אא

טיול לשבת: ירושלים כמו שלא הכרתם

כפר נופש שהוקם בידי יהודים משיחיים, טעמים קולינריים משובחים ועד לטיולי סגאווי סביב העיר. רגע לאחר שהוכרזה רשמית כעיר הרווחית ביותר מתיירות נכנסת, פקד השבוע "פספורטניוז" את ירושלים לטעימה תיירותית יוצאת דופן וחזר מהופנט

||||||||||| |||||||||||

רק בשבוע שעבר הוכרזה ירושלים כעיר התיירותית מספר אחת בישראל, זאת לאור פרסום דו"ח הכנסות חודש מאי מתיירות על ידי לשכת מארגני התיירות הנכנסת. על רקע אותה הילה גוברת סביב עיר הבירה בעת האחרונה, יצא השבוע "פספורטניוז" לביקור שופע קלוריות ומודרניזציה בעיר הקודש וחזר מחוייך.

מלון יד השמונה: חוויה לטבע עריבה לחיך

את הסיור פתחנו ביישוב יד השמונה הממוקם על אחת מפסגות הרי יהודה המשלב סיפור פילנתרופי-ציוני יוצא דופן לצד מחזות נוף מהמרהיבות שבארצנו.

היישוב נוסד ב-1974 על ידי פינים אוהבי ישראל אשר ביקשו להנציח את זכרם של שמונה פליטים יהודים שנמלטו לפינלנד מאימת הנאצים, אך הוסגרו בסופו של יום לידי הגסטאפו בנובמבר 1942. היה זה צעד חריג שעמד בניגוד לרגשות העם הפיני, שמצידו דגל בגישה הנועדה להגן על היהודים כחלק אינטגרלי מהמדינה.

בהמשך לכך ביקשו מייסדי היישוב להנציח את זכרם של אותם יהודים שהוסגרו בדרך מקורית, כאשר פנו בתחילת שנות ה-70 אל שרת הפנים דאז, גולדה מאיר בבקשה ייחודית – הקמת מושב שיתופי בישראל לזכר חבריהם שאינם עוד. לאחר חודשים ארוכים של ציפייה דרוכה, הסכימו הרשויות לצעד המפתיע והקצו את השטח המיועד ששימש עד לתקופה זו כמזבלה.

כך החלה קבוצה צנועה של כ-20 פינים הרפתקה חדשה במדינת ישראל אליה הצטרפו במרוצת השנים מאות תיירים מרחבי הגלובוס אל כור ההיתוך שבבסיסו אהבת המדינה והמושב הציוני. במקביל, כבר מראשית דרכם הבינו המייסדים כי לא יוכלו להתפתח כיישוב סקנדינבי בלבד, מחשבה אשר הובילה לקראת סוף שנות ה-70 לנהירה של משפחות יהודיות משיחיות המוגדרות כמאמינות בתנ"ך ובברית החדשה. כיום מונה רוב אוכלוסיית היישוב יהודים משיחיים שחלקם אף נישאו לנשים פיניות.

מלון המושב נבלע בתוך אווירה פסטורלית הכוללת עצים הנושקים לשמיים לצד הרים וגבעות היוצרים תמונה שנצרבת בזיכרון. החדרים במקביל המתפרסים על פני מרבית שטחי היישוב מעוצבים בסגנון סקנדינבי קשוח ורווי עץ, אך במקביל הינם סטנדרטיים למדי וכוללים אמבטיה, כיור, שירותים, פינת קפה ותה. גולת הכותרת שלהם טמונה בנוף הלא פחות ממדהים הנשקף מן המרפסת, הצופה אל נפלאותיו הירוקים של הטבע, או כפי שנאמר על ידי אחת מן המסיירות בו "מה רבו מעשיך השם".

ערך מוסף נוסף מספק המלון בזכות ארוחת הבראנץ' המפורסמת שלו המגשימה את חלומו של כל אנין טעם באמצעות שפע חסר תקדים של מנות וטעמים, החל מלחמים מסורתיים הנאפים במקום (המלצה: לכו על הבייגלה הירושלמי), בר סלטים, דוכני דגים, אומלטים, מתוקים, מיצים טבעיים הנסחטים במקום, פינת קפה, שירותים מצוחצחים והרשימה עוד ארוכה. יש לציין כי אין במקום תעודת כשרות, אך האוכל הינו כשר.

איך מגיעים: לבאים מתל-אביב (זמן נסיעה משוער – 45:75 דק'): יש לבצע פרסה במחלף חמד, פנייה ימינה לנווה אילן, שמאלה בכיכר ומיד ימינה לכיוון יד המושב.

לבאים מירושלים (זמן נסיעה משוער: 25 דק'): פנייה ימינה לכיוון נווה אילן לפני צומת שורש, שמאלה בכיכר וימינה לכיוון המושב.

צל"ש: מה נאמר ומה נגיד? מעלותיו של המלון והיישוב עולות בעשרות מונים על חסרונותיו ומציגים אפשרות מושלמת להיכרות עם קהילת היהודיים המשיחיים, אוכל משובח, נוף מרהיב ומחירי רצפה. "פספורטניוז" עושה לייק.

טר"ש: טלוויזיות מגושמות וכבדות בחדרים החזירו את עבדכם הנאמן עמוק אל הניינטיז האפלים. מישהו לא שמע על LCD?

דבר המנהל, צוריאל דוד: "יד השמונה היא אחת מפנינות החמד הלא מוכרות שטרם זכו לחשיפה יתרה הן מצד התייר הישראלי והזר. האורחים אשר פוקדים את המלון זוכים לשילוב מנצח של אווירה כפרית, טבע מדהים, עיצוב בסגנון סקנדינבי ובעיקר שלווה המסייעת להטעין את המצברים הנפשיים. על כן, מי שמחפש חווית נופש שונה מהרגיל במרחק קצר מירושלים, יותר ממוזמן לעשות זאת אצלנו".

מחירים: החל מ-580 ₪ ללילה בחדר זוגי + ילד אחד חינם בחודשים יולי-אוגוסט . מזמינים לשני לילות או יותר זכאים לשובר כניסה חינם לפארק המשחקים קיפצובה הסמוך ולבריכת שחייה בנווה אילן, מבצע משפחות לאמצ"ש ביולי (זוג + 2 ילדים) – 750 ₪ ללילה. ארוחת בראנץ': 95 ₪ לאדם, 70 ₪ לילד (הבראנץ' ניתן בחינם כארוחת הבוקר בין השעות 09:00-10:00)

ציון: 8.

מלון יד השמונה (ד.נ הרי יהודה 90895, טל' להזמנות: 02-5942000, [email protected]).

טיולי אופניים חשמליות וסגאווי

במטרה ברורה להוריד את הקילוגרמים העודפים מהבראנץ' המשכנו בסיורנו אל עבר אחת מן האטרקציות התיירותיות והמבוקשות ביותר של ירושלים בחודשים האחרונים, הלוא הם סיורי האופניים החשמליות וסיורי הסגאווי (Segway) היוצאים ממתחם התחנה המתחדשת ומופעלים על ידי מספר חברות מתחרות.

אחת מהן היא Smartour, אשר נוסדה לפני כחצי שנה על ידי אסף פוליבודה, עמיחי וורטר ונתן וורטר, שלושה יזמים צעירים ובני העיר המאגדים מספר פעילויות פנאי כולל חנות מזכרות ומוצרים בעיצוב אמנים ירושלמים, אפליקציית GPS (SOVOO) המציעה אפשרות לרכיבה על אופניים היברידים באמצעות ניווט קולי בכל רחבי העיר לצד טיולים ממונעים ברחבי העיר.

טיולי הסגאווי או בעברית תקינה, "הרכינוע" זוכים לתהודה הרחבה ביותר ומספקים חוויה בלתי נשכחת לאלפי תיירים ואזרחים מדי חודש, הכוללים התניידות באמצעות הטיית הגוף בלבד לצד יכולת האצה להמהירות של עד ל-20 קמ"ש (עם זאת יש לציין כי המהירות המותרת בישראל הינה 13 קמ"ש בלבד).

מסלולים לדוגמא: מסלול עירוני (8 קמ"ש): מתחם התחנה – פארק המסילה – שכונת ימין משה – משכנות שאננים – תחנת הרוח – ימק"א – מלון המלך דוד - מתחם ממילה – שער יפו – כיכר צה"ל.

מסלול פנורמי "טיילת ארמון הנציב": (8 קמ"ש): טיילת האז – טיילת שרובר – טיילת גולדמן. המסלול מאפשר תצפיות מרהיבות על נופה של ירושלים מגובה של 800 מטרים מעל פני הקרקע המשקיף על אתריה המרכזיים. בנוסף קיימת אפשרות לנסיעה בסמוך לכותל המערבי.

דבר הבעלים, אסף פוליבודה: "טיולי סגאווי ואופניים היברידיים מהווים חוויה רב חושית המשלבים ריחות אורנים, אוויר ירושלמי, נוף משגע וחוויה מוטורית".

מחירים: אופניים היברידיים: 39 ₪ לשעה, 69 ₪ לשעתיים, 129 ₪ לארבע שעות. אפשרות להורדה חינם של האפליקציה SOVOO. סגאווי: 190 ₪ לשעתיים, 175 ₪ לקבוצות המונות עשרה ומעלה.

SmartTour (דרך בית לחם 9 ירושלים, טל' להזמנות: 02-6480334, [email protected]).

"אנחנו רק לטעום": שוק מחנה יהודה כובש את התיירים

התחנה הבאה בסיור הובילה לשוק מחנה יהודה האגדי אותו זכינו להכיר מקרוב באמצעות המדריך הקולינרי, השף דוד פוליבודה, המעביר רשמים וטעמים מנפלאותיו הגסטרונומיים של השוק עבור עשרות מבקרים מדי יום בשילוב סיפורים נוסטלגיים והומור מחודד.

בין הדוכנים והמסעדות הנכללים בסיור ניתן למצוא את פלאפל מולה אותו ייסד גדעון מולה הטוען לתואר אבי המעורב הירושלמי, טעימת חומוס במסעדת רחמו, גלידת מוסלין, מתחם מסעדת עזורה, מפעל הטחינה הקטן, ממלכת החלבה (כוללת מעל 100 סוגי חלבה המכילים כמות זעירה של סוכר), חוכמת הבורקס מחיפה, סדנת גילוף וחיתוך פירות וירקות ועוד.

מחיר: 190 ₪ לאדם, לקבוצה מעל עשרה אנשים – 175 ₪.

שוק מחנה יהודה (מאות דוכנים הפזורים על פני הרחובות מחנה יהודה, עץ החיים, התפוח, אליהו הבנאי, האפרסק, השזיף, האגוז, השקד, התות והאשכול, שעות פעילות: ימים א'-ה' 09:00-17:00, ו' – 08:00-15:00, טל': 077-5448702).

סושי להמונים בפראנג'ליקו

שפע המזון אותו מציעה ירושלים הוביל אותנו גם לנקודת הסיום של הסיור אשר התקיימה באחד מסניפיה של רשת השף והסושי בר פראנג'ליקו ברחוב שלומציון המלכה, בה זכינו לארוחת גורמה שכללה תפריט עשיר ומגוון החל ממספר מנות וקומבינציות סושי, כלה במוקפצים ועד ליינות וקינוחים שגרמו לעבדכם הנאמן ללקק את האצבעות ולפתוח עוד כפתור במכנס.

(סניף שלומציון המלכה 18 ירושלים, שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00- עד הלקוח האחרון, במוצ"ש – שעה לאחר צאת השבת ועד חצות. טל' להזמנות: 1700-553344, www.frangelicobar.com).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: