אא

פחות משנה למונדיאל בברזיל: חשש מהמחירים הגבוהים

במדינה חוששים מאחוזי תיירות נמוכים יחסית לקראת אירוע הכדורגל הגדול בעולם בקיץ הבא. הסיבה: מחירי הטיסות והמלונות הגבוהים בערים הגדולות

| |

בעוד שמונה חודשים ייצא לדרך טורניר גביע העולם בכדורגל (מונדיאל) בברזיל, ללא ספק אחד מאירועי השיא של הספורט העולמי בכלל וענף הכדורגל בפרט. לצד מיליוני הצופים ברחבי הגלובוס שיצפו במשחקים דרך מסכי הטלוויזיה, צפויים לנחות במדינה מאות אלפי אוהדים לחגיגה של פעם בארבע שנים.

בימים אלו מדווח בכלי התקשורת המקומיים בברזיל כי הממשלה החליטה להקצות סכום שיא של כ-10 מיליון דולרים לטובת קמפיין שיווקי רחב הנועד לפתות את קהל האוהדים העולמי להגיע למדינה במהלך קיץ 2014.

אלא שלא הכול וורוד בארץ הסמבה. בחודשים האחרונים עולה ביקורת בקרב פלחי אוכלוסייה רבים במדינה בגנות מחירים גבוהים במיוחד אותם גובים המלונות וחברות התעופה המפעילות טיסות לברזיל בקיץ הבא.

כך למשל נמסר כי המלונות הכפילו את המחירים לחדרים מאמצע יוני 2014 פי חמישה, כאשר במקביל טיסת פנים בת 50 דקות בין ריו דה ז'נירו לסאו פאולו מתומחרת ב-1000 דולרים - מחיר שווה ערך לטיסה סדירה בין ניו יורק לריו דה ז'נירו. 

פלאביו דינו, מנכ"ל אחת מחברות התיירות הבכירות הפועלות בברזיל הבהיר את אשר על ליבו בנושא בראיון לכלי תקשורת זרים. "זהו לא סוד שקיים חשש גדול מפני מחירים גבוהים של טיסות ובתי מלון בתקופת המונדיאל. זה פשוט טירוף. במידה ומחירים כאלו יישארו כפי שהם אין ספק כי יגיעו הרבה פחות תיירים למונדיאל".

ממה שאנחנו מבינים מתקיימים בשבועות האחרונים מגעים על מנת להביא לתהליך של פיקוח במטרה להימנע ממחירים מופקעים וכאלו שיאפשר רכישת חבילות נופש בתקופה עמוסה זו במחירים סבירים".

עוד הוסיף דינו כי "אין זה מתפקידה של הממשלה לקבוע את המחירים אלא צורך של הליך חקיקתי מסודר שיאפשר פיקוח על המחירים כמו על ידי המשרד להגנת הצרכן או הממונה על ההגבלים העסקיים". 

על פי ההערכות בברזיל צפויים לפקוד את המדינה במהלך המשחקים שייערכו בחודשים יוני ויולי 2014 סדר גודל של כ-600 אלף תיירים לצד 3 מיליון תיירי פנים נוספים. ללא ספק מדובר במספר עצום בפרק זמן כה קצר המחייב היערכות מקדימה ונרחבת. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: