אא

טורקיה לא עוצרת: רשמה שיא הכנסות מתיירות

רווחי המדינה מתיירות פנים וחוץ במהלך הרבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-11.5 מיליארד דולר. עלייה של 50 אחוזים בתיירות הפנים במדינה. : "טורקיה - מוצר תיירותי מנצח"

| |

לראות ולקנא. עם ישראל ידוע כמי שחובב במיוחד את נופשוני חבילות "הכול כלול" בטורקיה. בכל זאת קשה לנו לוותר על ארוחות השפע, מזג האוויר הים תיכוני והאירוח האקסקלוסיבי במחירי רצפה.

אלא שלצד הנהירה הישראלית אל הרפובליקה הטורקית, נדמה כי בכל הקשור לענף תיירות מצוייה טורקיה בקו עלייה מתמיד, כך לפחות על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה המדווחת השבוע על הכנסות שיא לקופה הטורקית מתיירות המוערכות בשיעור של למעלה מ-11.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי השנה - עלייה של 4.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההוצאה הממוצעת לתייר במדינה במהלך הרבעון עמדה על 721$ לזרים לעומת 667$ מצד התיירים המקומיים. עוד עולה מהנתונים כי 79.6% מההכנסות הושגו כתוצאה מתיירות זרה, בעוד היתרה (20.4%) נזקפת לזכות תיירות מקומית. בנוסף נרשמה עלייה של 50% בתיירות הפנים במדינה.

"טורקיה הייתה ונשארה מוצר תיירותי מנצח", מעיד אילן שלו, מנהל שיתופי פעולה מסחריים בחברת "קווי חופשה" המשווקת בחודשי החורף 2 טיסות שבועיות וחבילות נופש באנטליה, בהתייחס לנתונים המרשימים. "קשה להתחרות עם רמת המתקנים והשירות הטורקיים המספקים לכל תייר זר תחושת חופש מיטבית".

יחד עם זאת, ציינו גורמי תיירות טורקיים כי אחת הסיבות לעלייה בהגעת אזרחים זרים למדינה מקורה במלחמת האזרחים עקובת הדם מסוריה שהובילה לגל של אלפי פליטים אשר עשו את דרכם אל המדינה, אולם מאידך אלו הבהירו כי מרביתם כאמור לא הגיעו למטרות תיירותיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: