אא

בין נופי החורש: מלון יהודה כובש את הבירה

לרגל השקתו מחדש של המלון הירושלמי המכנה את עצמו כמלון "ארבעה כוכבים פלוס", פקד לאחרונה "פספורטניוז" את המתחם שבמורדות גבעת המשואה וחזר עם שפע חוויות והרבה סיפורים. במוקד: חדרים מרווחים, חדר כושר 24/7 וחוויה עתירת טכנולוגיה

||| |||

חופשת הפסח אוטוטו כאן. המשמעות: כאב ראש להורים ולמשפחות המתמודדות מדי שנה עם השאלה הנצחית: היכן מבלים בחופשה. על מנת לנסות ולספק תשובה, ביקר "פספורטניוז" בשבוע שעבר, לרגל השקתו המחודשת של מלון יהודה הירושלמי,  את המתחם שבמורדות שכונת גבעת המשואה וחזר מוקסם. הצטרפו אלינו לסקירת המלון שלא מתבייש להתמודד, גם מול מצודת דוד וממילא.

בראשיתו נבנה מלון יהודה על ידי האדריכל הירושלמי יעקב מולכו. תחילה הוקם המתחם כבית עבור תנועת "יהודה הצעיר" תחת ארגון "נשות הדסה", אולם בשנים האחרונות ולאחר שהארגון נקלע לקשיים כלכליים, רכשה את המבנה משפחה קנדית אמידה שהחלה בשיפוצו הכולל בהשקעה כוללת (רכישה ושיפוץ). של כ-80 מיליון שקלים.

הוא כולל 129 חדרים בגדלים שבין 26-32 מ"ר ומשתרע על פני 12,5000 אלף דונם. בהנהלת המלון בראשו עומד המנכ"ל ישי ברנע, אשר העיד בשבוע שעבר במסגרת מסיבת עיתונאים חגיגית שערכה ההנהלה לרגל השקתו כ-"מלון ארבע כוכבים פלוס" כי "הרצון היה לפתח מוצר תיירותי ייחודי, החל מהפן הפיזי של המקום ועד לפרטים הקטנים ביותר".

קהל הלקוחות ביהודה ורסטילי ומתחלק בין תיירות נכנסת, צליינים, תיירות בודדים מחו"ל, אנשי עסקים והן על תיירות מקומית, כגון חברות המגיעות לימי כיף ונופש וחבילות נופשים בסופי שבוע.

בגזרת החדרים צפויה לכם חוויה נעימה ומיוחדת. החדרים המחולקים לסוגים שונים, לרבות חדרי בוטיק וגן המאובזרים היטב, החל ממיטה זוגית נוחה, טלוויזית LCD שטוחה, שולחן עבודה, ספת אירוח, ארון בגדים ותלייה, אמבטיה מרווחת ועוד.

יש לציין לחיוב גם את  השירות האדיב של צוות העובדים והמלצרים במלון, הן בחדר האוכל, טרקלין העסקים ובשטחים הציבוריים. ניכר כי העובדים הינם מיומנים ובקיאים בהלכי העבודה, דבר המשרה ביטחון ושלווה בקרב האורחים. גם לנושא זה התייחס המנכ"ל ברנע שסיפר כי "חשוב לנו להוכיח ללקוחות עד כמה אנחנו משתדלים להיות מיוחדים ולספק פן אישי המהווה חלק בלתי נפרד מן החוויה". כן ניתן למצוא במלון מספר אולמות ייעודיים לטובת כנסים וימי עיון המאפשרים אירוח של עד מאות מוזמנים. 

 

יש לציין לחיוב את השירות האדיב של צוות העובדים והמלצרים במלון, הן בחדר האוכל, טרקלין העסקים ובשטחים הציבוריים. ניכר כי העובדים הינם מיומנים ובקיאים בהלכי העבודה, דבר המשרה ביטחון ושלווה בקרב האורחים.

חובבי הספורט והתנועה שביניכם ודאי ישמחו לגלות את חדר הכושר החבוי בקומת מינוס 1. החלל עצמו מצומצם למדי ומתפרש על פני שטח של פחות מ-20 קמ"ר, אולם מכיל בתוכו את כל מה שצריך על מנת להשיל את הקילוגרמים המיותרים, החל מהליכונים משוכללים (ניתן לצפות בסרטים וסדרות על גבי המסך), משקולות ואף מגבות ובקבוקי מים המשלימים את החוויה. וזאת עוד מבלי להזכיר את החשוב מכל – בשל שינוי החקיקה בנוגע לחובת נוכחות מדריך כושר, מאפשר המלון באמצעות כרטיס הכניסה לחדרים פעילות במתכונת 24/7, כך שאם תמצאו לנכון להשכים קום או לנצל את הלילה לצורך אימון מאתגר, בהחלט תוכלו לעשות זאת. מומלץ (!)

עוד מנפלאותיו של המלון: חניה חינמית ובשפע, אינטרנט אלחוטי (WI-FI) חופשי בחדרים ובשטחים הציבוריים, בריכה חצי אולימפית עונתית ומחוממת לרווחת האורחים הכוללת לצידה מתחם מפנק ובו מיטות שיזוף, כיסאות נוח, בריכת פעוטות על רקע פסלי אריה מרשימים ו-12 טרקטורונים העומדים לרשותם של אורחי המלון ומאפשרים סיור מאתגר ומאפשרים הגעה עד למדבר יהודה (עלות סיור לאדם: 125 ₪ לטרקטורון יחיד). אגב ,מתחם הבריכה רחב ההיקף מאפשר בעונות האביב והקיץ קיום אירועים שונים, לרבות חתונות, קוקטיילים, הדרכות חוץ ואף הופעות במתחם אמפיתאטרון המסוגל לאכלס עד ל-300 איש ויוצר אווירה משפחתית וחמימה.

מיקום: הלוקיישן הינו בית ההארחה אשר היה שייך עד לפני שנים ספורות לארגון "נשות הדסה" ונרכש על ידי משפחה קנדית אמידה. המבנה מצוי בדרום מערב ירושלים במורדות שכונת גבעת משואה, מרחק 15 דקות נסיעה ממרכז העיר ובסמוך לשכונת מלחה, קריית היובל. צמוד לגדר המלון ניתן למצוא את גן החיות התנכ"י ובית הלוח. כמו כן נמצא המלון מרחק 5 דקות הליכה מהרכבת הקלה (תחנת הגן הטכנולוגי).

מחירים: אמצ"ש: החל מ-660 ₪ לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר; סופ"ש: 950 ₪. תוספת לילד 175 ₪. חצי פנסיון תוספת של 100 ₪. אפשרות גם לפנסיון מלא (תשלום נוסף).

ערך מוסף: הנהלת המלון חרטה על דגלה את נושא הטכנולוגיה והלכה עימו כברת דרך מרשימה למדי. כך מצד אחד מעוצב המלון באופן קלאסי אך מנגד כולל שורה של חידושים מודרניים לרבות שלל גאדג'טים קטנים המספקים דיפרנציאציה וסיפוק רב עבור האורחים. בין השירותים המיוחדים: מראה עם גוף חימום אלקטרוני המאפשר איפור או גילוח ללא אדים, שקע מובנה בכספת המשמש להטענת מחשבים ניידים או סמארטפונים, תאורת מגע בחדרים והרשימה עוד ארוכה.

צל"ש: על אף היותו מוגדר כמלון ארבעה כוכבים בהגדרתו מצליח מלון יהודה לספק ערך מוסף יוצא דופן עבור המתארחים בו, החל מהעיצוב המסוגנן, השירות היעיל, קולינריה ברמה גבוהה והכול תוך שילוב מרהיב של הפסטורליה הירושלמית במיטבה. ללא ספק מדובר במקום המושלם להתפנק בבוקר או בשעת בין ערביים על קפה באוויר ההרים הצח של עיר הבירה. אנחנו עשינו לייק.

טר"ש: התחושה לעיתים בתוך המלון הזכירה מבוך אחד גדול. נדרשת לא מעט תושייה ואורך רוח על מנת למצוא את החדרים והמתקנים בשטחים הציבוריים. כך למשל הכניסה למלון מוגדרת לקומה 3 במעלית, ואילו הכניסה לחדר הכושר מתאפשרת במעלית שונה. מסורבל והאמת גם די מעיק. כמה שלטים היו עושים את העבודה.

ציון: 8.5 בסולם "פספורטניוז".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: