אא

"זכיית השקם במכרז שירותי נופש לאנשי קבע הייתה בלתי תקינה"

בדיון, שנערך אתמול אחה"צ בעתירה שהגישה אשת טורס, קבע בית המשפט כי זכיית השקם במכרז משרד הביטחון למתן שירותי נופש לאנשי קבע הייתה בלתי תקינה, והחליט כי חוזה השקם יקוצר וייערך מכרז חדש.

Shutterstock Shutterstock

לאחר מאבק משפטי בן שנה, הכריע בית המשפט העליון לטובת חברת אשת טורס בעתירה שהגישה כנגד זכייתו של מועדון הנופש של השקם במכרז משרד הביטחון למתן שירותי הנופש לאנשי צבא קבע לשנים 2010-2008.


חברת אשת טורס הגישה את העתירה כבר בדצמבר 2007, בשל ליקויים מהותיים בהחלטת משרד הביטחון להעניק זכייה במכרז הנ"ל לשקם. בדיון, שהתקיים אתמול אחה"צ, קיבלו שופטי העליון בראשות השופט אשר גרוניס את טענת אשת טורס בדבר ליקויים במכרז, וקבעו כי חוזה השקם יסתיים קדם זמנו וכי משרד הביטחון יוציא מכרז חדש במהלך שנת 2009.


לדברי השופטים, אף שלא ניתן לבטל רטרואקטיבית את המכרז, שבשל העיכובים בהליך המשפטי סופק בינתיים על ידי השקם, הרי שאכן מדובר במכרז לא תקין, ולכן על משרד הביטחון להוציא מכרז חדש במהלך שנת 2009. שירותי הנופש לאנשי צבא קבע מסופקים היסטורית ע"י מועדון הנופש של השקם שהינו חלק מחברת אלקטרה מוצרי צריכה בישראל.


במכרז האחרון, שהתקיים בסוף 2007, החליט משרד הביטחון להעניק שוב את הזכייה לשקם בטענה שהצעתה הייתה טובה יותר ב-7 פרומיל מאשר הצעת חברת אשת טורס שהתמודדה אף היא במכרז. אולם ע"פ טענת אשת טורס, מועדון הנופש של השקם לא עמד בתנאים הבסיסיים שנדרשו לאספקה של 75% מהקצאת החדרים בכל אחת מקבוצות בתי המלון הנדרשות ע"פ המכרז.


בתגובה הגישה אשת טורס עוד בדצמבר 2007 עתירה מנהלית לבית המשפט בתל אביב, בבקשה להקפיא את המכרז בשל הטייתו לטובת השקם. לאחר עיכובים רבים ודיונים שנמשכו למעלה משנה בערכאות המשפטיות השונות, הגיע לאחרונה התיק לידי בית המשפט העליון, אשר החליט כאמור כי יש להוציא מכרז חדש במהלך .2009


עו"ד דרור שטרום, אשר ייצג את חברת אשת טורס בביהמ"ש העליון: "אנו מברכים על העמדה שנקט בית המשפט העליון, ואין ספק שעמדה זו תקדם את התחרותיות בתחום ואת יכולתם של שחקנים חדשים להתחרות על מכרזים בתחום זה."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: