אא

מ-1 באפריל: קוד סודי מיוחד לכל מטוס שיכנס למרחב האווירי של ישראל

החל מ-1 באפריל 2009 יחוייב כל מטוס אזרחי של התעופה הכללית המבקש להיכנס למרחב האווירי של ישראל, להצטייד ב"קוד הפוזיטיבי", שנועד לאמת את זהותו של הטייס ולמנוע ממטוסים עויינים להתקרב למרחב האווירי של ישראל.

בעקבות איומים גוברים מצד ארגוני הטרור וכלקח מארועי ה- 11 בספטמבר בארה"ב הוחלט במשרד התחבורה לפתח מערכת יחודית, המאפשרת לאמת מבעוד מועד את זהותו של המטוס המגיע, ולוודא כי הצוות שמטיס את המטוס אינו נמצא תחת איום של טרוריסטים.

לצורך תפעול המערכת הוקם באגף הביטחון במשרד התחבורה מרכז מבצעי לאבטחת התעופה הפועל 24 שעות ביממה. המרכז מפקח אחר כניסת מטוסים למרחב האווירי של מדינת ישראל בהיבט הבטחוני.

בחודשים האחרונים פעל אגף הביטחון במשרד התחבורה להטמעת המערכת בקרב טייסים וחברות תעופה הטסות לישראל.

אגף הביטחון פרסם היום לכל מנהלי חברות התעופה הישראליות את נוהלי הכניסה החדשים למרחב האווירי של מדינת ישראל. כמו כן פורסמו באתר: http://mot-asoc.org.il נתונים אודות מרכז המבצעים לאבטחת התעופה והסבר על דרכי הכניסה של מטוסים למרחב האווירי של ישראל. בימים הקרובים יפורסם המידע גם באתר האינטרנט של משרד התחבורה.

המערכת החדשה מתמקדת ביצירת קוד פוזיטיבי סודי, שאותו ידרש הטייס להעביר טרם כניסתו למרחב האווירי של ישראל לאימות זהותו על ידי מערכת קרקעית מיוחדת.

מ- 1 באפריל 2009 כל טייס המטיס מטוס של התעופה הכללית יהיה חייב להצטייד בקוד אישי כתנאי לכניסתו לישראל, כאשר יתקרב המטוס לתחום האווירי של מדינת ישראל ידרש הטייס לבצע הליך זיהוי מול מערכת הבקרה.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי המערכת החדשנית תמנע תופעה של החזרת טיסות לשדה המוצא או הפנייתן לנחיתה ביעד אלטרנטיבי, כתוצאה מהעדר מידע מספק, ותצמצם את הצורך להזניק מטוסי קרב ליירוט הטיסות שלגביהן קיים חוסר מידע ותספק רמת וודאות גבוהה בנוגע לסטטוס הטיסה.


 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: