אא

חקירת הירי בנמל התעופה בלוס אנג'לס: מחדל חמור בנהלי האבטחה

מחקירה ראשונית של אירוע הירי בנמל התעופה LAX בסוף השבוע עולה כי הרוצח, פול קלנסיה תכנן מבעוד מועד להרוג עובד אבטחה ולהוכיח עד כמה פשוטה הכנסת כלי נשק למתחם אולם הנוסעים. במכתב שהשאיר כתב. "עומד לזרוע פחד במוחותיכם הבוגדניים"

רגעי האימה בערב שישי האחרון החזירו את קברניטי התעופה האמריקנית 12 שנים לאחור לאירוע הטרור הנורא ההוא במגדלי הסחר העולמיים שבניו יורק.

ארבעה ימים לאחר תקרית הירי בנמל התעופה LAX שבלוס אנג'לס הנחשב לאחד מנמלים העמוסים בעולם, בו נהרג עובד ביטחון ושבעה נפצעו החלו הרשויות בארה"ב ללקק את הפצעים ולהתחיל במסכת הפקת הלקחים.

מחקירה ראשונית שביצע ה-FBI האמריקני עולה כי היורה, פול קלנסיה שנהרג בתקרית על ידי משטרת לוס אנג'לס שאף לממש באירוע הירי שתי מטרות עיקריות: להרוג עובד ביטחון בנמל התעופה ושנית להוכיח עד כמה פשוטה לכאורה החדרת נשק אל תוך אולם הנוסעים בשדה.

שעות לאחר חיסולו מצאו החוקרים מכתב בכתב ידו של קלנסיה בו הוא מתאר את כי הוא עומד "לזרוע פחד במוחותיכם הבוגדניים". טרם ברור למי התכוון במכתב, אולם ההנחה הרווחת בקרב החוקרים סבורה כי מדובר באדם אנטי ממסדי קיצוני שהחליט לשבור את הכלים. 

רשויות התעופה האמריקניות החלו גם הן בהפקת הלקחים כתוצאה מהמקרה הטראגי. הנושא החם במדינה בימים האחרונים עוסק בשאלת הנגישות הפשוטה יחסית עבור אלפי בני אדם לנמל התעופה. "ההרגשה היא שמדובר בסוג של קניון הומה אדם ולא נמל תעופה. זה יוצר מצב מסוכן שבו קשה מאוד לעקוב אחר כל נוסע. כאומה שחוותה על בשרה אירוע טרור נוראי כמו 9/11, חייבים להסיק מסקנות ולעשות הכול כדי למנוע את המקרה הבא חלילה", סיפר בכיר בנמל.

בנוסף מדווחת התקשורת האמריקנית על עיכובים ממושכים שנגרמו כתוצאה מתקרית הירי למעלה מ-1500 טיסות שהשפיעו על 167 אלף נוסעים, בין אם בדחיית המראות ונחיתות בשעות ארוכות או בעומסי תנועה כבדים בדרכים המובילות אל הנמל. 

כזכור, בערב שישי האחרון (שעון ישראל) הצליח להסתנן קלנסיה אל תוך נמל התעופה כשבידו נשק בו השתמש לכל עבר. התוצאה: הרוג ושבעה פצועים שהובילו לסגירת הנמל לטיסות יוצאות לפרק זמן של מספר שעות במקביל להסטת הטיסות הנכנסות למסלולי נחיתה צדדיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: