אא

ועד עובדי ארקיע: "לא סופרים אותנו"

זאת בשל טענות על התמהמהות ההנהלה, שינוי נוסח ההסכם קיבוצי עם העובדים ו-"חכירה רטובה" של מטוס פולני לטיסות לקווי אילת ובודפשט. יו"ר הוועד: "כמו שזה נראה, נפתח בעיצומים כבר בשבוע הבא". ההנהלה סירבה להגיב

| |

האם פעילות חברת ארקיע תושבת כבר החל משבוע הבא?

בעקבות טענות וועד העובדים של החברה על התמהמהות לאורך מספר חודשים בחתימת ההנהלה על הסכמים בין הצדדים, לרבות הסכם קיבוצי הנועד להבטיח את תנאי עבודתם, הודיע יו"ר הוועד, יגאל כהן כי במידה ועד סוף השבוע לא יימצא פתרון, יפתחו 700 עובדי ארקיע בעיצומים עד להודעה חדשה, זאת לאחר שהגיש להסתדרות בקשה לחידוש סכסוך העבודה בחברה.

"אף אחד לא סופר אותנו בהנהלה", מבהיר כהן בשיחה עם "פספורטניוז". "בהנהלה גוררים רגליים במשך חודשים ומורחים אותנו בזמן. תמוה בעינינו כיצד יכול להיות שלאחר שכבר הגענו להסכמות, טיוטת ההסכם השתנתה לחלוטין מבחינת הנוסח כולל השמטת סעיפים מהותיים. החלטנו להקפיא את ההסכם הקיבוצי בשנתיים על מנת לאפשר לחברה להתאושש כלכלית, אבל מה שנגלה לעינינו עלול לשנות את כל התמונה".

גם בנושא הצטיידות החברה במטוסים מביע כהן ביקורת קשה, כאשר לטענתו ההנהלה מתחמקת מהליך מכירת 2 מטוסים מסוג ATR המצויים כיום בידיה לטובת רכישת מטוס סילון מסוג אמברייר. "הגיע הזמן שתהיה חלופה הולמת וחדישה על מנת שארקיע לא תישאר עם חוסר ותצטרך לצמצמם פעילות, בעיקר בקו אילת בו התחרות גדולה".

טענה נוספת עליה מתרעם הוועד נעוצה בצעד חד צדדי אותו מתכננת ההנהלה בתקופה הקרובה, במסגרתו תחכור מטוס פולני באמצעות "חכירה רטובה" (שימוש במטוס ובצוות עובדיו) לצורך טיסות פנים בקו אילת וחוץ  לבודפשט. יש לציין כי במטוס הזר ייעשה שימוש כבר היום (רביעי), זאת על חשבון מטוס החברה אשר יטיס מחר את ראש הממשלה לביקור בפולין.

"ביום ראשון האחרון בלי שום הודעה מוקדמת גיליתי על הצעד הזה", המשיך כהן לשפוך את זעמו. "מה שההנהלה עשתה כאן זוהי דריכה על ההסכמים הקיבוציים ופגיעה בצוות העובדים. לא ניתן לזה יד. ניאבק למען זכויותינו. לא ייתכן שהדברים יתנהלו בצורה שכזאת".

כידוע, וועד עובדי ארקיע מחזיק ב-30% ממניות החברה, כאשר 70 האחוזים הנותרים שייכים לאחים אבי וג'ו נקש.

הנהלת ארקיע סירבה להגיב לתוכן הכתבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהארקיעועד עובדי ארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: