אא

סוכני המכס: רשות שדות התעופה פוגעת בתנאי הסחר של ישראל

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים באיגוד לשכות המסחר, אמיר שני, מבקש משר התחבורה להקפיא את החלטת רש"ת להגביל את משקל המטענים בטעינה ידנית למטוסים ל- 50 ק"ג: "החלטת הרשות נוגדת את מדיניות 'השמיים הפתוחים' ופוגעת בתחרות".

אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים באיגוד לשכות המסחר, פנה בדחיפות לשר התחבורה, שאול מופז, בדרישה להקפיא מיידית את החלטת רש"ת לפני כחודש להגביל את משקל המטענים בטעינה ידנית למטוסים למקסימום של 50 ק"ג, ולאשר משקל של 180 ק"ג, כפי שמקובל במדינות המתקדמות בעולם.

לדברי שני, "רש"ת לא לקחה כלל בחשבון את המשמעות הלאומית הנובעת מהורדת רף המשקל הפוגעת באופן בלתי הפיך במגזרי היבוא והיצוא של מדינת ישראל. רק בחודש ינואר אשתקד אישרה הממשלה את רפורמת ה"שמים פתוחים", מתוך מגמה לשנות מקצה לקצה את ענף התעופה בישראל, להביא לכניסת מפעילים חדשים, להוריד את מחירי כרטיסי הטיסה ולהגדיל את החשיפה של מדינת ישראל כיעד תיירותי."

"החלטת רש"ת להוריד את רף המשקל עומדת בסתירה מוחלטת למדיניות ה"שמים הפתוחים", פוגעת בתחרות ומונעת מחברות תעופה זרות, בעיקר אותן אלה המפעילות מטוסים צרי-גוף, מלהציע את שירותיהן ליצואנים ישראליים. ההחלטה מהווה פגיעה בלתי הפיכה ביצואנים ישראליים המייצאים מטענים במשקל של עד ומעל 150 ק"ג."

שני הדגיש כי, "חלק ניכר מהמטענים המובלים במטוסים צרי גוף, הינם מטענים המיוצאים מישראל על ידי חברות המייצאות או המתמחות ביצוא ציוד ביטחוני ו/או דו-שימושי והם מובלים בצורה זו מהסיבה שנדרשות בעבורם טיסות ישירות. בנוסף, מטענים אלו נארזים על ידי הגורם המייצא כיחידות הומוגניות ובמשקל העולה לעיתים על 150 ק"ג ואינם ניתנים לפיצול ליחידות קלות יותר."

"בעידן בו היצוא הישראלי מתמודד מול קשיים רבים בשווקי חו"ל, הדעת אינה סובלת מצב שבו גורם ממלכתי ינקוט מדיניות המטילה נטל כספי נוסף על ציבור היצואנים. לא רק שהרשות לא שקלה כראוי את המשמעויות הישירות והעקיפות הנובעות מהחלטה זו, היא גם לא טרחה לבדוק את הנושא מול חברות התעופה. דבר המלמד על כך שאינה מבינה כלל את ההשלכות של שינוי זה על ציבור חברות השילוח הבינלאומי, יצואנים, יבואנים וסחר החוץ של מדינת ישראל בכלל."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: