אא

שחר של יום חדש: סופ"ש דרמטי באוקראינה

החלטה דרמטית בסוף השבוע של הפרלמנט האוקראיני בדבר הדחת הנשיא המכהן, ויקטור ינוקוביץ' והליכה לבחירות חדשות מפיחה תקוות בקרב עדת המפגינים לעתיד טוב יותר. על פי ההערכות מדובר בסימנים ראשונים של חזרה לנורמליזציה. שאלת ההשלכות על תיירות נכנסת נותרה פתוחה

| |

בדרך להפיכה? לאחר חודשים ארוכים של מתיחות וכאוס שהגיעו לשיאם בתקופה האחרונה בדמות למעלה מ-100 מפגינים הרוגים, נפל דבר בסוף השבוע האחרון בקייב. הסיבה: החלטת הפרלמנט האוקראיני על הדחתו של הנשיא המכהן, ויקטור ינוקוביץ' והליכה לבחירות חדשות בחודש מאי הקרוב.

עשרות אלפי אנשים המשיכו לגדוש גם ב-48 האחרונות את כיכר "מיידאן" המרכזית בקייב שכללו בעיקר התאבלות על מות הנספים בהפגנות לצד נאום חוצב להבות של מנהיגת האופוזיציה, יוליה טימושנקו שבעודה על כסא גלגלים שילהבה את ההמונים. 

טרם ברור האם ההודעה על הדחתו של ינוקוביץ' אכן תתקבל על ידו (בהצהרה פומבית אמש בטלוויזיה האוקראינית הודיע כי הוא אינו מתכוון להתפטר), אולם על פי ההערכות מדובר בסימנים ראשונים של חזרה לנורמליזציה עבור המדינה המזרח אירופאית. 

כפי שפורסם ב-"פספורטניוז" (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=8545), אוקראינה ניצבת כעת בפני אחת התקופות המשמעותיות בתולדותיה אשר השלכותיה ישפיעו גם על עתיד ענף התיירות המקומי הידוע באופן מסורתי כחזק הרבה יותר בעונות האביב והקיץ. 

מן ההיבט הישראלי הודיעו כזכור לאחרונה חברות התעופה "אל על" ו-"אוקראין אינטרנשיונל" המפעילות קווים בין תל אביב וקייב כי אין שום שינוי באופן תדירות הטיסות ובביקוש, אולם מנגד גורמים בענף הנסיעות הדגישו כי מורגשת ירידה ניכרת בכל הקשור לתיירות העסקית. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיותאוקראינהחדשות אוקראינה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: