אא

שווה ביקור: ארבעת ערי חבל אומבריה שאסור לפספס

עד לאחרונה נחבא אל הכלים חבל פסטורלי ומרהיב ביופיו, הנחשב למעוז ייעודי לאוהבי השלווה והרוגע שביניכם

||| |||

במרחק 45 דקות נסיעה בלבד מטוסקנה, ובאזור טבעי הכולל את המפלים הגדולים באיטליה, מצוי חבל אומבריה, אחד מיעדי התיירות המלהיבים של ארץ המגף, המשרה רוגע, שלווה וקסם שאינו נגמר. 

אסיזי. אחת הערים היפות באיטליה, הידועה כמקום הולדתו של פרנציסקוס הקדוש. האתר המרכזי בעיר הוא הבזיליקה שנבנתה בעיר ב-1228, שנתיים לאחר מותו של הקדוש, ומוכרת אתר מורשת עולמית תרבותי משנת 2000 על ידי אונסק"ו. הבזיליקה מורכבת משתי כנסיות שנבנו זו על גבי זו. חומות העיר מתחילות בעמק, ומקיפות אותה במעגל עד לפסגתה, שם מתנוססת מצודת רוקה מאג'ורה. בתווך תוכלו למצוא, רחובות צפופים, כיכרות זעירות ומראות נפלאים של העמק.

ג'וביו - על מורדות הר אינג'נו שוכנת העיר ג'וביו, שרחובותיה מרוצפים אבן אפורה, וסמטאותיה מקורות בקשתות אבן המובילות לארמונות מפוארים לצד כיכרות צנועות. בפסגת ההר שוכנת כנסיית סן-אובלדו, אליה ניתן להעפיל באמצעות רכבל. בין אוצרותיה הארכיטקטוניים של ג'וביו ניתן למצוא בין היתר את הקתדרלה, ארמון הקונסולים, ארמון הדוג'ים, וכנסיית סנטה מריה נואבה.

טודי וספולטו – העיר טודי ממוקמת על גבי גבעה ומשקיפה על נהר הטיבר. ארמונותיה מעטרים את הכיכרות המרכזיות. ספולטו מאופיינת בצודה העתיקה, אליה מוביל גשר קשתות גדול-ממדים העובר מעל ערוץ נחל עמוק. מכאן אפשר להמשיך אל סמטאות העיר העתיקה, כיכר השוק וכיכר הדואומו, אשר זכתה לשמה בזכות הקתדרלה מהמאה ה-12, המוצבת בשטחה.

 ג'וביו

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passport Review

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: