אא

חופשה בגן עדן: חבל אומבריה כמו שלא הכרתם

במרחק 45 דקות נסיעה בלבד מטוסקנה, ובאזור טבעי הכולל את המפלים הגדולים באיטליה, מצוי אחד מיעדי התיירות המלהיבים של ארץ המגף, המשרה רוגע, שלווה וקסם שאינו נגמר. החל מהקיץ – טיסות ישירות מנתב"ג לבירת המחוז, פרוג'יה

|| ||

באופן מסורתי נחשבת איטליה לאחד מיעדי התיירות הנחשקים והאהובים על התייר הישראלי. בין אם מדובר ברומא, ונציה או מילאנו, הישראלים מוכיחים מדי קיץ כי ארץ המגף מהווה אפשרות מועדפת עליהם, הן עבור טיולי משפחות, ביקורים באתרים היסטוריים, או שמא סתם כיעד נופש אטרקטיבי.

לצד העלייה המתמדת בשנים האחרונות בכמות התיירים הפוקדת את המדינה, נחבא אל הכלים עד לאחרונה, חבל פסטורלי ומרהיב ביופיו, המצוי במרחק של 45 דקות נסיעה בלבד מטוסקנה המוכרת, ונחשב למעוז ייעודי לאוהבי השלווה והרוגע שביניכם. על שטחו של החבל הממוקם במרכז ארץ המגף, בין רכסי הרי האפנינים עוצרי הנשימה, תוכלו לגוון ולמצוא נופים הרריים, עיירות ציוריות, ועמקים, לצד שטח מישורי ירוק ואוכל משובח המהווים מרגוע לנשמה.

יש לציין כי שטחו של החבל אינו גדול ומשתרע על פני כ-8500 מ"ר, אולם אף על פי כן הינו מתאים לטיולי כוכב המתקיימים בתוך מראות הטבע הרהיב. ערי המחוז הבולטות הן הבירה, פרוג'יה, ספולטו, אורבייטו, אסיזי, טודי ועוד שלל עיירות ציוריות הנראות כאילו נלקחו מתוך גלויה, ומתאפיינות בשקט, שלווה ומטעמים קולינריים פרי המטבח האיטלקי.

סממן מרכזי נוסף באומבריה, הוא פארק רחב מימדים בהרי הסיבליני, אשר ליופיו תורמת העובדה שהינו דליל יותר מבחינת כמות התיירים הפוקדת אותו. עדיין לא השתכנעתם? אל תוותרו גם על ביקור במפלים הגדולים ביותר באיטליה – מפלי הקסקטה דלה מרמורה (Cascata Di Marmore), הנחשבים לאחד מגאוות תושבי האזור. המפלים אמנם מלאכותיים, אולם החוויה שצפויה לכם שווה את הכול.


מפלי הקסקטה דלה מרמורה

הבשורה האמיתית הקיץ, עבור התייר הישראלי המעוניין לחזק את האיטלקית שלו במחוזות אחרים ברחבי המדינה, שאינם הערים הגדולות, טמונה בהשקת טיסות ישירות וחד שבועיות החל מחודש יולי (תופעלנה על ידי חברת ישראייר) מנתב"ג לכיוון שדה התעופה המקומי של פרוג'יה, בירת המחוז, המרוחקת 170 קילומטרים צפונית לרומא.

העיר העתיקה השוכנת על הר ומשקיפה על נוף טבעי ומהפנט ביופיו, מספקת קונטרסט מרתק בין החיים הסטודנטיאליים הצעירים, לאור האוניברסיטאות הפועלות בה, אל מול שפע אתרים היסטוריים, בהם מצודת רוקה פאולינה, שנבנתה במאה ה-16 כסמל לניצחון מוסד הכנסייה על משפחת האצולה, וארמון דה-פריורי, אחד מסמליו העתיקים של רחוב קורסו ואנוצ'י (Corso Vanucci), המשמש מאות שנים כמקום מושבה של העירייה המקומית. נקודת מפגש נוספת בעיר היא כיכר הארבעה בנובמבר (השם מציין את ניצחונה של איטליה ברביעי לנובמבר 1918 במלחמת העולם הראשונה), שבמרכזה מזרקה גדולה ומשמשת להובלת מים לתושבי העיר מהר הפאצ'אנו הסמוך (Monte Pacciano).

מומלץ לא להתעצל ולשכור רכב על מנת לתור ולחוות את נפלאות החבל, המרושת באופן רחב בכבישים צרים המלווים בנוף אותו לא תשכחו הרבה זמן.

אולי יעניין אותכם לקרוא גם על:

שווה ביקור: ארבעת ערי חבל אומבריה שאסור לפספס

שיט תענוגות מסביב למגף האיטלקי

קפיצה אל העקב של המגף האיטלקי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםאיטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: