי כבר עבר "טבילת אש" ראשונה במשרד כאשר נטל חלק משמעותי בשבועות האחרונים במסגרת המאבק בנושא הותרת הפטור ממע"מ על תיירות וביטול גזירות נוספות מצד משרד האוצר אשר היו עלולות לטענתו לפגוע בענף התיירות הנכנסת. "תעשיית התיירות היא תעשייה של סיכויים וסיכונים", הצהיר. "אנחנו נהיה מוכנים, נפעל בקור רוח וביחד נתגבר על כל משבר שלא יבוא, בדיוק כפי שהתגברנו על משבר המע"מ ומבצע עמוד ענן".

בר ניר ניצל את האירוע המרגש ושטח את הישגי המשרד תחתיו בארבע שנים שחלפו. "המשימה העיקרית שלנו במשרד הייתה להגדיל את תחרותיות התעשייה הן דרך השבחת המוצר התיירותי והן דרך הפחתת עלותו וזאת כדי שנוכל להגדיל את חלקה של ישראל בעוגת התיירות העולמית, כדי לייצר תעסוקה", הסביר האחרון במהלך הטקס. "בשנים האחרונות הובלנו לא מעט תהליכים ושינויים ואני גאה בהם, ביניהם שיא של כל הזמנים בתיירות, ההחלטה על קציר המלח ופיתוח אזור ים המלח, סיוע לבנייה של כ-9,000 חדרי מלון, דירוג בתי המלון ויצירת מאות עסקים קטנים בתיירות ועוד".

גם שר התיירות, עוזי לנדאו לא נותר אדיש לטקס החלפת הפיקוד במשרדו והודה לבר ניר על פעילותו בארבע השנים האחרונות. "נועז זוכה להערכה עמוקה ונרחבת הן בתעשייה והן במשרד התיירות. ההתמודדות שלו עם האתגרים אשר ניצבו בפני המשרד דורשת לא רק ידע, אלא גם תושיה, מהירות, היכרות של התעשייה ושל האוצר ועל כך אני מביע בפניו את מלוא הערכתי".

לנדאו התייחס במקביל גם לחוויותיו מליל הדיונים המרתוני בנוגע לתקציב המדינה וביטול כוונת האוצר להטיל מע"מ על תיירות נכנסת. "ביום ראשון בבוקר עוד דובר על כך שיוטל מע"מ. הלכנו מוועדת הכלכלה, דרך האוצר ואנשי התעשייה ועד לממשלה עצמה. בסופו של דבר הגזירה הוסרה לשמחתי. הצלחנו להסביר לשרי הממשלה ולציבור עד כמה המאבק שלנו מוצדק תוך כדי הבהרה כי משרד התיירות הוא משרד כלכלי ממדרגה ראשונה. אנחנו יוצאים מהמאבק הזה בקומה זקופה, אבל הדרך עודנה לפנינו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: