אא

חוזרים הביתה בשלום: המדריך המלא לנהיגה בטוחה בחורף

נהיגת חורף באירופה ובייחוד באתרי סקי איננה דומה כמעט בשום צורה לנהיגה בחורף הישראלי. מספר כללים והוראות בטיחות לנהיגה זהירה יסייעו לכם לצלוח את החופשה הבאה ולחזור הביתה בשלום. בכירי הענף בישראל מספקים עבורכם את מיטב הטיפים לקראת העונה הקרה. לגזור ולשמור

||| |||

חופשת חורפית ביבשת אירופה ידועה כאחת מהעדפותיו המרכזיות של התייר הישראלי. מזג האוויר קר, הנופים משלבים מחזות מרהיבים וההרגשה יוצאת דופן. רבים מהישראלים הפוקדים את אירופה כיעד נופש וטיולים בעונה הקרה, כוללים לצד חבילת הטיסה והמלון, גם השכרת רכב צמוד אשר מלווה אותם לאורך הכבישים. אלא שלצד החוויה התיירותית, טומנת בחובה נהיגת החורף מספר כללים והנחיות אשר אינם דומים כמעט בשום צורה לנהיגה בחורף באקלים המזרח תיכוני הנהוג במחוזותינו.

על מנת להכין אתכם בצורה המיטבית לקראת נהיגה בחופשה החורפית הבאה עליכם לטובה, קיבצנו מספר המלצות מרכזיות לחוויית נסיעה בטוחה ומהנה יותר. 

1. כשיוצאים לחופשה חורפית נהוג לקחת ציוד רב יותר מאשר לחופשת קיץ. לכן כדאי להזמין מראש רכב גדול ומרווח יותר כמו רכב סטיישן או רכב "כבישטח". רצוי לבחור מכוניות גדולות ורחבות לנוסעים הכוללות תא מטען מרווח וכן מותאמות לנסיעה בטוחה יותר בכבישים חלקים. 

2. צמיגי חורף (Winter Tires) מתאימים ובטוחים יותר לנסיעה בעונה קרה. לכן כדאי להזמינם מראש. שימו לב: במדינות מסוימות או באיזורים גבוהים כמו אוסטריה, שווייץ, אזורי הסקי בגרמניה ועוד, החוק מחייב לנסוע עם צמיגי חורף. גם אם לקחתם את הרכב ממדינה אחרת אך ברצונכם לטייל באזורים מושלגים – עליכם להצטייד בצמיגים אלו כדי להימנע מקנסות.

3. 

- כאשר מתכננים לנהוג בדרכים מושלגות, מומלץ להזמין מראש שרשראות שלג (Snow Chains), המשפרות את אחיזת הרכב בכביש מכוסה שלג. סיימתם לנהוג? רגע לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה, יש לוודא שהשרשראות מתאימות לגודל הצמיג ושאופן הרכבתן ברור לכם. שימו לב - מכוניות "כביש-שטח" אינן זקוקות לשרשראות שלג. 

4. נוסעים לסקי? הזמינו מראש גגון לרכב (Ski Rack) עליו תוכלו להרכיב את המגלשיים. שימו לב: הגגון מיועד לשני זוגות מגלשיים בלבד. חברות ההשכרה אינן מציעות גגון לסנובורד.

5. ישנן חברות הגובות תשלום עבור השכרת ציוד נוסף כגון שרשראות שלג, גגונים וצמיגי חורף. לכן יש לכלול עלויות אלו בחישוב הכללי כאשר משווים בין מחירי ההשכרה השונים.

6. מומלץ לנסוע עם אורות דלוקים בכל עת ובכל דרך. הראות לקויה? הפעילו את אורות הערפל והפחיתו את המהירות.

7. הכביש מכוסה בקרח? הקפידו לנסוע בהילוך נמוך, שמרו על מהירות קבועה והקפידו שלא לבלום בפתאומיות על מנת למנוע סחרור של הרכב.

8. בכל נסיעה, גם אם מדובר בטיול קצר לכפר או לאתר הסקי הסמוך, כדאי לקחת טלפון סלולרי, בגדים חמים נוספים, מזון ושתייה לכל מקרה חירום שלא יבוא חלילה.

9. בנסיעה באזורים בהם צפוי קרח או שלג יש להיערך בהתאם ולהצטייד בנוזל "אנטי פריז" לדלק. הוספת הנוזל תמנע את קפיאת הדלק בקור, גם כאשר הרכב חונה בחנייה מסודרת באתר הסקי. 

רגע לפני נסיעת החורף באירופה: בכירי ענף השכרת הרכב בישראל מייעצים לכם

"נהיגת חורף בארץ היא ללא ספק שונה מאשר נהיגת חורף באירופה", מבהיר מנכ"ל אופרן, אופיר דנאי. "חשוב להקפיד לנקוט במקסימום אמצעי הבטיחות האפשריים, כמו השכרת רכב 4X4 לצד שימוש בשרשראות שלג, חנייה בחניונים מקורים ופעולות נוספות על מנת לדאוג לכך שתוכלו לזהות את הרכב כשתחזרו אליו, וכן לוודא כי מד הדלק אינו מתקרב לסיום. בנוסף, חשוב להקפיד לשעות נהיגה מוסדרות. אל תתביישו לעצור להתרעננות ולקחת טווחי זמן יותר ארוכים בין נסיעה לנסיעה".

על אותו קו הדרכה וייעוץ לקהל הרוכשים חבילות השכרות רכב בחו"ל אומר מנהל השיווק והמכירות של חברת "שלמה סיקסט", בועז יעקובי, כי: "חשוב להיות עירניים ולוודא טוב טוב את כל הפרטים לפני שסוגרים על השכרת רכב בחו"ל, על אחת כמה וכמה בתקופת החורף באירופה. יש לבדוק מה בדיוק כוללת החבילה, על מנת להימנע מאי נעימויות ומחיובים לא צפויים בתום ההשכרה. חשוב לוודא כי הרכבים שהוזמנו כוללים את הציוד ואת צמיגי החורף, מה גם שבחלק מהמדינות מדובר בעניין שמעוגן בחוק".

גם נמי צוקר, מנהל השיווק והמכירות חברת "אוטו יורופ" נרתם לטובת סיוע לצרכני השכרות הרכב בעונה הקרה באירופה ומספר: "יש לשים לב לחוקי התנועה ולשילוטים רלבנטיים לתנאי חורף המתייחסים למזג אוויר קר במיוחד. בנוסף, מומלץ למי שנוסע ליעדים גבוהים במיוחד ועלול להיתקל בשלג כבד, להזמין שרשראות שלג בתוספת על להימנע מאי יכולת לנסוע במקומות מסוימים". 


נהיגה בחורף. בכירי ענף השכרת הרכב יוצאים לעזרתכם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: