אא

צפי חיובי: עלייה של 67 אחוזים ברווחי ענף התעופה העולמי

התחזית האופטימית נזקפת על רקע גידול במספר הנוסעים והוזלת מחירי הדלק

| |

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) פירסם אמש (שני) תחזית אופטימית למדי לקראת המשך שנת 2013 זאת לאור נתונים מעודדים בסיום הרבעון הראשון של השנה.

על פי ההערכות צפוי ענף התעופה לרשום עד סוף השנה רווח של 12.7 מיליארד דולר המהווה שיפור של 2.1 מיליארד דולר ו-67 אחוזים לעומת נתוני הרווח בשנה דאשתקד (10.6 מיליארד דולר), זאת בשל הוזלה משמעותית של מחירי הדלק ועלייה במספר הנוסעים.

למרות זאת ,הזהירו בארגון מפני שולי רווח מזעריים עבור חברות תעופה רבות המקשות על צבירת רווחים משמעותיים. "השיפור בביצועים והושבת כמות גדולה יותר של הנוסעים על מטוסינו אלו הגורמים המאפשרים רווח לחברות התעופה השונות", הסביר מנכ"ל יאט"א, טוני טיילר במעמד פרסום התחזית בקייפטאון, דרום אפריקה אל מול קהל של 240 מחברי הארגון ובראיון עבור סוכנות הידיעות רויטרס, בו שיחרר הצהרה מפתיעה. "בממוצע חברות התעופה צפויות להרוויח השנה כארבעה דולר לנוסע, סכום נמוך מזה של כריך במרבית המקומות".

במקביל חברות התעופה האירופאיות מתמודדות עדיין עם נזקי המשבר הכלכלי וצפויות להשיג רווחים מצומצם של 1.3 אחוזים בלבד השנה (רווח צפוי 1.6 מיליארד דולר לעומת 800 מיליון דולר ב-2012), נתון שידרדר את אירופה למקום השני בטבלת היבשות בעלות הרווחים הנמוכים ביותר מתעופה אחרי אפריקה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: