אא

טיול לשבת: חוויה קסומה בגליל המערבי

אתר הנקרות, שייט וצלילה במעמקי הים התיכון, טיול אופניים מרגיע וועד לסדנאות בשרים מעוררות תאוות". פספורטניוז" ממליץ השבוע על טיול בין נופיו המרהיבים של הגליל המערבי לחוויה קסומה שתותיר בכם טעם של עוד

||| |||

"פספורטניוז" ממשיך לקום ולהתהלך בארץ. השבוע בילה כתבנו באוויר הצלול של אזור הגליל המערבי וחזר עם המלצות אודות מספר אתרים ואטרקציות שפשוט אסור לכם לפספס. מוכנים? בואו נצא לדרך.

רקע

אזור הגליל המערבי הינו כינוי לאזור הצפון מערבי של מדינת ישראל ומשתרע מראש הנקרה שבצפון ועד לבקעת בית נטופה בדרום. בימי התנ"ך חולק האזור בין שבט אשר לנפתלי, כאשר אלפי שנים אחר כך עם תחילת ההתיישבות היהודית, פעלו בתנועה הציונית ביתר שאת על מנת לרכוש קרקעות באזור.

בין הערים המרכזיות שתוכלו למצוא באזור הן נהריה (הגדולה ביותר בגליל המערבי), עכו ומעלות-תרשיחא בצוותא עם מספר מועצות מקומיות נוספות (מטה אשר, מעלה יוסף, משגב חבל תפן, שלומי, כפר ורדים ופסוטה). סך הכול מתגוררים באזור מאות אלפי תושבים.

אטרקציות

אם כבר החלטתם להרחיק צפונה, מדוע לא ללכת על כך עד הסוף. מבולבלים? הכוונה היא כמובן להגעה אל הנקודה הצפונית ביותר במדינת ישראל, הלוא היא ראש הנקרה הסמוכה לגבול עם לבנון המציגה את פלא הנקרות אשר יותיר אתכם פעורי פה.


ראש הנקרה - מערה. צילום אבנר גדיש

מדובר למעשה באחת מפינות הטבע המרהיבות של ארצנו אשר מקורה כתוצאה של תהליך גיאולוגי הנמשך לאורך אלפי שנים (החל כשרשרת זעזועים שפערה סדקים עצומים בסלעים. מי הגשמים חדרו מבעד לאותם סדקים ויצרו בתוכם מחילות ומערות ימיות שהלכו והתרחבו בשל עוצמת הגלים שהיכו בסלעים).

על מנת ליהנות מקרוב מפלא הטבע המרשים הזה, נחצבה מנהרה בסוף שנות ה-60 במקום כמסלול הליכה לאורך 200 מטרים המספק מבט מבפנים על הגלים המתנפצים במלוא עוצמתם. ההגעה לנקרות נעשית באמצעות הרכבל התלול והצר בעולם היורד אליהן מגובה 70 מטרים מעל פני הים בזווית תלולה של 60 מעלות. בנוסף הנקרות מוארות כך שניתן לטייל בהן גם בשעות הלילה (בתיאום מראש).

בנוסף, האתר מותאם חלקית לגישת מבקרים הנעזרים בכיסאות גלגלים, כאשר ניתן לרדת את הנקרות ברכבל גם עם הכיסא לאורך המסלול.

איך מגיעים? פשוט וקל. נסיעה בכביש 4 לכיוון צפון עד הנקודה הצפון-מערבית קיצונית ביותר (כ-10 דקות נסיעה צפונית לנהריה).
לבאים בתחבורה ציבורית: יורדים בתחנת נהריה. מאחורי תחנת הרכבת והאוטובוס ברחוב לוחמי הגטאות ישנה תחנת מוניות לראש הנקרה ולאזור.

אתר ראש הנקרה, גליל מערבי (שעות פעילות: ימים א'-ה': 09:00-18:00, שישי וערבי חג: 09:00-16:00, טל' להזמנות: 073-2710100).


"הנקרות" - צילום אבי גדיש

ומה עם קצת תזוזה גופנית? חובה עליכם לבקר במרכז הספורט הימי "אינדיגו" הנמצא בסמוך לחוף שבי ציון ונהריה ומהווה מרכז יציאה לים לשייט עבור קיאקים, צלילה ושייט באמצעות סירות טורנדו בשמורות הטבע הימיות. המרכז מאפשר שלל פעילויות לחובבי ספורט ימי, כאשר האטרקציה המרכזית שביניהן הינו שייט בסירות "הספארי", שתי סירות ייעודיות השטות במהירות מרגשת להפליא.

המרכז המנוהל על ידי גיל חיון טומן בחובו גם מרכז צלילה וותיק המיועד בעיקר לתיירות מקצועית. המרכז מציע צלילות היכרות בליווי מדריך (החל מרמת כוכב 1 ועד לכוכב בכיר 3 וצלילות מתקדמות), צלילות ריענון, מגוון אתרי צלילה ברדיוס של 25 קילומטרים עבור צוללים מוסמכים וחנות לציוד צלילה מקצועי.

מחירים:

- שייט "טעימה" וסיבוב קצר על סירת הטורנדו למשך 20 דקות – 45 ₪ לאדם.

- שייט לאורך החוף הצפוני (מחוף שבי ציון ועד ראש הנקרה והלגונה של פארק אכזיב). משך השייט: שעה – 100 ₪ למבוגר, 80 ₪ לילד מתחת לגיל 12.

- שייט ארוך הכולל בנוסף למסלול הקודם גם תצפית אל מצוק בראש הנקרה בגבול עם לבנון. קיימת אפשרות אף לרדת "ולשנרקל" במהלך השייט האורך כשעה וחצי. מחיר למבוגר: 140 ₪, לילד מתחת לגיל 12 – 120 ₪.

מרכז ימי שבי ציון (סמוך לנהריה, טל' להזמנות: 04-9521919/ 054-5879916).

מנוחה בסטייל

בלב ליבה של המועצה האזורית מטה אשר תוכלו למצוא פנינת חמד איכותית ושמה "ארומנטיקה" המספקת אפשרות מושלמת לתחזוק האהבה והזוגיות באמצעות שלוש בקתות עץ מפנקות במיוחד.  את הערך המוסף בחופשה במקום תוכלו לספוג תודות לשילוב המרתק בין ארכיטקטורה כפרית ואותנטית אל מול אלמנטים מודרניים.


ארומנטיקה. צילום סשה אלכוב


ארומנטיקה - צימרים בבן עמי

הבקתות מאובזרות למשעי וכוללות בין היתר ג'קוזי לשימוש האורחים, חצר גדולה מסביב למתחם ובה רחבת דשא גדולה עם פינות ישיבה, כאשר בנוסף מכילה כל בקתה מרפסת אישית הצופה לנוף ירוק ופסטורלי. אלו מכם המתכננים כבר מבעוד מועד חופשה לתקופת החורף, וודאי ישמחו לגלות כי בבקתות תוכלו להתחמם בכיף אל מול האח.

את המקום מנהלים הזוג וורדה ואילן יוסיפוביץ' המשרים אווירה חמימה ומשפחתית תוך שמירה מתמדת על פרטיות האורחים. מומלץ להוסיף לחבילת הנופש תשלום נוסף על ארוחת הבוקר אותה מגישים השניים המשלבת מגוון של לחמים, ריבות, גבינות, אומלט ומטעמים נוספים.

שירותים נוספים הניתנים בצימר: מסך טלוויזיה, מערכת קולנוע ביתית (DVD) ושמע, אינטרנט אלחוטי חינם, מטבחון מאובזר (כולל בקבוק יין, עוגה ועוגיות באפייה ביתית, שוקולדים, סוכריות וקפה).
ברחבה החיצונית: פינת ברביקיו, ערסלים וסאונה. בנוסף קיימת אפשרות כניסה לאורחי הצימרים לא עלות לבריכה שבקיבוץ כברי.  

איך מגיעים?

נוסעים בכביש מספר 4 עד לצומת נהריה ולאחר מכן פונים ימינה לכביש מספר 89. משם ממשיכים לנסוע 5 קילומטר נוספים עד לצומת בן-עמי ופונים שוב ימינה אל תוך המושב.

מחיר: 500-700 ₪ (בהתאם ליום ולעונה).

צימר ארומנטיקה, מושב בן עמי,  טל' להזמנות: 054-4982302.

עוד במושב תוכלו למצוא את אטרקציית "אופן בטבע" המאפשרת לשכור זוג אופניים ולצאת לדרך, במסגרת מסלול ייחודי הנקבע על פי רמת הקושי ויכולותיו המוטוריות של האורח, בליווי מדריך. מדובר בנסיעת שטח עד למנהרת הרכבת בארץ . הסיבה: סמיכות המושב למלחמת האזרחים בסוריה.

גם אם אופניים מעולם לא היוו את כוס התה שלכם, שווה לעלות על האופניים. בעל המקום דוקי יידאג להתאים עבורכם מסלול ברמה נמוכה יחסית, כאשר מאידך במידה והינכם חובבי אקסטרים, קיים מסלול במיוחד עבורכם. תוואי הנסיעה כוללים רכיבה לקיבוץ כברי ולאורך נחל הגעתון, נחל כזיב ומסלול יפהפה לאורך הטיילת מנהריה ועד ראש הנקרה המספקים מלבד בריזה נעימה גם מחזה יפהפה לעין.

לפני היציאה תקבלו הסבר מדויק כולל מפות על אופי המסלול ואורכו. יתרון נוסף במסלולים טמון בהיותם מוצלים לרוב, נתון המאפשר לקיימם גם בחודשי הקיץ חרף החום הכבד.

שירותים נוספים: העברת האופניים וציוד נלווה לרוכבים ממקום למקום, גיבוי טכני בשטח, אספקת ציוד ומזון על פי הצורך ואיסופם של הרוכבים מהשטח על פי בקשתם.

איך מגיעים? מול הגדר של חוף אכזיב פונים ימינה לכיוון מזרח עד לפסי הרכבת וחוצים את הכביש. כעת יש לרכוב שמאלה לכיוון צפון במקביל למסילת הברזל עד לפארק אכזיב (כ-8 ק"מ מבן עמי). לאחר מכן ממשיכים ישר לאורך כביש הטיילת דרך חוף בצת עד הכניסה למנהרת הרכבת בראש הנקרה.

אופן בטבע, מושב בן עמי (שעות פעילות: א-ש': 07:00-22:00 בתיאום מראש, טל' להזמנות: 04-9824339/ 054-4441587).

מרחק 14 קילומטרים ממושב בן עמי תוכלו למצוא גם את צימר טרופיקפלן המספק חווית אירוח מרשימה ונוספת סטייל טוסקנה במושב בצת.  כנראה שבכל זאת אין צורך להרחיק עד היעד האיטלקי על מנת לחזות בנופי טבע פראיים ומאווירה טרופית .

חמשת הצימרים (45 מטרים כל אחת) השייכים לטרופיקפלן מתחלקים לסוויטות ובקתות עץ כפריות הממוקמות בתוך תמונה חלומית של מטעי בננות וליצ'י. פן ייחודי נוסף לצימר נעוץ בערוגת עשבי התבלין המעניקים חוויה רגועה ושונה במהותה משגרת היומיום הלוחצת.


טרופיקפלן מושב בצת. צילום טלי קפלן

שירותים נוספים הניתנים בצימר: ג'קוזי בכל חדר, נרות ריחניים וקטורת המפוזרים בהם, גינה פרטית רחבה עם כיסאות ישיבה לכל סוויטה, מיטה זוגית ומטבח מאובזר וכשר.

במידה ומאסתם מן הרביצה בחדר תוכלו לקפוץ לחוף בצת הצפוני ביותר בישראל לצד הקצה הצפוני של הים התיכון המתנקז לראש הנקרה, כולל מצוק הנקרות המתנשא לגובה של 300 מטרים. פרט מעניין נוסף עליו מקפידים מנהלי הצימר לשמור הוא מניעה של הכנסת בעלי חיים לשורות מתחם הצימר.

איך מגיעים:

למגיעים מכיוון נהריה: יש להמשיך עד לשילוט לחוף בצת. לאחר מכן פנו שמאלה ומיד ימינה.

למגיעים מכיוון שלומי: יש להמשיך ישר עד לצומת בצת ומשם לפנות שמאלה על כביש 4. לאחר כ-500 מטרים מגיעים לשילוט לחוף בצת. פונים ימינה  ומיד שוב ימינה וממשיכים עד למגרש החניה של חוף בצת.

מחיר: 500-800 ₪.

צימר טרופיקפלן, מושב בצת, טל' להזמנות: 04-9809338  /050-6953515.

אוכל קדימה אוכל

אחרי שנחתם והתרוצצתם אין כמו מסעדה טובה על מנת לשמור על האנרגיות הגבוהות. בדיוק לשם כך עליכם לפקוד את מסעדת "ארנולד'ס" הממוקמת במושב נתיב השיירה בסמוך לצומת כברי. המסעדה אשר נוסדה לפני כשש שנים על ידי השף אורי ארנון הוקמה כמסעדת גורמה כשרה במטרה לנפץ את מיתוס "הכשר אינו טעים".

התפריט בארנולד'ס הינו ביסטרו גלילי עם נגיעות צרפתיות וים תיכוניות ואפילו מבשלת בירה מקומית. דגש חזק הושם במקום על תפריט יינות ישראליים ערבים לחיך שעלולים לגרום ללא מעט סודות לצאת ליד השולחנות. גם באגף הקלוריות לא ירחמו עליכם בארנולד'ס עם מבחר קינוחים מעולם אחר. המלצה שלנו: לכו על הסורבטים המוכנים במקום.

אטרקציה נוספת וייחודית למקום אלו סדנאות בשרים הכולל שלל תהליכים מרתקים החל מקנייה נכונה, יישון הבשר, עישונו, צליית אסאדו ועד לטעימה הראשונה בפה.

לאחר שתתמקמו במסעדה ותזכו להפסקת קפה ועוגה, תחולקו לקבוצות קטנות שכל אחת מהן תעסוק בנושא אחר, כמו הכנת פוייקה בקר, צליית אסאדו בשיטה ארגנטינאית אותנטית ועישון הבשר במעשנה מקצועית.

בנוסף יזכו משתתפי הסדנא להחכים מהרצאה בנושא ייבוא הבקר מחו"ל במהלכו ייהנו מאכילת הבשר על כוס יין טוב.

מחירים: בחרנו עבורכם את עלותם של מספר מנות עיקריות: אסאדו מעושן – 108 ₪, צלעות טלה גלילי (400 גרם) – 138 ₪, פילה סלמון נורווגי – 88 ש"ח"מוס שוקולד ולרונה" (70% קקאו ופסיפולורה בקונכיית שוקולד מריר) – 48 ₪, בירת ארנולד'ס (בירת הבית) מהחבית – 26 ₪ לחצי ליטר.

מחיר אדם לסדנא – 450 ₪ (משך הסדנה – 4 שעות, תלוי במינימום 10 משתתפים).

מסעדת ארנולד'ס,  מושב נתיב השיירה (בכניסה למושב), טל' להזמנות: 04-9522211.

צל"ש: אין כמו הפסקה מן המרדף התמידי לטובת התחברות אל הטבע והירוק של הגליל המערבי  המתפתח בקצב מסחרר. הזדמנות מצוינת עבור אלו החיים בתוך הבועה התל-אביבית לצאת ולספוג אווירה מרעננת שתסייע לכם להטעין את המצבורים הנפשיים. ההמלצה שלנו: לא תצטערו על כך.

טר"ש: באמת שקשה למצוא. אפשר אולי להתמקד בעובדה שללא רכב תיאלצו לעבור שעות של טרטורים בתחבורה ציבורית. אבל אם להיות כנים עם עצמנו, אנחנו סתם נטפלים לתפל. בקיצור, רוצו להזמין חופשה בגליל המערבי. תגידו ש-"פספורטניוז" שלח אתכם.

ציון: 8.5

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: