אא

חיים רומנו: "כרגע השוק לא בשל לעמלת אפס"

מנכ"ל אל על, בפרויקט מיוחד של 'פספורט' לסיכום שנת 2008, ולקראת שנת 2009. מה חושבים: יורם מוטעי, גדי טפר, אייל קשדן, קובי קרני, אבי נחום, קובי זוסמן. הכל אפשר לקרוא בעיתון 'פספורט' שיצא היום.

Shutterstock Shutterstock

בקרב סוכני הנסיעות יש כל הזמן תחושה לא טובה מהתנהלות חברת אל על. אבל מנכ"ל החברה, חיים רומנו, מפתיע בדברים על סוכני הנסיעות בראיון מיוחד לעיתון 'פספורט' לסיכום השנה החולפת ולקראת שנת 2009. רומנו אומר בין השאר: "הסוכנים ואל על קשורים אחד עם השני בברית אסטרטגית ארוכת שנים, גם אם לפעמים לא מסכימים ויש ניגודי אינטרסים. אנחנו עדיין בשותפות גורל". לגבי הורדת העמלה לאפס, אומר מנכ"ל אל על: "כרגע השוק לא בשל לעמלת אפס.



אני לא חושב שלמהלך כזה יש תרומה בהורדה לאפס". דבריו המלאים של רומנו מתפרסמים בעיתון 'פספורט' שיצא היום במסגרת פרוייקט מיוחד לסיכום שנת 2008 ולקראת 2009. במסגרת הפרויקט אפשר לקרוא גם מה חושבים, יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה, גדי טפר, מנכ"ל חברת ארקיע, אייל קשדן, מנכ"ל חברת השטיח המעופף, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, מנכ"ל כספי תעופה, אבי נחום, ומנהל יאט"א בישראל, קובי זוסמן.



עופר קיש ואבנר גורדון: "הסוכנים יצאו נשכרים משינוי המודל העסקי" מנהלי חברות לופטהנזה וסוויס בישראל מסכמים את השנה החולפת




"שנת 2008 הייתה אחת מהשנים הטובות לתיירות הנכנסת לישראל. לופטהנזה וסוויס הטיסו ביחד יותר מ-650,000 נוסעים לארץ וממנה, מרביתם תיירים ואנשי עסקים זרים. בשנה החולפת, לופטהנזה, שחגגה בנובמבר 40 שנות פעילות מוצלחות בארץ, תכננה להגדיל את מספר טיסותיה לתל אביב, עם חידוש הקו ממינכן לנתב"ג שתוכנן לעונת הקיץ של 2008.


לצערנו ממשלות ישראל וגרמניה לא הגיעו להסכמה לגבי נוסח חדש להסכם התעופה הקיים שהיה מאפשר הגדלת מספר הטיסות בין שתי המדינות כבר בקיץ 2008. למרות שלופטהנזה לא זכתה לאישור המיוחל להגדיל את מספר טיסותיה לארץ וכתוצאה מכך לתרום לגידול בתיירות הנכנסת, סוויס הגדילה את היצע המושבים שהיא מציעה בטיסותיה מציריך לתל אביב בכ-28%.


זאת בעקבות הכנסת מטוסים רחבי גוף מדגם איירבוס 330 ו-340 לטיסת הלילה היומית מציריך לתל אביב. בפני לופטהנזה וסוויס, שהן בין חברות התעופה המוערכות והאיכותיות הפועלות בישראל, ניצבים בפרוס השנה האזרחית החדשה, אתגרים לא פשוטים. ענפי התעופה והתיירות, עלולים להיפגע מההאטה הכלכלית העולמית והמשבר הפיננסי המתמשך בשווקים הגלובליים.


לכך יש להוסיף את אי הוודאות שנוצרה בימים האחרונים בעקבות ההסלמה הביטחונית באיזור רצועת עזה. למרות זאת, לופטהנזה וסוויס ימשיכו לעודד את התיירות לישראל בכל היעדים בהם החברות פועלות בעולם ויפעלו להגדלת הקיבולת בטיסותיה על ארץ.


זאת כחלק מהמחויבות ארוכת השנים, להגברת הפעילות בישראל, לענף התיירות בישראל וללקוחות שתי החברות ברחבי העולם. ב-2009, מספר חברות התעופה בארץ ובהן לופטהנזה וסוויס יפעילו בישראל מודל עסקי חדש, בדומה לזה הקיים מזה שנים באירופה וארה"ב, המבוסס על ביטול עמלת הבסיס וגביית דמי טיפול על-ידי סוכן הנסיעות ישירות מהלקוח. שתי החברות מאמינות שבסופו של דבר, הסוכנים יצאו נשכרים משינוי מודל העסקי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: