אא

אפרים קרמר לסוכנים: "מאות עובדים בתחום התיירות בסכנת פיטורים"

מנכ"ל אשת טורס שוטח את טענותיו במסגרת כנס התאחדות סוכני הנסיעות הנערך בשעה זו ומביע עמדה נחרצת כנגד הפחתת עמלות. כן מעביר ביקורת על רשת ישרוטל: "הפחתת העמלות מטעמם איננה נעשית מתוך מצוקה, זהו מהלך שנועד לחסל את ענף תיירות הפנים"

| |
עולה להתקפה. כנס התאחדות סוכני הנסיעות הנערך בשעה זו (רביעי) בקרית שדה התעופה בהשתתפות מאות סוכנים ובכירים בענף, מעורר הדים נרחבים בתעשיית התיירות. קרמר מעביר ביקורת חריפה על רשת ישרוטל שהודיעה לאחרונה על הפחתת עמלות הסוכנים וציין: "רשת ישרוטל הודיעה השבוע על הפחתת העמלות של הסוכנים הגדולים בישראל  מ-15 אחוז ל-12 אחוז. ההפחתה הזו איננה נעשית מתוך מצוקה. זהו מהלך מכוון שנועד בסוכני הנסיעות, לחסל את ענף תיירות הפנים וכזה העלול לגרום לפיטורים של מאות סוכני נסיעות, דווקא לאחר שנים של רווחים ללא תקדים מצד תעשיית המלונאות בישראל ולאחר העלאות מחירים בלתי פוסקות של המוצר המלונאי הישראלי הן עבור ישראלים והן עבור תיירות זרים.

כן הוסיף קרמר כי "ההחלטה הזו היא תוצאה של הגברת הריכוזיות בענף כשרשתות בתי המלון הגדולות בישראל קונות ואף משתלטות בשנים האחרונות באמצעות הסכמי ניהול על בתי מלון בודדים.  שלוש-ארבע רשתות השתלטו על השוק הישראלי ופועלות באמצעות מנגנוני תיאום אוטומטים רצוניים ובלתי רצוניים, מכוונים ובלתי מכוונים, להקטנת התחרות בשוק".

בנושא זה הבהיר קרמר תוך קריאה לממונה על ההגבלים העסקיים במטרה להביא לפתרון בנושא כי "עליו להיכנס לעובי הקורה, לצלול לשוק המלונאות שהצליח עד היום להתחמק מתחת לראדאר הציבורי וללמוד הנושא לפני שיהיה מאוחר מדי.מאות עובדים בתחום תיירות הפנים יפוטרו והמחירים לצרכן יעלו.

סקר: סוכני הנסיעות הישראלים מופלים לרעה

בסקר ההתאחדות שפורסם השבוע מתברר לראשונה כי 5% מהישראלים מזמינים נופש בארץ כבודדים באמצעות אתרים בינלאומיים. מן הסקר עולה כי בשלוש השנים האחרונות הצליחו האתרים הבינלאומיים לכבוש נתח של כשליש מהפעילות של סוכני הנסיעות הישראלים הפועלים בתחום עשרות שנים.

תופעה דומה התרחשה קודם לכן התחום התיירות הנכנסת  האתרים הבינלאומיים השתלטו כמעט לחלוטין על הפעילות של סוכני תיירות נכנסת ישראלים והוציאו אותם משיווק של תיירות בודדים המגיעים לישראל.

גם לנושא זה התייחס קרמר בדבריו בכנס והבהיר: "תחום המלונאות בישראל הינו תחום מסובסד ע"י משלם המיסים הישראלי, הן באמצעות החוק לעידוד השקעות הון והן באמצעות תקציבי השיווק של משרד התיירות.

המסקנה היא שמשרד התיירות חייב להזרים כספי ציבור לבתי המלון. אלו כספים שבאופן אבסורדי עלולים להביא לפיטורים של עובדים במרכז וגם בפריפריה. כך גורם משרד התיירות באמצעות כספיו של משלם המיסים כי במקום שתהיה תעסוקה באשקלון, הרי שהתעסוקה תעבור למרכזי המכירות והאינטרנט של ה-OTA הגדולים הנמצאים ברחבי העולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותאשת טורסאפרים קרמר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: