אא

בכירים בעולם הקתולי בקריאה לצליינים: בואו לבקר בארץ הקודש!

היריד הראשון בעולם לתיירות צליינית ננעל אמש [יום א'] ברומא, בהצגתו של מסלול חדש לצליינים צעירים בארץ הקודש: "מנצרת לירושלים-על אופניים".

Shutterstock Shutterstock
מונסיניור ליבריו אנדריאטה, ראש ארגון הצליינות של הוותיקן, קרא בסוף השבוע לצליינים "לבקר בארץ הקודש ולבנות בה גשרים של דיאלוג ושלום". אנדריאטה אמר את הדברים במסגרת מסיבת עיתונאים של משרד התיירות ביריד הצליינות הראשון בעולם, שננעל אמש ברומא.

פייר בטיסטה פיצבאלה, הממונה על המקומות הקדושים בארץ הקודש, קרא לצליינים במסיבת העיתונאים, בה השתתף באמצעות video conference, לבוא ולבקר בארץ הקודש: "ישראל בטוחה לצליינים, כל המקומות הקדושים פתוחים ובטוחים לביקור ולעלייה לרגל, בואו לבקר בארץ הקודש".

יריד JOSP, פסטיבל קתולי חגיגי, התקיים השנה לראשונה על ידי מארגן הצליינות הרשמי של הוותיקן, אופרה רומנה פלגרינג'י, הנחשב למארגן הצליינות המוביל מאיטליה לישראל. היריד התקיים בין התאריכים 14-18/1/09 במרכז הירידים ברומא, בחסות הוותיקן והכס הקדוש, במטרה לעודד את קהל המאמינים של הכנסייה לבקר במקומות הקדושים בראשם רומא, ירושלים וסנטיאגו דה-קומפוסטלה.

בשנת 2008 ביקרו בישראל שני מיליון תיירים נוצרים, מתוכם כמיליון צליינים, גידול של פי 2 לעומת שנת 2007. מרבית הצליינים נוהגים לבקר בבית לחם, אך גם בכותל המערבי ובאתרים נוצרים בירושלים, דוגמת כנסיית הקבר, הוויה דולורוזה, הר הזיתים ובכפר נחום.

משרד התיירות מבצע פעילות שוטפת בקרב הקהילה הקתולית באיטליה כולל פרסום, יחסי ציבור ומפגשים עם ראשי הקהילה. בימים אלו נערכים אופרה רומנה ומשרד התיירות להגעתם לישראל של אלפי צליינים, במסגרת המרתון הצלייני לשלום "ירושלים-בית לחם", לזכרו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, שיתקיים בחודש אפריל לקראת חג הפסחא. כזכור, בחודש מאי הקרוב צפוי האפיפיור לבקר בישראל ובמשרד התיירות רואים חשיבות רבה בביקור זה, לעידוד התיירות הצליינית והנוצרית בכלל לישראל.

במסגרת היריד חנכה אופרה רומנה, במשותף עם משרד התיירות וחברת אל-על, מסלול חדש המיועד לצליינים צעירים: "מנצרת לירושלים – על אופניים", במסגרתו יבקרו צליינים צעירים במקומות הקדושים, תוך חוויה של רכיבה על אופניים.

בכירי הוותיקן ורומא, אורחי הכבוד של היריד, בהם נשיא מחוז רומא, ניקולה זינגרטי, נשיא אזור לאציו, פיירו מראצו, הקרדינל הארכיבישוף אגוסטינו וליני, העומד גם בראש אופרה רומנה פלגרינג'י וראש עיריית רומא, ג'יאני אלמאנו, קיימו ביקור מיוחד בביתן הישראלי והתרגשו מאוד מהצפייה בסרט על ירושלים ב"מעלית הזמן" - סימולטור המאפשר צפייה בסרט המדמה את 3,000 שנות ההיסטוריה של ירושלים. כמו כן, גורמי תיירות מישראל הציגו בביתן הישראלי את אפשרויות הביקור באתרי התיירות הנוצרים - נצרת, סובב כנרת וירושלים, שזכו לעניין רב מצד המבקרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: