אא

סקר: ענף התיירות הבריטי יכפיל את עצמו עד 2025

גורמי תיירות בממלכה מעריכים כי תוך כעשור יצליח להתבסס הענף על הכנסות שנתיות בגובה 12 מיליארד ליש"ט לשנה

| |

אימפריית תיירות. בשעה בה בישראל עמלים נמרצות לחצות את רף כניסות התיירים ליותר מ-3 מיליון בשנה, מבט חטוף אל עבר יבשת אירופה מוכיח כי יש בהחלט לאן לשאוף.

סקר שמתפרסם השבוע בבריטניה מציג נתונים מרשימים למדי אודות ענף התיירות במדינה ומציג תחזית אופטימית ויוצאת דופן לקראת העתיד לבוא.

על פי הסקר שנערך על ידי אחת מחברות השירותים העסקיים הגדולות בעולם דלויט (Deloitte) מגלגלת נכון להיום תעשיית התיירות הבריטית כ-127 מיליארד ליש"ט בכל שנה וצפויה להמשיך ולגדול באופן מתמיד ואף להכפיל את עצמה עד לשנת 2025 לכמות הכנסות בסך 257 מיליארד ליש"ט. המשמעות: סיוע ליצירת מאות אלפי מקומות עבודה חדשים.

עוד הציג הסקר תחזית אופטימית בעיקר עבור עיר הבירה, לונדון שצפויה לקצור את מרבית הפירות כתוצאה מנסיקת כמות התיירים למדינה שתתורגם ל-77.4 מיליארד ליש"ט הכנסות בשנה ב-2025 אשר יהוו כמעט 13 אחוזים מהתוצר המקומי הגולמי בבריטניה (12.8%). בנוסף תולים תקוות בכירי הענף בתיירות הנכנסת למדינה מסין ומדינות המזרח שצפויה להכניס לקופת ההמלכה 69 מיליארד ליש"ט בשנה תוך כעשור.

לטענת כריסטופר רודריגז, יושב ראש ומייסד אתר התיירות הבריטי (VISIT BRITIAN): "הנתונים מוכיחים עד כמה הפכה התיירות לסלע איתן עבור הכלכלה בריטית. נכון להיום ענף התיירות מצוי בין רשימת ענפי הייצוא המובילים במדינה.

במקביל הענף ימשיך ליהנות מהצמיחה המהירה ביותר מבין כל הסקטורים השונים. ההערכות לפי מה שאני שומע ומבין מדברות על עלייה יוצאת דופן של 6 אחוזים בכניסות תיירות נכנסת למדינה בכל שנה. זה פשוט מדהים".

גם שר התיירות הבריטי, הלן גרנט, התייחס לסקר וסיפר כי " הנתונים מציגים לאור לעולם כולו את יכולותיה המופלאות של בריטניה למשוך בשלוש השנים האחרונות כמות מאסיבית של תיירים בזכות מגוון אירועים בלתי נשכחים שסייעו לנסיקת הענף והכלכלה המקומית".

עוד הוסיף גרנט. "כמות האורחים מרחבי העולם שטסים, מבקרים ומוציאים כסף מזומן עלתה בשנים האחרונות פלאים והובילה להגדלת הפרס עבור כלכלה שלנו. זה דבר נפלא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: