אא

חוויה קולינרית בשרון: "טרומפלדור 10" כובשת את היצרים

לאחר הצלחה כבירה בתל אביב והוד השרון החליט השף דניאל זך לחנוך מסעדת שף מרנינה במרכז רמת השרון. התוצאה: לקוחות מרוצים, שפע תיירים וניוקי משובח. "פספורטניוז" ביקר וליקק את האצבעות

||||| |||||

6 שעות, 38 דקות ו-19 שניות. זהו פרק הזמן בו הצלחתי להחזיק מעמד בראשון האחרון מבלי להכניס פירור לפה, אבל בינינו מי סופר. הסיבה לצום אם אתם מתעניינים, לא נעוצה הייתה באימוץ דת כלשהיא, דיאטת כאסח או שמא עצלות בנהירה אל המקרר. פשוט, ככה זה כשמצפים לארוחה טובה באחת ממסעדות השף היוקרתיות באזור השרון. תכירו את "טרומפלדור 10" של השף דניאל זך, שבהתאם לספרה הנ"ל מוכיחה כי החוויה הקולינרית ברמת השרון איננה מסתכמת רק ב-"רביביה וסיליה".

אל המסעדה הגעתי בשעת ערב מאוחרת יחסית, כזו אשר לא מנעה מצוות המלצרים לעוט על שולחני במרץ עם כל טוב הארץ החל בלחמים טריים, בייגלה חם הידוע גם בכינויו האשכנזי כ-"פרצעלס" לצד ממרח עגבניות מגוררות וטעימות להפליא. "אנחנו מקווים שהגעת רעב", היו המילים הראשונות שהנעימו את אוזניי עוד בטרם הספקתי להתיישב.  "ועוד איך", עניתי במבט שכולו עונג שייחל לבאות.

כאן החל המסע שכולו אורגזמה קולינרית, הרבה בזכות מנת הסינטה הכבושה על באגט אשר העניקה ניחוח אירופאי קלאסי ופתחה עבור עבדכם הנאמן את התיאבון. המנה מוגשת בנוסף עם חרדל, דבש, פרי עונתי, בצל ירוק והכי חשוב גבינה כחולה (אמנם רווית אחוזי שומן אך שווה כל ביס). הקנס לכיס: 44 ₪.

עם האוכל כאמור בא גם התיאבון שנהנה ממנה עיקרית משובחת המכונה "סקלופיני" המשלבת נתחי חזה עוף, פטריות, תרד, תבליני וורמוט ומונצ'גו. גולת הכותרת של המנה נעוצה בניוקי המתמוסס בפה שתגרום לכם פשוט ללקק את האצבעות (68 ₪).

ומה באשר לקינוח? חרף תחנוניי לסיים את הערב עם כוס תה במטרה לוותר על הקלוריות העודפות, מראה עוגת שוקולד "הנמסיס" (38 ₪) הקורצת הותירה אותי כנוע אל מול גן העדן רווי הסוכר. התוצאה: סיום הערב עם כפתור פתוח אחד במכנס וחיוך רחב היקף.

לחובבי ארוחות הבוקר (מוגשת בימי א'-ה' בין השעות 09:00-12:00, ו' – 08:30-12:30) מומלץ להתפנק עם "הטרומפלדיל", ארוחה עשירה ומפנקת הכוללת שתי מנות פתיחה ועיקרית לפי בחירה ב-66 ₪. הארוחה כוללת: סלסלת לחם ופרעצל חם ופריך עם מטבלים, חמאה מתובלת, גבנת ברינזה בשמן זית עם רסק עגבניות וזיתים, גבינה רכה, טונה באיולי, חזרת וקונפיטורה ביתית, כוס מיץ טבעי וקפה/תה.

מנות מומלצות נוספות: לזניית “רוטלי“ במילוי בשר בקר טחון ברוטב עגבניות וגבינת עיזים מוקרמת המוגשת לצד סלט ירוק קטן (76 ₪) ושניצל עגל וינאי בתוספת פירה תפו"א ובצל מושחם המוגשת גם היא לצד סלט ירוק (68 ₪).

נופך נוסף ומרשים אותו מציגה טרומפלדור נעוץ בעיצובה המהפנט של המסעדה המשלבת אווירה כפרית בניחוח בורגני ואירופאי מרחק פסיעה מרחוב הישראלי ההומה. מומלץ במיוחד להגיע אל המסעדה בשעות הערב, בה מואר המתחם בתאורה מרהיבה. יתרון נוסף מעניקה טרומפלדור במתן אפשרות להזמנת טייק אווי בשירות עצמי לצד שירות משלחים שיושק בקרוב עד לבית הלקוח.

בא לעשות שמח

דניאל זך, הבעלים ושף המסעדה אשר מנהל בימים אלו גם את מקבילתה האסייתית בהוד השרון "אסיה מוניקה" במתחם שרונים, התפנה בסיום הארוחה המפנקת לספר על חזונו האישי ואף לא נמנע מלטפוח לעצמו על השכם. "טרומפלדור נועדה לספק חוויה ישראלית בגובה העיניים, כזו אשר ניתן להתחבר בכל שעות היום בשילוב אוכל איכותי ומחירים נוחים".

זך (46), תושב הוד השרון ידוע כמי שניהל במשך 12 שנים מוצלחות את "כרמלה בנחלה" בנחלת בנימין בתל אביב, מסעדת שף מצליחה שנאלצה להיסגר בעקבות אי הסכמות עם בעלי הבניין. על כל פנים, האחרון חרף התרעומת סירב להיכנס למרה שחורה והחליט לעזוב את הבוהמה התל אביבית לטובת אווירה שלווה ונינוחה יותר בשכונת נווה מגן הממוקמת במרכז רמת השרון. התוצאה: פתיחתה של "טרומפלדור 10" בשלהי השנה דאשתקד.

"אני לרגע לא מצטער על ההחלטה הזו", מבהיר זך בשיחה השבוע עם "פספורטניוז". "חלק גדול מהקהל הלקוחות שלי גר באזור השרון ומעוניין לעיתים לאכול גם קרוב לבית מבלי צורך להתרחק עד תל אביב, שלא לדבר על מצוקת החנייה בה. תוסיף לזה את החסך במקומות איכותיים במחירים שפויים בארץ ואת הקהל המצוין שיש ברמת השרון ותבין מדוע החלטתי ללכת על קונספט המסעדה דווקא כאן".

עם איזו מנה אתה הכי מזדהה?

"כמי שנולד וגדל במשפחה גרמנית, טבעי עבורי להיקשר למנות המגיעות מהמטבח האירופאי כמו שניצל וינאי, "שפצלה" (אטריות בצק), הפרצל המפורסם או נקניקיות, אבל יחד עם זאת אני גאה לא פחות גם במבחר המנות הקלילות שלנו, כמו הדגים הטריים, ירקות, גבינות ועשבי תיבול שרוויות כולן בשמן זית משובח".

יש עתיד לענף המסעדנות בישראל?

"ללא ספק. יש כיום לא מעט עניין ואוכל פשוט מצוין במסעדות רבות בארץ יחד עם דוכני אוכל ברחוב, שווקים ומזג אוויר נוח. כל אלו לצד הכישרון הלא מבוטל של השפים הישראלים שרבים מהם גם ראו עולם, הפכו את ענף הקולינריה למוקד מרכזי למשיכת תיירים. מעבר לכך, מחירי המזון אצלנו ביחס לאירופה או ניו יורק עדיין אטרקטיביים.

אני חושב שהשלב הבא בדרכנו לצמרת טמון בשירות שכיום נחשב לחובבני, רק מעצם העובדה שאנשי השירות הינם עובדים זמניים לתקופות קצרות. שירות עדיין לא נחשב אצלנו כ-"מקצוע". חשוב מבחנתי לראות את אמנות הבישול והאירוח נלמדת בצורה רצינית הרבה יותר בבתי ספר מקצועיים אשר ייתנו מענקי עבודה מועדפת לחיילים משוחררים. תמיד חסרות ידיים עובדות בענף הזה

מה עם תיירים?

"אמנם רמת השרון לא ידועה כעיר תיירותית גדולה במיוחד, אך בכל זאת מגיעים אלינו לא מעט תייריים, בעיקר מאירופה ממדינות כמו גרמניה, צרפת, ארה"ב ואיטליה".

נזכה לראות את טרומפלדור 10 מתבססת ברמה"ש?

"זוהי כמובן השאיפה. מאז שהתחלתי לעבוד במקצוע אני מנסה לקדם ולעור תחושה של מסורת קולינרית במסעדות שלי. לכן המטרה היא לשרוד שנים ארוכות ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהמקום ופשוט להמשיך לשמח אנשים עם אוכל טוב".

ציון "פספורטניוז": 7.5.

טרומפלדור 10 (רחוב טרומפלדור 10, רמת השרון. שעות פתיחה: א'-ו': 09:00-24:00, טל' להזמנות: 03-5404072)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: