אא

"יש לנו ארץ נהדרת"

אחרי כמעט שנתיים בתפקיד, מתפנה מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, לשיחה על מצב התיירות פוסט "צוק איתן" ("הצלחנו להתאושש ולהציל את חודש אוגוסט"), על הרפורמה במדיניות המשרד ("משקיעים בנישות תיירות כמו יין, גאווה וצפרות") וכן על העתיד. "יש לנו הרבה מה להציע"

| |
"שמים פתוחים", מבצע צבאי הקיץ, מאבק להוזלת מחירי הנופש בישראל ומאמצי שיווק לקהלים חדשים ברחבי העולם. אלו על רגל אחת, הנושאים העיקריים איתם התמודד משרד התיירות בשנה וחצי החולפות. לרגל השנה החדשה שבפתח ובניסיון לסכם את 2014, התפנה מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, מעיסוקיו לטובת ראיון גלוי עבור "פספורט", בו הוא מגולל את שעבר על קברניטי הענף בעת האחרונה.

אז מה היה לנו? פתיחת שנת 2014 עמדה בסימן אופטימי במיוחד עבור התיירות הישראלית. צפי לשבירת שיא של 4 מיליון תיירים בשנה, עתיד היה להוות נקודת מפנה משמעותית בהתפתחותה של התיירות למדינת ישראל ולמצב אותה כיעד נחשק ברחבי העולם. ביוני כבר נשבר שיא במספר התיירים שנכנסו לישראל מאז תחילת השנה, אלא שאז טרף מבצע "צוק איתן" את כל הקלפים ואנשי משרד התיירות, בהובלתו של הלוי והשר הממונה, עוזי לנדאו, נדרשו לספק פתרונות מיידיים. ההחלטה הייתה מהירה – יציאה בקמפיין שיווקי רחב היקף תחת הכותרת "דווקא עכשיו חופשה בישראל" עוד בתקופת המבצע, שנועד לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הקשה גם כך בענפי המלונאות והתיירות, שנאלצו להתמודד עם שגרת חירום שכללה אזעקות ורקטות. "במבט לאחור, אנו מבינים כיום עד כמה נחוץ היה הקמפיין", אומר הלוי בהתייחס לאירועי הקיץ האחרון. "אחרי הירידות הדרסטיות בתפוסות וההזמנות ביולי, הצלחנו להתאושש ולהציל את חודש אוגוסט, כשבשני שליש ממנו הגיעו מרבית המלונות לתפוסות שיא. זה ממש לא דבר של מה בכך".

כחלק מלקחי המבצע כבר החלו במשרד בקידום שורה של רפורמות הדוגלות בפיתוח נישות, קרי תת תחום שלטענת גורמי תיירות בכירים עשוי להביא לעלייה ניכרת בכמות המבקרים בישראל. "מדובר למעשה ביצירת מקבץ אירועים ופעילויות שתפקידם לספק ערך מוסף למי שבוחר להגיע ארצה", מסביר הלוי הפורס את משנתו בנושא. "כך למשל, אנחנו עובדים חדשות לבקרים על מנת למתג את ישראל כ"מדינת המרתונים" עם ארבעה מרתונים גדולים בשנה: בתל אביב, ירושלים, טבריה, אילת. אנחנו משקיעים בקמפינגים, קרוואנים, תיירות יין, תיירות גאווה, צפרות וכל תחום שבו נוכל לאתר קהל שיגיע לישראל למטרה מסוימת. מדובר במצטבר על עשרות אלפי אנשים אם לא יותר, שיגיעו מסיבה מסוימת ויזכו להכיר את ישראל היפה. שלא לשם הקלישאה, יש לנו ארץ נהדרת ומחובתנו לעשות הכול על מנת שיכירו אותה כמה שיותר אנשים".

נשמע כי אתה מאוד אופטימי ביחס לעתיד.

"אני אגלה לך סוד. בתיירות חייבים להיות אופטימיים. התוצאות הכספיות מוכיחות שלמרות כל מה שעברנו בשנה החולפת – עדיין התיירות לא קרסה ובסיכום שנתי יהיו גם רווחים. התיירות היא תעשייה עתירת כוח אדם שתורמות המון למשק ולצמיחתו, מספקת מקומות עבודה לעשרות אלפי אנשים בעיקר בפריפריה ועל כן חשיבותה קריטית".


אמיר הלוי. "עשרות אלפי אנשים צפויים להכיר את ישראל היפה"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: