אא

פרקליטות מיסוי וכלכלה: כתב אישום נגד טורקיש איירליינס

על פי החשד החברה נמנעה מניכויי מלוא המס בשווי 1.523 מיליון שקלים

| |

האם אנחנו עדים למשבר חדש עם טורקיה? פרקליטות מחוז ת"א, מיסוי וכלכלה הודיעה ביום חמישי החולף לחברת התעופה טורקיש איירליינס ומנהלה, פאתיח דוגן, על הכוונה להגיש כתב אישום בגין עבירות מס, בכפוף לשימוע.

על חברת טורקיש איירליינס ככל חברה זרה, אשר מעסיקה עובדים בישראל, חלה חובת ניכוי מס, בשיעורים הקבועים בתקנות מס הכנסה.

על פי החשד, בין השנים 2006-2010, הסניף הישראלי של החברה נהג בשיטה לפיה נרשמו במרמה בתלושי השכר שהופקו בישראל, בגין עבודתם של עובדי החברה הזרים, סכומים נמוכים מהשכר האמיתי שהתקבל בפועל בחשבונו של כל אחד ואחד מהם בסניף בנק טורקי, אשר נמצא באיסטנבול.

בדרך הפעולה המתוארת לעיל, נמנע הסניף הישראלי מלנכות מס, שהיה עליו לנכות מעובדיו הזרים, ולהעבירו לרשויות המס בישראל. בכך עזרה, על פי החשד, החברה לעובדיה הזרים להגדיל את הכנסתם ולקבל חלק ניכר ממשכורתם "בשחור" וכפועל יוצא מכך נמנעה מדיווח מלא ונכון ומתשלום מס אמת על הכנסת העבודה המלאה והאמיתית.

באופן המתואר לעיל, התחמק, ע"פ החשד, הסניף הישראלי מדיווח מלוא שכר העובדים הזרים, הנאמד בכ-6,760,212 שקל, ובכך שלא ניכה את מלוא המס מהעובדים הזרים, ואי העברתם לרשויות המס בישראל בסכום של 1,523,122 שקל.

בשל מעשים ומחדלים אלו, מציינים בפרקליטות, נשקלת האפשרות להאשים את הסניף הישראלי ואת מנהלו, פתיח דוגאן, כמו גם את רואי החשבון שייצגו אותו בפני רשויות המס, בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, עבירות של מסירת תרשומות כוזבת בדו"ח תוך שימוש במרמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס.

נציגי החברה בישראל זומנו לשימוע על ידי עורכת הדין מינה זמיר, הממונה על עניינים פיסקאליים בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: