אא

התאחדות המלונות: עצירה מוחלטת בהזמנות וביטולים של קבוצות ויחידים

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן: "אנחנו בפתחו של משבר חדש בתיירות בכל הארץ. הביטולים הם בכל הסיגמנטים התיירותיים. לאור המצב הקשה, אני קורא לממשלה להקפיא את ההתייקרויות הצפויות".

Shutterstock Shutterstock

יותר משבוע מאז החלה הלחימה בעזה ובהתאחדות המלונות בישראל אוספים מידע ממלונות בכל רחבי הארץ, המדווחים על ביטולי הזמנות של קבוצות ושל יחידים בתחום התיירות הנכנסת, בתחום תיירות הפנים ועל עצירה כמעט מוחלטת בהזמנות.


לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "המלונאים מדווחים על ביטולים בהגעת קבוצות ועל עצירה בהזמנות לאירוח בחודשים הקרובים, כולל הזמנות לחג הפסח ולקיץ. למלחמה בעזה דמיון רב למלחמת לבנון השנייה מבחינת ההתנהלות בבתי המלון.


גם במהלך מלחמת לבנון השנייה נלחמו בצפון, אבל הביטולים הגיעו לכל חלקי הארץ, לרבות אילת. כך, אנחנו למעשה בפתחו של משבר חדש בתיירות בכל הארץ. הביטולים הם בכל הסיגמנטים התיירותיים: תיירות נופש, צליינות, תיירות עסקית.


הדיווחים בתקשורת בחו"ל מציגים מלחמה בישראל. התיירים לא יודעים להבחין בין ירושלים, תל אביב, טבריה לבין אשדוד ואשקלון. הם פשוט מבטלים ומחליטים לא להגיע לישראל". לדבריו, "הלקח העיקרי שלמדנו בעקבות מלחמת לבנון השנייה הוא שכבר בימי המלחמה צריך להיערך עם קמפיין שיווקי ליום שאחרי המלחמה.


אם נעשה זאת הפעם - לא ניקלע למשבר ארוך טווח, כפי שקרה אחרי קיץ 2006. אז ההתאוששות ארכה חודשים רבים, משום שהמדינה לא נערכה בזמן למתקפת שיווק בתום המלחמה, אלא התנהלה בעצלתיים ויצאה בקמפיין שיווקי רק כחצי שנה אחרי סוף הקרבות.


אני תקווה שהפעם ננהג אחרת כמדינה. נהיה יותר יעילים ויותר זריזים בתגובה. הביקור הצפוי של האפיפיור במאי הקרוב – הוא קרן אור לתעשיית התיירות ויסייע, כך אני מקווה, להתגבר במהירה על המשבר הנוכחי".


עוד אומר גונן כי: "ברור לנו שהמדינה תפצה על הנזקים במלונות באזור עוטף עזה. עם זאת, נשאלת השאלה מה יהיה על המלונות בשאר חלקי הארץ? אני קורא לממשלה, לאור המצב הקשה המסתמן, להקפיא את ההתייקרויות הצפויות בתשומות של המלונות בתחומי המים, הארנונה והחשמל. מניסיון העבר אנחנו יודעים כי בתקופה קשה שכזאת חשוב גם להעמיד למלונות קווי אשראי נוחים כדי שלא ייקלעו למחנק אשראי. עוד עניין מהותי הוא מציאת פתרון הולם לנושא כוח האדם בצורת חל"תים , כפי שנעשה בתקופת האינתיפאדה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: