אא

קופנהגן עולה לראש הרשימה

נבחרה ע"י המגזין "מונוקול" מבית "הראלד טריביון" כעיר עם איכות החיים הגבוהה ביותר זאת במסגרת הסקר השנתי שבוחר את 25 הערים בהן איכות החיים הגבוהה ביותר

Shutterstock Shutterstock

בירת ממלכת דנמרק, קופנהגן, נבחרה ע"י מגזין "מונוקול" של העיתון "הראלד טריביון" כעיר שהכי כדאי לחיות בה לשנת 2008. העיר נבחרה במסגרת הסקר השנתי של המגזין, שבוחר את 25 הערים בהן איכות החיים הגבוהה ביותר. הסקר השנתי של מגזין "מונוקול" שונה ממרבית הסקרים המוכרים בהם נבחנים פרמטרים בסיסיים כמו בתי ספר טובים, שכר דירה נוח והיכולת להתפרנס בקלות. הסקר בוחן, בנוסף לפרמטרים הבסיסיים, את רמת איכות החיים בשילוב מנצח של כל הדברים שעושים את החיים בעיר טובים יותר.


ההזדמנות לשתות יין משובח גם באחת בלילה, האפשרות ללכת ברחובות וליהנות מארכיטקטורה מוצלחת, היכולת לפתוח עסק ולזכות לקבלת פנים חמה והאפשרות לבחור את בית הקולנוע האהוב עלייך מבין מגוון של בתי קולנוע.  אחרי קופנהגן ניצבות ברשימה מינכן , טוקיו, ציריך, הלסינקי, וינה, שטוקהולם, וונקובר, מלבורן, פריס, סינדי, הונלולו, מדריד, ברלין, ברצלונה, מונטריאול, פוקוקה, אמסטרדם, מינאפוליס וקיאוטו.


בנוסף למקום הראשון בתחום איכות החיים קטפה השנה קופנהגן גם את פרס העיצוב, פרס שחולק במסגרת 5 קטגוריות משנה אותן סקר השנה המגזין.  השופטים חשפו בנימוקיהם את פורמולת הניצחון של קופנהגן: שילוב של רעיונות טובים, תכנון טוב וכשרון ניהולי; העיר ירוקה להפליא, התחבורה העירונית בה נקייה ונוחה כך שניתן להגיע משדה התעופה למרכז העיר בפחות מרבע שעה.


העיר מרושתת במסלולי אופניים ושליש מהתושבים מעידים כי הם מגיעים בכל בוקר לעבודה וללימודים על אופניהם. בסמוך לנמל ממוקמת תחנת רוח המספקת אנרגיה לעיר.  חמש בריכות בנמל העיר פתוחות לרחצת התושבים בכל שעה של היום. היצע האוכל רחב וטוב, התרבות מפותחת ומזג האוויר נעים. המגזין ובו תוצאות הסקר השנתי יראה אור לקראת סוף השבוע .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםדנמרק

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: