אא

גידול חסר תקדים במספר הטיסות של חברות התעופה הטסות לישראל ב- 2008

מנכ"ל משרד התחבורה: צפוי שמגמת הגידול בתחרות תמשך גם במהלך שנת 2009.

Shutterstock Shutterstock
גידול חסר תקדים ברמת התחרות בענף ההובלה האווירית של נוסעים לישראל וממנה נרשם במהלך 2008, לעומת שנת 2007. כך הודיע היום מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, גדעון סיטרמן.

מדובר בהמשך מגמת הגידול ברמת התחרות בענף ההובלה האווירית שהואצה בשנים האחרונות, בעקבות מדיניות הליברליזציה שמנהיגים שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז ומנכ"ל משרדו בענף ההובלה האווירית.

סיטרמן ציין כי במהלך 2009 צפוי המשך גידול ברמת התחרות כתוצאה מתוכניות חברות התעופה הזרות להפעיל טיסות סדירות לישראל וממנה ומהמשך הפעילות של חברות שהחלו להפעיל טיסות סדירות במהלך 2008. לדבריו, גורם נוסף העשוי לקדם את התחרות הוא כניסתן של חברות ארקיע וישראייר לפעילות בקווים חדשים דוגמת קו תל אביב – קייב, שבו ארקיע צפוייה להפעיל טיסות סדירות, במקביל לחברות אל על ואירוסוויט.

מהנתונים עולה כי בשנת 2008 הפעילו 42 חברות תעופה טיסות סדירות לישראל וממנה, לעומת 38 חברות בשנת 2007, 36 בשנת 2006 ו- 33 חברות בשנת 2005.

תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון הגיעה בשנת 2008 לשיא של כל הזמנים והסתכמה ב- 11.1 מיליון נוסעים, לעומת 10.1 מיליון בשנת 2007, 8.8 מיליון ב-2006 ו- 8.4 מיליון נוסעים בשנת 2005.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין, כי אחד הגורמים העיקריים לגידול ברמת התחרות בשנתיים האחרונות הוא הוספת תדירויות וקיבולת מושבים על ידי חברות זרות רבות הטסות לישראל, שאושרו על ידי רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה.

שלוש חברות התעופה המובילות שהגדילו את תדירויות הטיסות וקיבולת המושבים בשנת 2008 באופן בולט הן החברות טורקיש איירליינס, דלתא איירליינס וטרנסאארו.

כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, מסר כי גורם נוסף לעלייה ברמת התחרות הוא הגידול במספר החברות המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה. עשר חברות תעופה שהפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה עד לשנת 2007 החלו בהפעלת טיסות סדירות לישראל במהלך השנתיים האחרונות. מדובר בחברות בריטיש מידלנד, טומפסון פליי מבריטניה, קוריאן אייר, ניו אקסיס, ג'ט אייר מבלגיה, יורופליי מאיטליה, סקיי יורופ מסלובקיה, קורס אייר מצרפת ושתי חברות נוספות מרוסיה.

הגידול בקיבולת המושבים הכללית שנרשמה לחברות הסדירות הזרות במהלך 2008 הגיע ל- 18%, לעומת שנת 2007. חברת אל על הגדילה את קיבולת המושבים במהלך השנתיים האחרונות באופן שולי. הגידול בקיבולת המושבים של החברות הזרות והעובדה שהקיבולת של אל על לא גדלה משמעותית הובילו לירידה חדה בחלק השוק של אל על מכלל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג.

אחד המדדים המצביעים על הגידול המשמעותי ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש חברות תעופה או יותר במקביל. כיום מופעלים 6 קווים כאלה, לעומת קו בודד שפעל במהלך השנים שקדמו לשנת 2008. ששת הקווים הם: תל אביב – ניו יורק, תל אביב – פריז, תל אביב – לונדון, תל אביב – רומא-מילנו ותל אביב – מדריד. אחוז תנועת הנוסעים בקווים אלה מסתכם בכ- 45% מכלל תנועת הנוסעים בקווים הסדירים לישראל וממנה.

במהלך השנתיים האחרונות התקיימו שיחות תעופה עם 10 מדינות, במהלכן באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמנהיג משרד התחבורה. מדובר בבריטניה, בלגיה, צרפת, סלובקיה, רוסיה, גרמניה, דרום קוריאה, איטליה ואוקראינה. ישראל הגיעה לסיכום עם מדיניות אל על על הגדלת מספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה ועל הגדלה משמעותית במכסת התדירויות.

הסיכומים במסגרת שיחות התעופה איפשרו הפעלת טיסות סדירות לישראל וממנה על ידי חברות נוספות במספר קווים בינלאומיים, בהן הופעלו טיסות סדירות על ידי חברה אחת מכל צד. חברת ארקיע והחברות הצרפתיות ניו אקסיס וקורס אייר החלו להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב – פריז בנוסף לחברות אל על ואייר פרנס. חברת ארקיע החלה להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב – ברצלונה, בנוסף לחברת אל על. חברת בריטיש מידלנד החלה להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב – לונדון בנוסף לאל על ולבריטיש איירוויס וחברת ישראייר החלה להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב – רומא בנוסף לאליטליה ואל על.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: