אא

טיול לשבת חלק ב': חיפה ממשיכה להפתיע

המלונות המפנקים ששוחזרו מן היסוד, האצטדיון המרהיב שישאיר אתכם פעורי פה ועד לעיר התחתית, שצוברת תאוצה בקצב מסחרר. "פספורטניוז" הצפין השבוע לחיפה לביקור שני תוך שבוע ופשוט התאהב. עכשיו הגיע תורכם

||||| |||||

פעמיים כי טוב. לאחר שקיבלתם תיאבון בשבוע שעבר מנפלאותיה התיירותיים של העיר חיפה, עומד "פספורטניוז" בהבטחותיו ומביא אליכם השבוע את החלק השני והמגוון מביקורו בעיר. אז היכן מומלץ לסייר? מהי השכונה התוססת ביותר בעיר כיום? והיכן תוכלו לזכות לחוויית אירוח הלקוחה מהאגדות? הכול בכתבה שלפניכם.

30 אלף סיבות לחייך
את החלק השני של סיורנו פתחנו באצטדיון סמי עופר המרהיב, שיגרום לכם להחסיר פעימה אפילו ממבט חטוף אודותיו. מדובר באחד מן הפרויקטים הגדולים והמושקעים שידעה המדינה מדינת ישראל מאז ומעולם, שמעבר לאירוח עתידי של משחקי הבית של מועדוני הכדורגל החיפאים, יוכל לשמש כבית לקונצרטים המוניים (בין השמות שכבר הוזכרו כמועמדים לחנוך את האיצטדיון להופעות: מדונה וליידי גאגא).

אל מול האצטדיון העירוני כיום בשכונת קרית אליעזר, שייהרס ויוסב לשכונת מגורים, יכיל האיצטדיון החדש השוכן במבואותיה הדרומיים של חיפה על שם סמי עופר 30,800 מקומות ישיבה בעלות כוללת של למעלה מ-450 מיליון שקלים (!)

ברחבה החיצונית (כיכר העיר, כפולה בגודלה מכיכר רבין בתל-אביב) יוקם מגרש חניה רחב היקף בעל תכולה של 1650 מקומות חנייה, אולם למרות זאת, מרבית הקהל צפוי להגיע דרך תחנת הרכבת חוף הכרמל הסמוכה (כקילומטר הליכה מהאצטדיון) כיאה לאצטדיונים המרכזיים באירופה. מועד הפתיחה הרשמי: אוקטובר 2013.


איצטדיון סמי עופר - מבט חיצוני


איצטדיון סמי עופר - מבט פנימי

מונומנט מרהיב נוסף המצוי מחוץ לאיצטדיון הוא "פסל השלום העולמי" שנחנך זה מכבר והוענק לחיפה במתנה על ידי האמן הסיני, יאו יואן, כהוקרה לעם ישראל על כמיהתו לשלום ולתושבי העיר המהווים סמל ומופת לאחווה, לערבות הדדית ולדו קיום.


פסל השלום

דבר מהנדס הפרויקט, שרון רינגלשטיין: "אני שמח להכריז שאירופה מגיעה לישראל. מדובר ללא ספק באצטדיון היפה ביותר בארץ שיספק לקהל שיגיע אליו חווית צפייה בלתי נשכחת ובמקביל יסייע במיתוגה של העיר חיפה".

איצטדיון סמי עופר חיפה, רחוב פנחס ואברהם רוטנברג, טל': 04-8550150.

שפע אטרקציות וטיולים
מבין שפע האטרקציות והטיולים האפשריים בעיר, בחרנו עבורכם שלושה מומלצים במיוחד. ראשית כדאי לבקר בשכונת המושבה הגרמנית הממוקמת במערב העיר התחתית. המושבה נבנתה ב-1868 על ידי הטמפלרים הגרמנים, כת נוצרית אשר האמינה בהתיישבות בארץ הקודש ונחנכה שנה לאחר מכן מחוץ לשטח העירוני בסמוך נמל.

סגנון השכונה באותם ימים היווה חידוש מסוים. הבתים נבנו בשיטות בנייה אירופאיות, כאשר חלק מחומרי הבניין, הגגות וקורות העץ הובאו מאירופה. את פרנסתם מצאו תושבי השכונה בעיקר בייצור, חקלאות ותעשייה. ראשוני המפעלים התעשייתיים בעיר הוקמו במושבה הגרמנית, ביניהם בית החולים לסבון, טחנת הרוח ובית בד.

במהלך השנים האחרונות שופצה ושוחזרה המושבה הגרמנית והפכה לאחד מצירי הבילויים התוססים והמרכזיים של העיר. בין בתי האבן של השכונה השתלבה סצנת בתי הקפה, המסעדות והפאבים המעניקה אווירה ייחודית ויוצא דופן לשכונה.

בנוסף אם קניות עושות לכם את זה, סיור במושבה הגרמנית הוא בהחלט משהו ששווה לחשוב עליו. מרכז הסיטי סנטר, השוכן אף הוא במבנה טמפלרי מרשים ומהווה מעין קניון עודפי מותגים של הרשתות המובילות בארץ כולל בתוכו עשרות חנויות במחירים מפתיעים במיוחד. בנוסף תוכלו לבלות ברחוב עצמו ולרכוש מזכרות, גלריות ופריטים נוספים ברחובות המרכזיים והסמוכים לשכונה.

אל תפספסו כמובן גם ביקור במנזר סטלה מאריס (הכרמליתים) הממוקם על ראש הר הכרמל ונחשבים לאחד מן האתרים החשובים בחיפה ולדת הכרמליתים, הלוא הם נזירים קתולים שביססו את אמונתם החל מהמאה ה-12 בישו.

מנזר סטלה מאריס (מכונה גם המנזר הגדול) נבנה ונהרס מספר פעמים עד שנבנה סופית ב-1836 ומשמש מאז ועד היום כמרכז העולמי של הדת.

בפתח המנזר תוכלו למצוא מעל לדלת את סמל המסדר הכרמליתי: הר הכרמל שבראשו הצלב ומעליו חרבו של אליהו והכתובת: "קנא קנאתי לה' אלוהי צבאות". בנוסף על דלת הכניסה מוטבע תבליט ובו דמותו של אליהו מניף את חרבו שבקצה לפיד האמונה, כאשר בארבעת קירות האולם המרכזי של הכנסייה מתנוססים גם תבליטים ואיורים חדשים המוקדשים לדמויות הדת השונות. שעות פעילות הכנסייה: לאורך כל ימות השבוע (08:30-12:00, 15:00-18:00), הכניסה חופשית, רחוב דרך סטלה מאריס חיפה, טל': 04-8337758.


כנסיית סטלה מאריס

ומה באשר לצעירים שבחבורה? אלו נהנים ומנצלים עד תום בתקופה האחרונה את "פרויקט 21" שנוצר ביוזמת עיריית חיפה ומנהלת העיר התחתית המקצה לאמנים ומעצבים נבחרים חללים לתקופה של שנתיים ללא תשלום שכר דירה.

אותם חללים משמשים את האמנים והמעצבים השונים במקביל גם ליצירה ומכירה של אירועי תרבות ואמנות מגוונים. המתחם עצמו ממוקם בין רחובות הנמל ועד לשדרות המגנים בעיר התחתית ומשלב חוויה של בילוי, תרבות וקניות הכוללים מסעדות, בתי קפה, פאבים, חדרי חזרות ואולפני מוסיקה לזמרים ונגנים, גלריות לאמנות, משרדי אדריכלות , חנויות עיצוב ועוד.


מתחם 21 בעיר התחתית

מתארחים ונהנים
גם מיטב הספקנים שביניכם יישארו המומים אל מול אחד מן המלונות היותר קסומים שברחבי ישראל המשלב לצד אווירה כפרית ואינטימית גם חווית אירוח מפנקת במיוחד. הכוונה היא כמובן לוילה כרמל המסוגננת בעלת 15 סוויטות "בלבד" (חדרים מרווחים בגדלים של 24-32 מ"ר + 2 סוויטות בגודל 42 מ"ר) , אך בהתאם לקלישאה הוותיקה, מוכיחה כי זוהי איננה הכמות אלא האיכות.

מבנה המלון הממוקם ברחוב היינה היינריך (מגדולי המשוררים והסופרים של גרמניה במאה ה-19 ובעל מוצא יהודי) הוקם ב-1948 והחל דרכו בגלגולו הראשון כמלון ורד הכרמל. גדולי היישוב, ראשי מדינות ואורחים בכירים הספיקו להתארח במרוצת השנים בין כתליו, כאשר בין השמות הנוצצים ניתן למנות אפילו את ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון ז"ל ורעייתו, פולה.

ב-2010 שופץ המבנה באופן ניכר וחזר לייעודו המקורי כמלון איכותי ואינטימי בלב ליבו של הר הכרמל. בנוסף מחזיק מלון הבוטיק בתעודת הצטיינות משנת 2012 שניתנה לו על ידי אתר התיירות הנחשב "טריפאדוייסור" (Tripadvisor).

על כל פנים, לפחות עבור עבדכם הנאמן, מהווה וילה כרמל את אחת מפנינות הקסם של חיפה, בזכות שלושה מרכיבים עיקריים: איכות, אווירה ומיקום.

מה תוכלו למצוא במלון? מעבר לאווירה נסיכותית מהאגדות, חדר מזמין בו הצבע הלבן נותן את הטון ואלמנטים עיצוביים מהשורה הראשונה, שווה להקדיש תשומת לב לחדרי האמבטיה המרווחים, אינטרנט אלחוטי (WI-FI) בחינם ולמערכת המיזוג שתצליח להקפיא כל אורח.

שירותים נוספים במלון: חדר מחשב ציבורי בקומה ה-1, חדרים אטומי רעש, מסכי טלוויזיה שטוחים באיכות HD בגדלים 32/42 אינץ'. אי אפשר כמובן להתעלם מארוחת הבוקר המגוונת המוגשת בקומה הראשונה של המלון ומציגה שפע של סלטים, גבינות, ביצים לבחירת הלקוחות, מוצרי חלב, מתוקים, שתייה חמה וקרה ועוד הפתעות טעימות.

דבר הבעלים והמנהלת, אורנית שיטרית: "הייחודיות של וילה כרמל מתבטאת באינטימיות ובתחושה הביתית שאנו נותנים לכל אורח. העובדה שאנחנו מלון קטן מאפשרת לנו לתת תשומת לב אישית לכל אורח באמצעות חווית אירוח אישית, ביתית ואירופאית כאחד".

מחירים: 700-1100 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר.
מלון וילה כרמל, רחוב היינריך היינה 1 (פינת שדרות מוריה 30) חיפה, טל': 04-8375777/8.


חדר לדוגמא בווילה כרמל חיפה. חוויית אירוח יוצאת דופן

מחוויית לינה מפנקת נוספת תוכלו ליהנות גם במלון ביי קלאב של רשת מלונות אטלס, המצוי בתווך שבין העיר התחתית לכרמל ומרוחקת דקות אחדות במטרונית מכל תחנה בעיר.

מבנה המלון הממוקם בלב שכונת הדר מרחק של שבמרכז העיר שימש בשנות ה-70' של המאה ה-19 כבית מגוריו של תופיק ביי אלחליל, בנו של מושל חיפה בתקופת השלטון העות'מאני. במשך השנים בתקופת שלטון המנדט הבריטי, הוסב המבנה לתחנת משטרה ובשלב מאוחר עוד יותר (עם קום המדינה) שימש את מערכת המשפט הישראלית.

עם תחילת המילניום החדש עמד המבנה נטוש ושומם תקופה של כעשור ומצוי היה במצב תחזוקתי מחפיר. אלא שלאור החלטתו ב-2010 של היזם ישראל לוי להשקיע סכום של למעלה מ-25 מיליון שקלים במבנה ולייעד אותו כמלון, לצד רשת מלונות אטלס שחתמה על הסכם ניהול המלון ל-20 שנה, נוצרה תקווה מחודשת לחוויית אירוח משופרת באחת מן השכונות הפחות מושקעות בחיפה.

תהליך השיפוץ כלל את שימור מעטפת הבניין, שחזורו ובניית תוספת של ארבע קומות (שש סך הכול) ואף בניית 52 חדרים מרווחים, חלקם צופים לנוף המפרץ, חלקם דופלקסים מפנקים ובאחרים פינות ישיבה לרווחת האורחים. בסך הכול מתפרש המלון על פני 2500 מ"ר בנוי.

מה תוכלו למצוא במלון? HAPPY HOUR בשעות אחר הצהריים (חטיפים, פירות, שתייה חמה וקרה), חדר כושר זעיר הכולל 2 הליכונים ומכשיר לעיצוב וחיטוב שרירי הגב, אינטרנט אלחוטי (WI-FI) חינם וסמיכות לתחנת הכרמלית.

דבר המנהל, ארז נופר: "מלון בי קלאב הינו מלון צעיר שנמצא בתחילת דרכו (שלושה חודשים מאז נחנך). כולי תקווה כי נצליח לקדם את התיירות בעיר במטרה להמשיך ולהפוך את חיפה לאחת מערי התיירות החזקות והמצטיינות בישראל".

מחירים: 700 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר באמצע שבוע ו-800 שקלים בסוף שבוע.
מלון ביי קלאב, רחוב חסן שוקרי 7 חיפה, טל': 04-8119700.


מלון ביי קלאב. מבט חיצוני. צילום: נתן דביר


מלון ביי קלאב - מבט פנימי. צילום: נתן דביר

צל"ש: בארבע מילים – עיר שיש בה הכול. השילוב בין העיר התחתית השוקקת בזכות חוף הים, הנמל, מתחם 21 והשוק הטורקי אל מול הקונטרסט הכפרי של הכרמל יוצרת ניגוד מרתק, כזה שלא יוכל להשאיר שום תייר או מבקר אדיש. בנוסף, מדובר לפחות עבורי בעיר הירוקה ביותר בישראל. הכוונה היא כמובן למגוון העצום של צמחייה ועצים שממלאים כל פינה בעיר ויוצרים נוף השייך לגן עדן.

טר"ש: חרף ההתרשמות החיובית מן העיר, קשה שלא לחוש היה השבוע את תסכול התושבים מהסיטואציה הרווחת בה מצויה התיירות החיפאית. ביטויים כגון "עיר בקומה", "רחוקים שנות אור מתל-אביב" ו-"מקום שמתקדם בקצב של צב", הובילו אותי לתהות כיצד עיר בעלת פוטנציאל טופוגרפי, אטרקציות וחוף ים יפהפה נותרה מאחור. כנראה שמישהו צריך לעשות בדק בית, לחיפה פשוט מגיע יותר.

ציון: 9.5.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: