אא

היום שאחרי הסערה: התיירות המצרית מייחלת להתאוששות

דיווחים במצרים: נתונים מעודדים לצד תושבים מתוסכלים. "סיטואציה מדכאת"

| |

כבר למעלה משבוע ימים חלפו מאז רעדה האדמה במצרים. הנשיא המכהן מטעם תנועת "האחים האיסלאמיים", מוחמד מורסי נאלץ לפנות את כיסאו בבושת פנים לטובת הצבא, והרוחות מסרבות להירגע בדמות עשרות הרוגים, כלכלה דועכת ופגיעה גם בתיירות הנכנסת למדינה.

למרות כל אלו, מדווחים גורמים מצריים על נתונים מעודדים עבור השליש הראשון של השנה (תחת שלטונו של מורסי) לפיהם את המדינה פקדו בתקופה זו כשלושה מיליון תיירים (עלייה חדה של 14.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).

אלא שאת התושבים המתפרנסים מענף התיירות כנראה ששום דבר לא יצליח לשכנע. התקופה האחרונה מולידה עבורם כאב ראש חסר תקדים, אך במקביל גם כזה המספק רוחות של תקווה עם הדחתו של מורסי, אותו הם מאשימים בגזירת עונש מוות על הענף. 

"אני לא יכול להפסיק לחייך", התייחס מוחמד חודר, בעל חנות בסמוך לפירמידות לירידתו של הנשיא מכס השלטון. "זה טוב לכולם שהוא הלך. תחת המשטר שלו המחירים הרקיעו שחקים, האלימות ברחובות התגברה, הוטלו מיסים על אלכוהול ומוצרי מותרות ואת מרבית התיירים שהיו מבלים נוהגים לבלות בחופים, פשוט הפסקנו לראות".

"ייאוש טוטאלי"

"כל החדרים ריקים", מספרת תיירת אמריקנית שבחרה להישאר בעילום שם וטרם יידעה את הוריה כי נסעה לבקר במדינה המשוסעת. "היחידים שמונעים שיממון גמור כאן הם החיילים עצבים שמתסובבים בחוסר מעשה. זה נראה שהם מאוד משועממים ומחפשים בסך הכול מחסה מהשמש הקופחת".

גם עובדי התעשייה נשמעים טרודים מהמצב הנוכחי. "בעבר יכולתי להגיע לרווחים של 100 דולר ליום, כיום אין סיכוי שאני מתקרב בכלל לסכומים כאלה", סיפר מאג'די האמאן, נהג מונית מקומי שהביע את תרעומת חריפה על המצב במדינה.

"זו סיטואציה מדכאת. יש אפס תיירים ולא נראה שדברים הולכים להשתפר. המזל הוא שמורסי הלך, זה הדבר היחיד שנותן לנו עוד תקווה לעתיד טוב יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: