אא

בדו"ח השנתי של ההתאחדות: "החלטת 3 החברות הגדולות למשוך תביעתן נגד בריטיש איירווייס מעשה הגובל בבגידה"

בדו"ח השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות ל- 2007-2008 מעבירים חברי הוועדה ביקורת חסרת תקדים כנגד חברת דיזנהאוז- יוניתורס, רשת לכיש טורס, ומשרד בי.טי.סי. ואף ממליצים לנקוט כנגד הפורשים בצעדי ענישה.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות הוציאה את הדו"ח השנתי שלה לשנים 2007-2008. גולת הכותרת של הדו"ח הפעם היא דו"ח ועדת הביקורת, בה חברים אילן מיכאלי מליר טורס ואלי קופרברג מכנפי משק. ועדת הביקורת כתבה הפעם ביקורת חדה בלי לעשות חשבון.

על המאבק נגד חברות התעופה כותבת הוועדה: "בנסיבות אלו, תופסים ההתאחדות והעומדים בראשה תפקיד מרכזי וחשוב מאין כמותו בהובלת הענף, הדרכתו והכנתו לקראת השינויים המתרגשים עליו. יישר כוח! עם זאת, יהיו פעולות ההתאחדות חשובות ככל שיהיו, אין די בהם ללא תמיכת חבריה. ועדת הביקורת קוראת לחברי ההתאחדות לאחד את השורות ולעמוד איתן מאחורי ההתאחדות והחלטותיה". ועדת הביקורת יוצאת בביקורת חסרת תקדים עם המלצות חד משמעיות בעקבות פרישת חברת דיזנהאוז-יוניתורס, רשת לכיש טורס, ומשרד בי.טי.סי מהתביעה כנגד חברת התעופה בריטיש איירווייס. הוועדה כותבתת בדו"ח: "מן הראוי למצות עד תום את ההליכים המשפטיים כנגד חברות התעופה המבקשות לגזול את פרנסתם של סוכני הנסיעות בישראל. על רקע זה, בולטת בחומרתה החלטתן של 3 חברות גדולות ורשתיות למשוך את תביעתן נגד חברת בריטיש איירווייס. מדובר במעשה הגובל בבגידה, אשר החליש את סוכני הנסיעות בזמן כה קריטי של מאבק על קיומם. ועדת הביקורת ממליצה לנקוט כנגד הפורשים בצעדי ענישה, עד כדי הרחקתם מההתאחדות".

100 משרדי נסיעות אינם חברים בהתאחדות
בעניין צירוף חברים לשורות ההתאחדות ממליצה ועדת הביקורת: "רצוי לשקול דרכים להגדלת מצבת החברים בהתאחדות, ובכלל זה לצרף לשורותיה סוכנויות נסיעות "קטנות". בין השאר מומלץ להקל את הקריטריונים לקבלה להתאחדות ולהימנע מבירוקרטיה מיותרת בתהליך הקבלה. למיטב ההבנה, הטפסים הנוכחיים לקבלה להתאחדות לוקים בחוסר רלוונטיות למציאות בענף ורצוי לשפרם. ההערכה היא שלמעלה מ- 100 משרדי נסיעות אינם חברים כיום בהתאחדות וייתכן כי פעולה מסיבית ומתוקשרת עשויה לשכנעם להצטרף".

ש.ע.ל: הסוכנים לא מוכרים מוצרים נלווים לקהל
בדו"ח מצויין כי: "מועצת המנהלים של ש.ע.ל אישרה חלוקת דיבידנד של 250 אלף שקל מש.ע.ל להתאחדות, לצורך מימון המהלכים המשפטיים המנוהלים על ידי ההתאחדות כנגד חברות התעופה".
פרוייקט הביטוח: "השותפות עם חברת הביטוח הפניקס להקמת סוכנות ביטוח על ידי ש.ע.ל לא יצאה אל הפועל, מסיבות הקשורות בחוקי ותקנות הביטוח וכן כתוצאה ישירה מהתנהלות בעייתית של הפניקס. עקב כך, שוקלים בש.ע.ל צעדים משפטיים כנגד הפניקס. כחלופה, אישרה מועצת המנהלים לפתוח בהליך של מגעים עם סוכנות ביטוח בעלת רישיון שתוכל, בשותפות עם ש.ע.ל, להפעיל את הפרוייקט".

סמכויות ועדת ביקורת לעיון במסמכי ש.ע.ל: "חוות דעת של היועצים המשפטיים של ההתאחדות מלמדת על כך שנציגי ההתאחדות , זכאים לעיין אך ורק בפרוטוקולים של האספה הכללית, במרשם בעלי המניות, בתקנון, בדו"חות כספיים ובכל מסמך שעל החברה להעביר לרשם החברות. מהטעם של חשש מניגוד אינטרסים, קיבלה הנהלת ש.ע.ל בעבר החלטה להעמיד לטובת ועדת ביקורת סכום בלתי תלוי שלך 10,000 שקל אשר ישמש את הוועדה כל אימת שזו תמצא לנכון לשכור את שירותיהם של יועצים מקצועיים חיצוניים לעריכת ביקורת בש.ע.ל".

בש.ע.ל מודים בדו"ח כי: "הסוכנים לא מוכרים מוצרים נלווים לקהל כדי להגדיל את היקף ההכנסה: מאמצים בלתי פוסקים ולאורך שנים של מחלקת השיווק של ש.ע.ל להטמיע במשרדי הנסיעות מוצרים למכירה לקהל, כדוגמת ספרי מסעות, הניבה תוצאות מאכזבות ולמעשה, יש לומר את הדברים בכנות, אין כמעט מכירה של מוצרים נלווים בסוכנויות הנסיעות ורובן ממשיכות במכירת מוצרי תיירות "מסורתיים" בלבד".

510 סוכנויות חברות בהתאחדות
בשנת 2007-2008 היו רשומות בהתאחדות סוכני הנסיעות 510 סוכנויות, זאת לעומת 517 סוכנויות בשנת 2006-2007.
ב- 12 השנים האחרונות, ובמיוחד משנת 1998-9 חלה ירידה מתמשכת, גם אם מתונה, במספר החברים בהתאחדות.
בשנה האחרונה 9 משרדים ו- 2 סניפים נסגרו לפעילות והופסקה חברותו של משרד אחד בהתאחדות. זאת לעומת 5 משרדים חדשים שהצטרפו להתאחדות, מתוכם, משרד שסיים את שנת המועמדות ו- 4 סניפים של חברים וותיקים. אגב, ב-2006-7 15 משרדים הפסיקו או הופסקה חברותם, כך שהשנה נוצר קיטון ביחס לכך לעומת תקופה קודמת.
ב- 2007-8 יש 232 משרדים ראשיים ללא סניפים לעומת 241 ב- 2006-7, מה שמלמד כי משרדים סגרו סניפים וביצעו פעולות התייעלות לאור המצב. כיום פועלים 39 משרדים ראשיים בעלי סניפים לעומת 40 ב- 2006-7.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: