אא

אלי גונן: "איפה היו שר התחבורה ומנכ"ל המשרד, שידעו שהולכים להוריד לנו את הדירוג?"

עוד מגלים המלונאים במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום, כי רק 1.5 מיליון תיירים מגיעים לישראל בשנה וכל השאר הם מבקרים חד יומיים, כאלה שיש להם משפחות או בתים בישראל. השהות הממוצעת של תייר במלון בישראל עומדת על 3 לילות בלבד.

כפר הנופש גונן. צילום: יח"צ כפר הנופש גונן. צילום: יח"צ
נשיא התאחדות בתי המלון, אלי גונן, תקף הבוקר את שר התחבורה, שאול מופז ומנכ'ל משרדו, גדעון סיטרמן, שלא עשו כלום, למרות שידעו שדרגת הבטיחות התעופתית של ישראל עומדת לרדת. גונן אמר במסיבת עיתונאים לקראת ועידת המלונאים שתתקיים מחר : 'איפה היו שר התחבורה ומנכ'ל המשרד, שידעו שהולכים להוריד לנו את הדירוג?'.

משרד התיירות מציג בגאווה את הנתון של 3 מיליון כניסות מבקרים לישראל בשנת 2008. המלונאים הודו היום כי רק 1.5 מיליון הם תיירים אמיתיים שישנים בבתי במלון. כל השאר הם מבקרים חד יומיים או כאלה שיש להם משפחות או בתים בישראל.

גונן עוד תקף ואמר היום: 'הפרדוקס הוא שהישגי השנה אמורים להביא להגדלת התקציב לעידוד התיירות כדי למצות טוב יותר את הפוטנציאל הגלום בתעשייה זאת. אלא שהממשלה מתעלמת מההישגים ולא מגדילה את תקציב משרד התיירות.

באנו בדרישה לממשלה להקצות לתיירות תוספת של 150 מיליון שקל לשיווק ישראל בעולם. אפילו כעת במיתון, שאנו בפתחו, בעזרת תוספת התקציב נוכל להגדיל את מס' התיירים ב-8%'. עמי הירשטיין, מ'מ נשיא התאחדות המלונות: 'אין ספק כי המשבר הכלכלי העולמי ישפיע גם על תעשיית התיירות העולמית.

סביר להניח כי הפגיעה העיקרית תהיה בתחום ביקושי התיירות הגמישים, כגון: נופש ותיירות המונית וזולה וכן גם בתיירות הנובעת מהמגזר העסקי. מזלנו, הוא שישראל אינה מוצר תיירותי המוני וזול, ולכן קיים סיכוי שנפגע פחות ממדינות אחרות. מדינת ישראל הינה יעד נישה, יעד תרבותי.

עבור חלק ניכר מהתיירות מדובר ב'טיול של פעם בחיים' והחשוב מכל, אנחנו מהווים יעד לתיירים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה'. ראשי הענף מזהירים כי כבר כעת רואים ירידה בצבר ההזמנות בבתי המלון בחודשים הקרובים, ואם הממשלה לא תפעל, הרי שבשנה הבאה יכולה להיות אפילו ירידה של 25% במספר התיירים, שתביא לפיטורי 20 אלף עובדים.

מנגד הם הציגו תמונה, שאם יתמכו בשיווק ישראל בעולם, אז הדבר יכול לייצר עוד כ- 4,600 מקומות תעסוקה בענף המלונאות בישראל. נתון מעניין מבחינת התייר הממוצע. בעוד שב- 1999 ההכנסה ממבקר עמדה בממוצע על 1,500 דולר כיום היא עומדת על 1,200 דולר.

יש ירידה במספר הלילות מבחינת התייר. תפוסת החדרים הממוצעת עמדה ב- 2008 על 65%, בשנת השיא, ב- 1995 היא עמדה על 68.1%. בגלל ירידת שער הדולר ההפסד בפידיון עמד על 500 מיליון שקל, העלייה בתשומות גרמה להפסד נוסף של 500 מיליון שקל.

סך הכל ההפסד קרוב למיליארד שקל!. מבחינת התפוסה, בחיפה נרשמה ב- 2008 תפוסה ממוצעת של 68% לעומת 58% בשנה שעברה. נצרת גדלה יפה מאד ועומדת על ממוצע של 66% בתפוסה לעומת 43% בשנה שעברה, ואילו ת'א רשמה תפוסה ממוצעת של 77% לעומת 73% בשנה שעברה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: