אא

חלום ליל חורף בלפלנד: מסע בעקבות הזוהר הצפוני

במרחק חמש שעות טיסה בלבד מישראל החמימה תזכו למפגש מרתק עם הקוטב הצפוני במלוא תפארתו. רכיבה באופנועי שלג, שטחים עצומים המכוסים בלבן ופארק זואולוגי הם רק קמצוץ ממבחר הפעילויות באזור לצד מחזה האורות המדהים. לראות ופשוט להתאהב

| |

חולמים על עולם אחר, שלו יותר ובעיקר לבן יותר? עונת תיירות החורף הנפתחת היא הזדמנות נהדרת לביקור בלפלנד - אחד האיזורים היפים ברחבי הגלובוס, המושך בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים לחופשה המשלבת טיולי שלג, אטרקציות יוצאות דופן ונופים הנראים כאילו לקוחים מתוך גלויה.

ראשית נפתח עם קצת רקע גיאוגרפי. לפלנד איננה מדינה אלא חבל ארץ בצפונה של יבשת אירופה, המשתרע בין שטחיהן של ארבע מדינות – רוסיה, נורבגיה, שבדיה ופינלנד. בישראל יוצאות מדי חורף מספר טיסות ישירות, המאפשרות טיול חלומי לאחד היעדים המרתקים בתבל, בו השמש אינה שוקעת בשיא הקיץ, ואינה זורחת כלל בשיאו של החורף.

אחד מסמליה המרכזיים של לפלנד המעניקים לה ערך מוסף יוצא דופן מבחינה תיירותית טמון במחזה "אורות הצפון" או "זוהר הקוטב", המוגדר כתופעת טבע חסרת תקדים המאופיינת בהופעתם של אורות בצבעים שונים במהלך שעות הלילה וכאלו הנקלטים היטב בעדשת המצלמה. במיצג המדהים ביופיו, כפי שמעידים מומחים בתחום, ניתן לצפות בלילות בהירים או כאלו בעלי מיעוט או היעדר עננים. בנוסף, על מנת לצפות במחזה יש להתרחק מאזורים הסובלים מזיהומי אוויר, כדוגמת מרכזי ערים או אזורי תעשייה. למעשה, התופעה מתרחשת בשל עומס יתר של חלקיקים באוויר הזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ ומתנגשים בחומרים פלואורסצנטיים באטמוספירה. התוצאה, כאמור יוצאת דופן ומתבטאת בשובלי אורות וצבעים שנראים כאילו לקוחים מתוך אגדה מיסטית המוכיחים עד כמה מדהים כוחו של הטבע.

לאחר שנרגעתם מהאטרקציה מרטיטת הלב, מומלץ לבקר ביער הציידים של לפלנד (Vaatunki) המהווה מחזה משקף נוסף של החוג הארקטי במלוא עוצמתו הכולל עצי מחט שענפיהם כורעים תחת כובד השלג, שבילי עץ, ציפורי קוטב ערניות ונהר קפוא. לאחר הצטיידות בלבוש חם מיוחד בן מספר שכבות לטובת הטיול המופלא בשדות השלג, הינכם צפויים לגלות את ה-"קוטה", שהיא למעשה בקתה לאפית מסורתית, בה מחכות המשפחות המקומיות לקהל המטיילים בסבר פנים יפות הכולל כיבוד קל ותה המחמם את הגוף והנשמה. לאחר התרעננות בצוותא עם המקומיים, הגיע הזמן לחזור ולטייל, הפעם בגן הזואולוגי היפהפה "רנואה" (Ranua Wildlife Park) בו תזכו להצצה נדירה וחד פעמית לעולם בעלי החיים של הקוטב הצפוני, כמותו לא ניתן לראות בשום מקום אחר. שפני שלג, מינק (ולא רק במעילי פרוות על כתפיהן של עלמות החן), עיטי קרח שלובן כנפיהם מסנוור עין בלתי מורגלת, תנשמות, זאבי שלג והחביבים מכולם – דובי הקוטב המצויים בסביבתם הטבעית.

אל תוותרו גם על ביקור בעיר הקסומה, רובניימי, הנחשבת לבירת לפלנד. העיר ממוקמת בצפון פינלנד, כ-5 קילומטרים מדרום לחוג הארקטי, ומאכלסת סך של 58,000 תושבים בלבד הפזורים בשטח המשתרע על פני למעלה מ-8 מיליון קמ"ר. תושבי העיר חיים על שפת נהר הקמיוקי שמראהו הקפוא בעונת החורף לא יותיר אתכם אדישים. עוד תמצאו ברובניימי מדרחוב שוקק חיים וסביבו פאבים, מסעדות, דיסקוטקים איכותיים, ומרכזי קניות לצד היותה עיר מעבר המשמשת כתחנת יציאה אל פעילויות החורף שבסביבה.

לפלנד המשווקת על ידי חברת "כרמל שירותי תיירות" המפעילה מספר סוגי מסלולים בני 6 או 7 ימים אל היעד החורפי, מציעה אינספור אפשרויות בילוי מרתקות לציבור הנופשים מישראל, החל מסיורי ספארי קלאסיים, טיולי אקסטרים במזחלות כלבי האסקי, טיולי אקסטרים עם אופנועי שלג, טיולים לשומרי מסורת והיד עוד נטויה.

לסיכום, מספיקה צעידה קצרה בשלג , לאורך הנהר הקפוא ומעל גשרי החבלים המתנדנדים ביעד הקפוא על מנת לא להותיר בכם מקום לספק – לפלנד היא אכן המקום עליו תמיד חלמנו -  רחוק, שקט ואחר. אז בפעם הבאה שתחפשו אחר חופשה בסגנון – כדאי שתחשבו על לפלנד. ההנאה מובטחת.

  "זוהר הקוטב" או "אורות הצפון". אחד מסימני ההיכר הבולטים של לפלנד. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםלפלנדחופשה בלפלנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: